arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

دو ایرانی دربند در تایلند: ما بی گناهیم +تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حدود یک سال پیش انفجاری در تایلند به وقوع پیوست که بعدا گفته شد این انفجار علیه یک دیپلمات صهیونیستی صورت گرفته است و بلافاصله دو ایرانی به عنوان متهمان این انفجار دستگیر شدند که روز جمعه اولین دادگاه این دو ایرانی در بانکوک برگزار شد. دادگاهی که این دو ایرانی در آن اعلام کردند که بی گناه هستند. 

 به گزارش «تابناک»، این دو ایرانی که سعید مرادی و محمد خضرایی نام دارند، در نخستین جلسه دادگاه اعلام کردند که آنان از وجود بمب دست ساز در خانه خود بی خبر بوده اند. وکلای این دو ایرانی پیش از این از بی گناهی این دو ایرانی سخن گفته بودند، اما این اولین بار بود که این دو نفر خود از بی گناهی خود سخن می گفتند. 

سعید مرادی یکی از متهمان در این باره در دادگاه گفت وی دو بمب رادیویی را در کابینت خانه اش پیدا کرده است و به سرعت برای خارج کردن این دو بمب تلاش کرده که در نهایت بمب ها مفجر شده اند. وی همچنین گفته است که تنها یک شب در خانه ای که بمب ها در آن جاساز شده بود اقامت داشته است . 

مرادی که یک تکنسین کارخانه است به دادگاه گفته است که یکی از بمب ها را داخل کوچه رها کرده است و دیگری را به محض دیدن دو پلیس تایلندی پرتاب کرده است که انفجار حاصل از آن پای وی را قطع کرده است. وی دلیل ترس خود از پلیس را این دانسته که احتمال می داده پلیس با بازرسی بدنی وی آن بمب را به اشتباه متعلق به وی می دانستند. 

این شهروند ایرانی در بند علاوه بر این به دادگاه گفته است که وی می خواسته است با پرتاب بمب جان دیگرانی را که ممکن بوده بر اثر انفجار بمب کشته شوند را نجات دهد و پای خود را در این میان از دست داده است.

دیگر ایرانی در بند محمد خضرایی نیز در دادگاه گفته است که هیچ اطلاعی از وجود بمب ها در منزلشان نداشته است .

در صورتی که دادگاه این دو ایرانی را گناهکار تشخیص دهد، آنان به جرم در اختیار داشتن مواد منفجره غیر قانونی و آسیب زدن به اموال عمومی، به بیست و هفت سال زندان محکوم خواهند شد. 

هنوز مشخص نیست که وزارت خارجه و دیگر مسئولان ایرانی برای حمایت از این دو شهروند ایرانی تا کنون اقداماتی انجام داده اند یا خیر. اما به نظر می رسد مسئولان این وزارتخانه و دیگر نهادهای مسئول لازم است مجدانه پیگیر وضعیت این دو ایرانی دربند باشند و  به سرعت درباره وضعیت آنان به مردم اطلاع رسانی کنند.




نظرات بینندگان