arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

جوابیه پرس تی وی در مورد خبر «مجری زن استرالیایی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیرو درج گزارشی در آن رسانه درباره خبرنگار پرس تی وی در استرالیا خواهشمند است پاسخ روابط عمومی شبکه پرس تی وی درباره این گزارش در آن رسانه و در همان بخشی که آن گزارش منتشر شده درج گردد.


با تشکر
روابط عمومی شبکه پرس تی وی

دشمنی رسانه ها و کشورهای غربی با شبکه پرس تی وی به دلیل افشاگری برضد اقدامات امپریالیسم غرب و صهیونیسم جهانی بر کسی پوشیده نیست و همه روزه با اقدامات گوناگون، از قبیل لغو مجوز پخش، قطع ماهواره، پارازیت اندازی، حمله به وبسایت و حمله به مدیران و کارکنان شبکه تلاش می کنند تا مانع از رسیدن پیام این شبکه به مخاطبان جهانی آن شوند.

یکی از تازه ترین این اقدامات، گزارش یک سایت استرالیایی به نام vexnews درباره زندگی گذشته گزارشگر جدید پرس تی وی در استرالیا است که به دلیل تغییر شیوه زندگی، تحول فکری و مهمتر از آن به دلیل تهیه گزارشی ضدصهیونیستی مورد حمله این سایت قرار گرفته تا به نوعی از وی و شبکه پرس تی وی انتقام گرفته باشند. متاسفانه چند سایت فارسی زبان بازیچه دست این سایت نزدیک به محافل صهیونیستی قرار گرفته و بدون توجه به دلایل و واقعیت ماجرا به بازتاب مطالب آن پرداخته اند.

این سایت در صفحه معرفی خود می گوید که ما وکس (Vex) هستیم چرا که این کلمه به معنای آزردن و اذیت کردن است و این دقیقا کاری است که ما انجام می­دهیم. فاش کردن حقیقت، به حاشیه بردن کسانی که در آرامش هستند، و تسکین درد آنهایی که آزرده شدند وضیفه ما است.

خانم ادوینا استوری اخیرا همکاری خود را با پرس تی وی در سیدنی استرالیا آغاز کرد و در تاریخ 31 فروردین 92 گزارشی را برای پرس تی وی درباره گسترش فعالیت های دانشجویی برای تحریم اسرائیل تهیه کرد. وی در این گزارش تحریم اسرائیل در محافل آکادمیک استرالیا از جمله شورای نمایندگی دانشجویان دانشگاه سیدنی در حمایت از جنبش تحریم استرالیا را بازتاب داد.

خانم استوری در واکنش به گزارش این سایت می گوید "به اعتقاد من تصاویر خصوصی اینجانب به عنوان یک هدف آسان برای حمله به پرس تی وی استفاده شده است. عکس های این گزارش حدود هفت سال پیش در حالی که در تعقیب یک حرفه در صنعت مد بودم به صورت خصوصی گرفته شده و بدون اجازه من به سایت های مختلف فروخته شده بود. وقتی متوجه پخش آنها شدم در حالی که از گرفتن عکس ها نیز بسیار پشیمان بودم، چند بار در طول سال ها درخواست کردم تا آنها را حذف و یا نام من را از آن ها جدا کنند؛ اما موفقیت کمی داشتم.

خانم استوری در اینباره می گوید: "مطالب این سایت درباره من بسیار توهین آمیز و به دور از واقعیت است، ضمن اینکه یک تحقیق ساده در مورد سردبیر این نشریه نشان می دهد که وی در رابطه با معاملات مالی غیر قانونی توسط پلیس فدرال ویکتوریا، دانشگاه ملبورن و اداره مالیات استرالیا تحت پیگرد قرار دارد و من نیز از وی شکایت خواهم کرد."

وی همچنین با بیان اینکه جامعه آنلاين استرالیا به شدت به اخبار منفى درباره اسرائيل حساس است می افزاید: "این سایت در واکنش به این گزارش ضدصهیونیستی من که از شبکه پرس تی وی پخش شد، بلافاصله با تركيب عكسهاى مربوط به ٧ سال پيش و ادعاهاى كذب و دروغ براى بى اعتبار كردن گزارش اينجانب و همچنين براى بى اعتبار كردن من اقدام كردند."

چنین اقداماتی توسط رسانه های نزدیک به محافل صهیونیستی در تخریب و تحت فشار قرار دادن کسانی که با پرس تی وی همکاری می کنند بی سابقه نبوده و قبلا نیز تعدادی از مجریان، گزارشگران، کارکنان و حتی مهمانان و کارشناسان شرکت کننده در برنامه های پرس تی وی مورد حمله رسانه های غربی و صهیونیستی قرار گرفته اند و احتمالا این آخرین مورد آن نیز نخواهد بود.
نظرات بینندگان