arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

اگر اسلام دست ما را نمی‌بست، کاری می‌کردیم که دشمن جرأت تحریم نداشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: احراز آمادگی برای مقابله با حجم دشمنی دشمنان را - در هر مقیاسی که باشد - حق خود و یک ضرورت می‌دانیم و غفلت از این اصل را لحظه‌ای جایز نمی‌دانیم.

دریادار پاسدارعلی فدوی اضافه کرد: خصومت دامنه‌دار دنیای استکبار در طول این سال‌ها به لطف و عنایت خدا و برکات خون شهدا و استمرار راه اولیای الهی، نه تنها ما را تضعیف نکرد بلکه در همین شرایط به سطحی از رشد و توانمندی دست پیدا کرده‌ایم که قابل قیاس با هیچ کدام از کشورهای مشابه خودمان که با هیچ تهدید و تحریمی مواجه نبوده‌اند، نیستیم بلکه در همه ابعاد به مراتب از آنها جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مقامات ارشد سیاست خارجی آمریکا در سال جاری میلادی طی سخنانی در سوئیس، صراحتا اعلام کرد که ما سی و چهار سال است که منتظر رویارویی با یک دولت در ایران هستیم ولی همچنان ما با یک انقلاب مواجه هستیم و اگر این گونه باشد هیچ آمریکایی فکر تهدید را هم .نمی‌کند و این اثر خون شهیدان است و اثر پیروی از رهبری الهی است و خوشا به حال آنهایی که به حسب ظاهر در بین ما نیستند اما عین وجودند و خوشا به حال خانواده‌های شهدا که براساس انقلاب پایدارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما باید از مساله تحریم به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی استفاده کنیم و وابستگی اقتصادمان را که بخشی از آن بر مبنای فروش نفت است کاهش داده و حتی به جایی برسیم که فروش نفت را قطع کنیم.

فدوی به مقابله همه‌جانبه و رویارویی با دشمنان در صورت ادامه آنان به شرارت‌هایشان اشاره کرد و گفت: مخاطراتی که بین ما و جبهه استکباری دشمن، طی سال‌های اخیر به اوج خود رسید، اگر اسلام دست ما را نمی‌بست و به ما اجازه می‌داد، سلسله اقداماتی می‌شد که حتی فکر و جرأت تحریم نفتی را هم از تخیل دشمن محو می‌کرد ولی معلوم نیست که این نجابت و خویشتنداری ما همیشگی باشد و به فکر مقابله از راه‌های مشروع نباشیم. امروز تمام امکانات و تجهیزات آمریکایی‌ها در دریا از سوی ما مورد تهدید است ولی بنای ما بر فشار و آزار نبوده است.
نظرات بینندگان