arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

ايران خودرو تبلیغاتش را سه بعدی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ايران خودرو می گوید براي اولين بار در صنعت ايران، ازفناوري «واقعيت افزوده» درتبليغات خود استفاده مي کند که براساس آن امکان نمايش محصولات به شكل سه بعدي در گوشي هاي هوشمند تلفن همراه و تبلت ها فراهم مي آيد.

به گزارش ايكوپرس، علي مصريان، مديرارتباطات و امور بين الملل ايران خودرو، با بيان اين مطلب گفت: فناوري «واقعيت افزوده» به زودي در تبليغات خودروي رانا عرضه خواهد شد و در ادامه نيز ساير محصولات ايران خودرو توسط اين فناوري معرفي خواهند شد.

مصریان در تشريح جزئيات اين فناوري اظهار كرد: با استفاده از فناوري Augmented Reality مي توان يك جسم با حالت مجازي را از دريچه دوربين گوشي تلفن همراه يا تبلت به حالت واقعي در آورد و به نوعي ماكتي از آن را در اختيار داشت.

وي افزود: براي استفاده از اين فناوري، نرم افزار مخصوص آن به صورت رايگان روي گوشي تلفن همراه يا تبلت نصب خواهد شد؛ پس از آن، چنانچه كابر تصوير محصولات ايران خودرو روي بروشور، كاتالوگ، روزنامه و بيلبورد ها را روبروي لنز دستگاه خود قرار دهد، نرم افزار پس از شناسايي تصوير، ماكت سه بعدي از خودرو ارائه خواهد كرد.

مدير ارتباطات و امور بين الملل ايران خودرو ادامه داد: درگام نخست اجراي اين نرم افزار، کاربران مي توانند نماي بيروني خودرو را از زواياي مختلف مشاهده و رنگ هاي متنوع را براي محصول مورد نظر آزمايش کنند؛ درفازبعدي نيز کاربر مي تواند نماي داخلي محصولات را به صورت سه بعدي مشاهده کند.

مصريان اظهار كرد: اين فناوري در دنيا سابقه اي يك و نيم ساله داشته و توسط شركت هاي مطرح خودروسازي دنيا مانند بنز، فولكس واگن و ولوو به كار گرفته شده است، اما در ايران براي نخستين بار مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي اظهار اميدواري كرد با استفاده از اين فناوري كه حاصل تركيبي از تکنيک هاي تبليغات و فناوري هاي نوين است، هموطنان بتوانند با آگاهي و اشراف بيشتر خودروي مورد نظر خود را انتخاب كنند.
نظرات بینندگان