arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

راهکار روحانی حامی مشایی برای تبدیل نشدن هنرمندان به گلشیفته فراهانی

شریف زاده اضافه کرد: «می‌گویند شورای شهر جای افراد غیرمتخصص نیست و چرا هنرمندان می‌آیند، شما می‌دانید اگر هنرمند طرد بشود کسانی امثال گلشیفته فراهانی بازهم زیاد می‌شود! یعنی ما با دست خودمان این‌ها را به سمت این کار هل می‌دهیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست خبری بهمن شریف‌زاده عصر روز گذشته با محوریت انسان در دفتر گروه مطالعات دینی مرکز ملی جهانی شدن نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. شریف‌زاده از کاندیداهای مورد حمایت دولت برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران است.

مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در نشستی با عنوان «مبانی مدیریت شهری» به تنیین مبانی شرکت در انتخابات شورای شهر پرداخت و خود از ارائه برنامه تا زمان تایید صلاحیت امتناع کرد.

شریف‌زاده که نشست خود را درکنار یک جامعه‌شناس به عنوان مشاور برگزار کرده بود، درباره غیرقانونی بودن این نشست گفت: «بنده به قانونی بودن یا نبودن این نشست کاری نداشتم. در این نشست فرصتی نمی‌دیدم بیشتر از مبانی بشود صحبتی کرد. آنچه من را برانگیخته بود که این مباحث را مطرح کنم نوعی نگاه تلخ بود که به اقشاری در جامعه برای ثبت نام در انتخابات برانگیخته بود و این نگاه تلخ برآمده از نوع نگاه‌شان به شهر بود که باید تغییر کند. چرا که این نوع نگاه، نگاه صحیحی نیست.»

وی درباره عدم ارائه برنامه گفت: «من نمی‌توانم برنامه‌ای را از سوی جناح خاصی ارائه کنم و فعلا ازسوی هیچ گروهی حمایت نمی‌شوم. برنامه را باید گروه‌ها ارائه کنند.» این در حالی است که از وی به عنوان یک از کاندیداهای لیست حامیان دولت نام برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ هنرمندی از سوی دولت برای شرکت در انتخابات ترغیب نشده است گفت: «بحث ما این است که نباید هیچ جناح و گروهی به منظور بهره برداری سیاسی از قشر هنرمند در جهت خاص استفاده ابزاری کنند. والا تمامی هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند در انتخابات حاضر شوند ولی ابتدا باید نگاه‌ها تغییر کند. چرا که نگاه غلطی در خصوص مسائل شهری وجود دارد که مطبوعات باید آن را اصلاح کنند.» وی افزود: «نگاهی در غالب مطبوعات کشور از هر جناح و دسته و گروه و سلیقه‌ها وجود دارد که همگی به تخریب حضور هنرمندان می‌پردازند. باید بینش مردم را نسبت به این موضوع تغییر داد که جایگاه هنرمند و اندیشمند و شورا‌ها را برایشان مشخص کنیم تا هر کس قدر و جایگاه خود را در مدیریت شهری بشناسد. چون ممکن است سقف انتظار هنرمندان این باشد که بخواهند سهم هنرمندان را بگیرند که این بحث درستی نیست.»

شریف زاده اضافه کرد: «می‌گویند شورای شهر جای افراد غیرمتخصص نیست و چرا هنرمندان می‌آیند، شما می‌دانید اگر هنرمند طرد بشود کسانی امثال گلشیفته فراهانی بازهم زیاد می‌شود! یعنی ما با دست خودمان این‌ها را به سمت این کار هل می‌دهیم.»

گفتنی است که «افسانه بایگان» و «امید زندگانی» دو هنرمند مشهور سینما و تلویزیون رسما اعلام کرده‌اند که از سوی دولت در انتخابات اخیر شورا‌ها ثبت نام کرده‌اند.

منبع: صراط
نظرات بینندگان