arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

منتجب نیا: حزب اعتماد ملی از بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸ پلمپ شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی این حزب گفت: حزب اعتماد ملی از بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸ تا کنون جلسه‌ای نداشته است.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص قانونی بودن حزب اعتماد ملی گفت: مسئله حزب اعتماد ملی از دو سو قابل بررسی است؛ از یک سو، حزب اعتماد ملی از سوی وزارت کشور قانونی شناخته می‌شود و هنوز منحل نشده است و از دیگر سو، دفتر حزب نیز پلمپ شده و وسایل و مدارک موجود در آن نیز ضبط شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که تا کنون اقدامی برای بازگشایی دفتر حزب صورت گرفته است یا خیر، اظهار داشت: تا کنون برای بازگشایی دفتر حزب اعتماد ملی هم از سوی بنده و هم از سوی سایر اعضای حزب اقدامات بسیاری صورت گرفته است اما هیچ سازمان و نهادی پاسخگوی سوالات ما نیست.

منتجب نیا در خصوص اینکه در انتخابات پیش رو، حزب اعتماد ملی از چه فردی برای کاندیداتوری حمایت می‌کند، ابراز داشت: حزب اعتماد ملی از بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸ پلمپ شده است و اعضای آن نیز تا کنون هیچ جلسه رسمی تشکیل نداده‌اند و قاعدتا درباره حمایت یا عدم حمایت از فردی به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اعضای حزب در سراسر کشور مجاز به فعالیت به شکل فردی چه در عرصه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها هستند یا می‌توانند از هر فردی که خواستند حمایت بکنند اما باید دانست این فعالیت‌ها را نباید به حساب حزب اعتماد ملی گذاشت.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من بار‌ها درباره ضرورت حضور اصلاح طلبان در انتخابات صحبت کرده‌ام و حضور آنان در عرصه را هم به نفع کشور، مردم و نظام می‌دانم و از دیگر سو، حضور آن‌ها می‌تواند به رفع توطئه‌ها و سامان بخشی به شرایط نا‌به سامان کشور منجر شود.

منتجب نیا در خصوص اینکه فکر می‌کنید چه فردی از مجموعه اصلاح طلبان کاندیدا خواهد شد، گفت: ما هم از آقای خاتمی و هم از آقای هاشمی رفسنجانی خواسته‌ایم که یکی از آن‌ها با فداکاری و برای برون رفت از شرایط فعلی اعلام کاندیداتوری بکنند.

وی ادامه داد: آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی دارای کارنامه درخشانی هستند که حتی اصولگرایان نیز نمی‌توانند به آن خدشه‌ای وارد کنند.

قانم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به افزایش اختلافات در میان اصولگرایان خاطر نشان کرد: جناح اصولگرا دارای اختلافات جدی‌ای است که این اختلافات روز به روز در حال افزایش است.

منتجب نیا ادامه داد: اکنون جناح اصولگرا دارای سه کاندیدای جدی است؛ دسته اول، کاندیدای جبهه پایداری است که از سوی آقای مصباح حمایت می‌شود؛ دسته دوم، ائتلاف اکثریت اصولگرایان است که از سوی طیف سنتی اصولگرایان تشکیل شده است و طیف سوم نیز ائتلاف ۱+۲ است که از سه چهره اصولگرا تشکیل شده است.

وی در پایان در خصوص کاندیدای مورد حمایت دولت گفت: دولت احمدی‌نژاد بر خلاف تمامی دولت‌های گذشته، قصد دارد کاندیدای خود را هم به اصولگرایان و هم به نظام تحمیل کند و البته باید دانست نامزد آن نیز رقیبی جدی برای تمامی نامزدهای جبهه اصولگراست.

نظرات بینندگان