arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

نتانیاهو: ایران هنوز از خط قرمزی که کشیدم، رد نشده‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نقاشی نتانیاهو در سازمان ملل که بر پایه آن مدعی شد «برنامه هسته‌ای ایران به سمت بمب اتمی می‌رود»، اکنون مایه دردسر وی شده است.
به گزارش خبرآنلاین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هر سال با ابزار جدیدی پشت تریبون سازمان ملل قرار می گیرد، این بار از یک بمب کارتونی برای نشان دادن نگرانی تل آویو از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران استفاده کرد.(ایــنــجــا)
حالا نتانیاهو در واکنش به انتقادات به وی گفت که ایران هنوز از "خط قرمز"ی که او برای برنامه هسته‌ای‌اش ترسیم کرده،  عبور نکرده است.
آنگونه که ایسنا از آسوشیتدپرس نقل کرده است بنیامین نتانیاهو در نشست سازمان ملل در سپتامبر گذشته گفت که ایران می‌تواند تا نیمه سال 2013 به این آستانه برسد!
هفته گذشته آموس یادلین، رییس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در کنفرانس کابینه در تل‌آویو گفت که " ایرانی‌ها از این خط قرمز – که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل کشید- عبور کرده‌اند."
با این حال نتانیاهو بدون اشاره مستقیم به یادلین در نشست روز دوشنبه حزب "لیکود-بیتنو" گفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران همچنان با آستانه‌ ترسیمی او فاصله دارد.
وی گفت: ایران به برنامه هسته‌ای ادامه می‌دهد. هنوز از خط قرمزی که من در سازمان ملل ترسیم کردم عبور نکرده است اما به شکلی سیستماتیک در حال نزدیک شدن به آن است. نباید اجازه داد از آن عبور کند.
نتانیاهو ماه گذشته نیز در آستانه آخرین دور مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی از برگزاری مذاکرات انتقاد کرده بود.(ایــنــجــا)
مواضع و سخنان نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران اخیرا مورد انتقاد واقع شده است. به گزارش روزنامه "اورشلیم پست" رییس پیشین موساد نیز بار دیگر از موضع وی در برخورد با ایران انتقاد کرد و گفته است که تهدیدهای این رژیم درباره حمله به ایران باعث شده است که این مساله از جهانی شدن به سمت منزوی شدن برود.
بنا بر این گزارش، میر داگان، رییس پیشین موساد روز یکشنبه در گفت‌وگویی با نیویورک تایمز گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل (رژیم صهیونیستی) با جلب توجه جهان به احتمال حمله اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران، به تلاش‌ها برای پیشگیری از هسته‌ای شدن ایران صدمه زده است.
نظرات بینندگان