arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

ایرنا: انتقاد از پوشش سفر استانی هیات دولت به تبریز توسط صداوسیما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت:

جمعی از شهروندان آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در زمینه پوشش برنامه سفرهای استانی هیات دولت فعالیت این رسانه را جانبدارانه توصیف کردند.

این شهروندان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گلایه از عملکرد صداوسیما در چند سفر قبلی هیات دولت گفتند: خبرهای مربوط به سفر رییس جمهوری به استان در این دور از سفر که قرار است بزودی انجام گیرد نیز بخوبی اطلاع رسانی نمی شود.
 
ˈحمید زارع زادهˈیک شهروند تبریزی گفت:چنین به نظر می رسد که صداوسیما درمقایسه با دورهای قبلی سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت رفتاری متناقض دارد.
 
وی افزود: این تغییر رویکرد یکباره جای تامل دارد چرا که برعکس دوره های گذشته در جریان سفرهای دور چهارم، اخبار و گزارش های بسیار کمتری از این رسانه پخش می شود.
 
این شهروند افزود:اگر شائبه تبلیغات انتخاباتی دراین زمینه وجود دارد چرا در دوره های قبلی و دولت های پیشین چنین رویه و رفتاری از صدا وسیما مشاهده نشده است؟
 
وی گفت:صداوسیما تاکنون اخباری مبنی بر آغاز سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی پخش نکرده و فقط در صدا و سیمای مرکز استان گزارش هایی با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری دو روز قبل ارایه کرد.
 
یکی از دانشجویان تبریزی نیز بابیان اینکه صداوسیما برخلاف دولت های قبلی رفتاری منصفانه با دور چهارم سفرهای استانی نداشته است، گفت:اینکه به بهانه تبلیغات انتخاباتی برخی از وقایع را کتمان کنند و نسبت به اطلاع رسانی آنها اقدام نشود، جای تاسف دارد.
 
وی اضافه کرد:درحالی که دکتر احمدی نژاد روزهای آخر ریاست جمهوری خود را سپری می کند، بهانه تبلیغات انتخاباتی از سوی وی بیشتر به یک حرکت معنی دار و سیاسی شبیه است.
 
یکی از بازاریان تبریز نیز با بیان اینکه پخش یا پخش نکردن اخبار مربوط به دور چهارم سفرهای استانی رییس جمهوری خللی در ارادت مردم به دکتر احمدی نژاد ایجاد نمی کند، گفت: هرچند این اقدام و پوشش ندادن اخبار و گزارش های مربوط به سفرهای استانی امری نکوهیده از سوی رسانه ملی است، اما من معتقدم همین رویه بهترین تبلیغ برای مردمی بودن رییس جمهوری اسلامی ایران است.
 
ˈمحمد سپهریˈافزود: از صدا و سیما انتظار می رود اخباری که برای مردم یک استان و حتی منطقه خاص و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، همچون افتتاح طرح های بزرگ اقتصادی و سخنرانی های رییس جمهوری را بهتر و کامل تر پوشش دهد.
 
وی گفت: چنین موضع گیری هایی نشان می دهد برخی دوست ندارند موفقیت های دولت های نهم و دهم در رسانه ها فراگیر پخش و منتشر شود که دلیل اصلی آن جریانات سیاسی و حزبی است.
 
این شهروند تبریزی اظهارکرد: صدا و سیما نباید درباره مسائل کلان کشوری جانبدارانه عمل کند.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز از نحوه پوشش اخبار مربوط به دولت و بویژه فرهای استانی رییس جمهوری انتقاد کرد و گفت: اینکه در صدا و سیما برای افتتاح و بهره برداری از طرح های بسیار بزرگ بالای 500 میلیارد ریالی فقط به چند ثانیه خبر اکتفا شود، جای تاسف و تامل دارد.
 
محمد اشرف نیا اضافه کرد: در ماههای اخیر بارها شاهد بوده ایم افتتاح چنین طرح هایی با حضور وزیران، معاونان وزیران یا استاندار بسیار خلاصه وار پخش شده که این با رسالت اصلی رسانه ملی در تضاد است.
 
وی حجم فعالیت های عمرانی دولت های نهم و دهم را چندین برابر دولت های قبلی اعلام کرد و در عین حال گفت: چنین فعالیت هایی انگونه که باید از طریق صدا و سیما نمود نداشته است.
نظرات بینندگان