arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

صدای «گراهام بل» زنده شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: محقققان آمریکایی برای اولین بار موفق به شناسایی صدای الکساندر گراهام بل در برخی از اولین صفحات ضبط صدا شدند.

موزه ملی تاریخ آمریکا این صدای ضبط شده را بر روی یک صفحه مومی از سال 1885 کشف کرده که به موزه اسمیتسونین اهدا شده بود.

پیشرفت‌های اخیر فناوری این امکان را فراهم کرده که صفحات صدای ضبط شده برای اولین بار پس از 128 سال شنیده شد.

کارشناسان فنی کتابخانه کنگره و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در کالیفرنیا با این موزه همکاری کرده‌اند که برخی ازاولین صفحات صوتی تاریخ را در اختیار دارد.

محققان توانسته‌اند متن یک صفحه صوتی امضا شده توسط گراهام بل را شناسایی کنند که با یک صفحه صوتی مومی به تاریخ 15 آوریل 1885 مطابقت داشت.

در این صفحه این صدا بگوش می‌رسد که : صدای مرا می‌شنوید، الکساندر گراهام بل.

این صدای ضبط شده تجربی همچنین شامل مجموعه‌ای از ارقام است.

متن یادداشت‌ها در مورد این صداهای ثبت شده در آزمایشگاه بل در واشنگتن ایجاد شده بود. صداهای ضبط شده دیگر از آن زمان شامل اشعاری از شکسپیر است.

در اواخر سال 2011 دانشمندان توانستند برای اولین بار اولین صداهای ضبط شده بل را با فناوری جدیدی که صدا را بطور دیجیتالی از شیارهای کوچک درون صفحه مومی با نور و دوربین سه بعدی می‌خواند، پخش کند.

این دستاورد یک نگاه اجمالی به آزمایشات بر روی صدا و ضبط آن در آستانه عصر اطلاعات که مخترعان جهت تضمین امتیاز ثبت اختراع برای اولین تلفن‌ها و گرامافونها در تقلا بودند، ارائه کرده است.

این صفحات صوتی برای بیش از 100 سال بطور بسته‌بندی باقی مانده و تا زمانی که فناوری جدید به آنها اجازه پخش مجدد بدهد، منزوی مانده بودند.

در پائیز 2011 پاتریک فیستر، یک مورخ صوت و رسانه دانشگاه ایندیانا، فهرست جامعی از نمادگذاریها بر روی صفحات و سیلندرها را تدوین کرد که بسیاری از آنها بر روی موم ثبت شده اما ناخوانا بودند.

اسناد نشان داده که یک صفحه مقاوم موم به تاریخ 15 آوریل 1885 که اکنون از روی یک کتیبه مومی رمزگشایی شده، حاوی صدای گراهام بل است.

در روز 20 ژوئن 2012 در کتابخانه کنگره آمریکا تیمی از محققان برای اولین بار در قرن حاضر این صدا را شنیدند.

الکساندر گراهام بل از دهه 1880 تا مرگ وی در سال 1922 مجموعه‌ وسیعی از مواد آزمایشگاهی را به موسسه اسمیتسونین که یکی از اعضای هیات امنای آن بود، اهدا کرد.

موارد اهدایی شامل بیش از 400 صفحه و استوانه بود که بل در تلاش برای ضبط صدا مورد استفاده قرار داده بود.

این موزه همچنین صدای پدر این مخترع، الکساندر ملویل بل را در یک صفحه صوتی در سال 1881 شناسایی کرده است. بل این صدا و دستگاه ضبط صوت خود را در سال 1881 برای اجتناب از مناقشات در مورد ثبت اختراع در موسسه اسمیتسونین قرار داد.

توماس ادیسون در سال 1877 بر روی فویل برجسته صدا ضبط کرده بود و بل قصد داشت آنرا ارتقا بخشد. برخی از پژوهشهای بل بر روی نور و صدا در این دوره به پیش بینی ارتباطات فیبر نوری پرداخته بود.

نظرات بینندگان