arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

کیهان: مسعود کیمیایی فیلم فارسی ساز مبتذل است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان«آیا شبکه پورزند احیاء شده است؟! » نوشت:

برخی از شواهد و قرائن این تردید را پیش می آورد که گویی شبکه اطلاعاتی- فرهنگی سازمان جاسوسی CIA که شاخه ای از آن توسط «سیامک پورزند» در ایران اداره می شد و با بازداشت و محکومیت وی در سال 1380 منهدم گشت، مجددا به فعالیت در عرصه هنر و سینما روی آورده است. پس از جشن سالانه «انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران» که در آن با حمایت مالی «شهرداری تهران» از کارگزاران فرهنگی «حزب رستاخیز» و اعضاء این شبکه تجلیل شد، این بار در «نخستین جشن رسانه های سینمایی» که با حضور مدیرکل «نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی» و مشارکت «حوزه هنری» برگزار شد، مجددا همین اتفاق رخ داد.

«امید روحانی» دبیر سرویس هنری روزنامه «رستاخیز» در رژیم ستم شاهی که پس از بازداشت پورزند یکی از متهمان اصلی این پرونده امنیتی بود، در این جشن جایزه گرفت و از وی به عنوان «پیشکسوت روزنامه نگاری و نقد سینمایی» تجلیل شد! روحانی در سالیان گذشته از اصلی ترین مبلغان «سینمای سیاه جشنواره ای» بوده و با نشریات زنجیره ای وابسته به فتنه گران همکاری گسترده داشت. همچنین در «نخستین جشن رسانه های سینمایی» از «پرویز نوری» که در رژیم ستم شاهی از عوامل اصلی ساخت فیلم های مستهجن و سکسی (مانند فیلم های «رشید» و «یک خوشگل و هزار مشکل») بود و از دهه 1340 با مشارکت «سیامک پورزند» به انتشار مجله مبتذل «ستاره سینما» پرداخت، به عنوان «روزنامه نگار پیشکسوت» تقدیر شد.

جالب است که جایزه وی توسط «مسعود کیمیایی» (فیلم فارسی ساز مبتذل و همسر سابق گوگوش که سال 1380 همراه وی از ایران به کانادا گریخت و وی را علنا در کنسرت های خارجی اش همراهی می کرد) اهداء شد! جمعه شب نیز در افتتاحیه بیست و نهمین «جشنواره فیلم فجر» مراسم «بزرگداشت» کیمیایی توسط معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد!

این سلسله اتفاقات تکان دهنده و تجلیل از عناصر تابلودار «حزب رستاخیز»، شبکه اطلاعاتی پورزند و هنرمندان مبتذل که اکنون در جشن های به اصطلاح فرهنگی و هنری- آن هم در ایام الله دهه فجر- در حال تکرار است، روند نگران کننده ای را تداعی می کند.

اما پس از اتفاقات یاد شده، جمعه شب در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز از مسعود کیمیایی تجلیل شد.

کیمیایی پس از حضور به روی صحنه، ناگهان رو به حضار و در همراهی و هماهنگی با دشمنان خارجی نظام به تعریف و تمجید از جعفر پناهی- فیلمساز مجرم- پرداخت. این فیلمساز همان کسی است که سال گذشته به عنوان مدافع ضدانقلاب و عوامل فتنه پای در میدان گذاشت و تصاویری از پیاده نظام کودتای مخملین را در پایان بندی فیلم خود گنجانید.

یادآور می شود جعفر پناهی، هنگامی به دست عناصر امنیتی دستگیر شد که به سفارش مدیران بیرونی فتنه در زیرزمین خانه اش مشغول مستندنمایی ادعاهای پوچ مهدی کروبی درباره شکنجه عوامل میدانی فتنه 88 بود.

پناهی در خارج از کشور به همراه چند سینماگر صهیونیست و در مصاحبه با رسانه های بیگانه علیه مردم ایران به عقده گشایی نشست.

هنوز معلوم نیست گردانندگان جشنواره بین المللی فیلم فجر، چه تناسبی میان کیمیایی و انقلاب و سینمای ناب ایران دیده اند که در بزرگترین رویداد سینمایی کشور، به تجلیل از وی روی آورده اند؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
از قديم گفته اند كبوتر با كبوتر ،بتز با باز
نظرات بینندگان