arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

سریال حمله پله به بازیکنان بزرگ/ بعد از مسی نوبت به روماریو رسید

ماجرای جنگ لفظی بین بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال دنیا چندی است که در رسانه های دنیا سر و صدای زیادی به پا کرد، به طوری که شخصیت ها بزرگ فوتبال دنیا نیز به اظهار نظر درباره این جدال پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، ماجرای جنگ لفظی بین دو بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال دنیا، پله و مسی به مصاحبه ای برمی گردد که پله پس از قهرمانی تیم سانتوس در جام لیبرتادورس که با پیروزی 2-1 و گلزنی نیمار برابر پنارول اروگوئه همراه بود ،در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه فکر می کند مسی با این روندی که در پیش گرفته بتواند افتخاراتی مثل او کسب کند ، گفت:" یعنی مسی بهتر از پله شود ؟برای رسیدن به من او حداقل باید 1283 گل برند . الان نیمار چنین شانسی را دارد و امیدوارم او هم مثل مسی نشود که برای باشگاه افتخار آفرینی کند امادرتیم ملی هیچ کاری انجام ندهد!"
پس از این مصاحبه بود که مسی به گفته های پله واکنش نشان داد و این صحبت های ستاره برزیلی را نوعی تحقیر نسبت به خود تلقی کرد. به طوری که مصاحبه ای علیه پله انجام داد. مسی در گفت‌وگو‌ با مجله (ESPN) برزیل گفت: "بدون شک مارادونا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است. باید این را هم بگویم که بازی پله را ندیده‌ام اما احتیاجی به این کار نیست. این نکته که پله خودش را برتر از همه می داند، چیزی عجیب نیست. در گذشته همین باور را در زمان بازی دیگو مارادونا داشت. اکنون نیز در قبال من دارد. او حتی می گوید نمی تواند در این باره درست قضاوت کند. اما من به وی یک توصیه برای قضاوت دارم. این که برایش یک فیلم خواهم فرستاد تا مشخص شود آیا از او برتر بوده ام یا نه. در این فیلم که مستند است، سعی می کنم از زوایای گوناگون مقایسه‌های انجام شود. آن‌وقت او راحت‌تر می تواند قضاوت کند."

اما این پایان ماجرا نبود، چرا که پله باز هم در صدد پاسخگویی به بازیکن آرژانتینی برآمد و این بار با لحنی تمسخرآمیز جملاتی را درباره مسی به زبان آورد:" اگر مسی بازی‌های مرا ندیده است می‌توانم نوار بازی‌هایم را برایش بفرستم. می‌توانم فیلم مستندم را تحت عنوان «پله ابدی» که به بیان داستان زندگی و سرنوشت فوتبالی‌ام می‌پردازد، برای لیونل مسی بفرستم تا در قضاوت خود به مشکل بر نخورد. بر این باورم که مسی با بیان کردن این سخنان می‌خواهد از مقایسه بین من و مارادونا شانه خالی کند."
بعد از جریان مسی انگار پله دست از حاشیه سازی بر نمی دارد و هر از گاهی باید به یکی از بازیکنان بزرگ حمله کند تا در رسانه ها و اذهان گم نشود. اخیرا دولت برزيل در مراسمي از بازيکنان تيم ملي فوتبال برزيل در جام هاي جهاني 1958،1962 و 1970 تقدير کرد که در اين مراسم "پله "، "روماريو" را بازيکني بي توجه و نادان توصيف کرد.

پله در اين مراسم گفت:‌ روماريو زياد صحبت مي کند زيرا او هيچ چيز نمي داند. همانطور که من يک کاتوليک معتقد هستم و هميشه آموخته ام که خدا گمراهان را مي بخشد، من هم روماريو را مي بخشم.

روماريو در پاسخ به پله در صفحه اجتماعي خود در فيس بوک گفت:‌ اگر پله خيلي کاتوليک است در مراسم ختم دخترش شرکت مي کرد.

اين دو بازيکن برزيل بارها با يکديگر درگيري لفظي داشته‌اند و پله بارها به طعنه درباره روماريو گفته است که او گل هايي که در زمين هاي خاکي زده است را نيز جزو گل هاي خود مي داند.

 

نظرات بینندگان