arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

پشت‌پرده استقبال از احمدی‌نژاد در سمنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عصر ایران - ستاندار پس از اینکه متوجه عدم استقبال مردمی از رئیس‌جمهور شد، برای اینکه مردم را به استقبال بکشاند 55 اتوبوس کرایه و به مردم شهمیرزاد اعلام کرد در صورتی که در ورزشگاه حضور یابید زمینه ارتقای شهمیرزاد به شهرستان مهیا می‌شود.

اولین سفر استانی احمدی نژاد در سلسله سفرهای انتخاباتی اخیر، به سمنان -زادگاهش- انجام شد. در تصاویری که از سخنرانی احمدی نژاد در ورزشگاه سمنان مخابره شد، یک موضوع قابل توجه بود: حضور پر رنگ اهالی شهمیرزاد در جای جای استادیوم، در حالی که نام "شهمیرزاد" را با فونت درشت نوشته و بالای سر برده بودند.


تعداد جمعیت شهمیرزادی ها به حدی زیاد بود که در صورت فقدان آنان، ورزشگاه، خالی تر از آنی می شد که بود و لذا این سوال پیش آمد که ماجرا چیست و آیا شهمیرزادی ها واقعاً در حمایت از "رئیس جمهور محبوب" به ورزشگاه آمده بودند؟

این معما اما روز گذشته با تجمع هزار نفر از مردم مهدی شهر، در برابر استانداری سمنان، رازگشایی شد.

آنها به وعده استاندار و رئیس جمهور مبنی بر جدایی شهمیرزاد از مهدی شهر، اعتراض داشتند. در این باره، خبرنگار کیهان در سمنان گزارش جالبی از تجمع مردم در برابر استانداری تهیه کرده است.


در این گزارش آمده است که تعدادی از تجمع‌کنندگان، استاندار را مقصر در تصمیم اشتباه دولت دانستند و گفتند: استاندار که غیربومی و اهل مازندران است در جریان سفر اخیر دولت پس از اینکه متوجه عدم استقبال مردمی از رئیس‌جمهور شد در اقدامی نسنجیده و برای اینکه مردم را به استقبال بکشاند 55 اتوبوس کرایه و به مردم شهمیرزاد اعلام کرده بودند در صورتی که در ورزشگاه حضور یابید زمینه جداسازی شهمیرزاد از شهرستان مهدیشهر و ارتقای آن به شهرستان مهیا می‌شود و حالا نمی‌داند بی‌تدبیری خود را چگونه توجیه کند. 

سفرهای تبلیغاتی احمدی نژاد در حالی از سمنان شروع شد و با خوزستان و اصفهان و آذربایجان شرقی ادامه یافت، در شرایطی صورت می گیرد که استقبال های بسیار سردی از آن می شود و کمبود جمعیت مستقبلین و حاضران در سخنرانی رئیس جمهور به حدی است که یکی از وظایف مهم استانداران در این روزها، جمع کردن جمعیت به دور خودروی رئیس جمهور و پای سخنان اوست!


این در حالی است که برخی نهادها که پیشتر به استانداران در تجمیع جمعیت کمک می کردند، این بار خود را کنار کشیده اند تا با کمبود جمعیت، زاویه دوربین ها نیز تغییر کند و رسانه های دولتی بکوشند تصاویرشان را با کادرهای بسته و البته با جملات حماسی مخابره کنند.

احمدی نژاد، که تا پیش از این، عادتش بود که از حاضران بپرسد از چه ساعتی اینجا منتظر من هستید؟ در سفر تبریز خود، سخنرانی اش در ورزشگاه تختی را با 2 ساعت تأخیر شروع کرد تا مسوولان محلی بتوانند جمعیتی لااقل در خور دوربین را مقابل جایگاه جمع کنند و این بار نوبت مردم و دانش آموزان حاضر در ورزشگاه باشد که از رئیس جمهور بپرسند از ساعت چند منتظر مایی؟!
نظرات بینندگان