arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

روزنامه ایران : برای حراست از انقلاب به گزینه احمدی نژاد رای بدهید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزنامه دولتی ایران که چندی پیش به تحلیل جبهه مخالفان احمدی نژاد پرداخته بود و تمام جریانات سیاسی کشور را مقابل شخص رئیس جمهور معرفی کرده بود، امروز طی یادداشتی از تمامی اصولگرایان خواست تا برای حراست از کیان انقلاب به گزینه دولت رای بدهند!

به گزارش انتخبا به نقل از مشرق ؛ رویکرد جدید رسانه دولت در راستای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در حالی است که محمود احمدی نژاد اخیرا در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود  "دولت برنامه‌ای برای انتخابات ندارد".

اما بر خلاف سخنان محمود احمدی نژاد، روزنامه ایران که به عنوان ارگان رسانه ای جریان دولت محسوب می شود گویا رویکرد متفاوتی را در دستور کار خود قرار داده است و قرار است فضا را برای معرفی نامزد دولت برای انتخابات ریاست جمهوری محیا کند.

ارگان رسانه ای دولت امروز از گزینه ای نوشت که قرار است فکر و راه احمدی نژاد را در آینده ادامه دهد و البته پیش بینی کرد در بدبینانه ترین حالت او در دور دوم انتخابات به پیروزی می رسد.

رویکرد حامیان دولت به خوبی این واقعیت را نشان می دهد که آنها برخلاف اظهارات محمود احمدی نژاد قرار است، گزینه دولت احمدی نژاد به مردم معرفی کنند.

با این حال "چه کسی گزینه انتخاباتی دولت است" شاید تنها سوالی باشد که در ماه های اخیر پاسخ دقیقی درباره آن یافت نمی شد و تمام کسانی که از آنها به عنوان گزینه انتخاباتی دولت نام برده می شدند، در پاسخ به سوال کاندیداتوری شان تنها یک پاسخ واحد داشتند: «سکوت!».

اسفندیار رحیم مشایی، علی نیکزاد، ثمره هاشمی و الهام از جمله افرادی اند که در گمانه‌زنی‌های رسانه ای به عنوان گزینه های انتخاباتی دولت مطرح می‌شوند، و در چند ماه اخیر تنها سیاست «سکوت» را در دستور کار خود قرار داده بودند که در ماه های اخیر این سکوت رنگ و بوی جدیدی را به خود گرفته بود و اظهارنظرهای دولتمردان آمیخته با یک شعار انتخاباتی بود: «زنده باد بهار»



البته چندی قبل اظهارنظری انتخاباتی غیر از شعار همیشگی «بهار» از زبان یکی از گزینه های دولت مطرح شد که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی داشت، اما به سرعت از سوی ارگان رسانه ای دولت تکذیب شد!

 علی نیکزاد وزیر پرکار دولت به عنوان اولین نامزد جدی دولت احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آمادگش اش را برای پیوستن به رقابت های انتخاباتی اعلام کرده بود، که با واکنش برخی از حامیان دولت، دوباره مهر سکوت بر لبان خود گذاشت و در این خصوص دیگر به سخنی نگفت.

*** در ادامه بخش هایی از مطالب ارگان رسانه ای دولت را که نشان دهنده عزم آنها برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است را می آید:


- حال انتخابات يازدهم پيش‌روست، بدون اشاره به اسامي نامزدهاي احتمالي و قطعي به نظر مي‌رسد صاحبان تفكرات تجديد‌نظرطلبانه كه فتنه 88 را پايه‌گذاري كردند، به ائتلافي نانوشته و پنهاني دست يافته‌اند اگر آن ائتلاف ادامه يافته و مصمم به پيروزي در اين كارزار باشد مي‌تواند براي گزينه معرفي نكرده خود رأي قابل توجهي كسب كند و اين در حالي است كه مدعيان اصولگرايي به علت جاماندن از معرفت نو و عدم توانايي در گذر از قشري‌گرايي، اسير اميال برخي سياستمداران و سياست‌بازان بي‌تقوا گشته و احمدي‌نژاد و دولت و خط او را متهم به انحراف مي‌كنند!

- كساني كه ادعاي تبعيت از ولايت دارند، از آنجا كه گزينه‌اي ‌همتراز دكتر احمدي‌نژاد و چه رسد بالاتر از او ندارند و هم اين كه گزينه‌هاي احتمالي آنها از قدرت رأي‌آوري بسيار پاييني برخوردارند پس مي‌بايد با كنار گذاشتن توهمات و تحليل‌هاي القايي مشتي شيفته قدرت كه كانون‌هاي انقلابي و مذهبي را نيز فداي اميال سيري‌ناپذير خويش مي‌كنند به نقاط قوت دكتر احمدي‌نژاد توجه كنند و نبود ضعف‌هايي كه خود نيز از آنها سخن گفته‌ را ملاك تشخيص قرار دهند.

- در اين صورت و نه تنها به دليل رأي‌آوري بالاي گزينه حامي گفتمان دولت بلكه به دليل اصلحيت و رأي‌آوري مي‌توان ائتلاف تجديدنظرطلبان را با قاطعيت شكست داد.

- اگر اين اجماع ضروري در همين روزها اتفاق بيفتد، تجديد‌نظرطلبان يا از به صحنه‌آوري گزينه پنهان و رأي‌آور خويش منصرف خواهند شد يا از همين حالا خود را براي مصافي تعيين‌كننده كه نهايتاً مديريت اجرايي را چهار سال ديگر نيز به دست رئيس‌جمهوري مطابق با شاخصه‌هاي رهبري معزز مي‌سپارد آماده مي‌كنند.

- اين را هم بايد افزود كه اگر مدعيان اصولگرايي نتوانند به درك صحيح از وضعيت موجود دست يابند، گزينه دولت يعني هر كسي كه راه و فكر احمدي‌نژاد را در پيش بگيرد، بر نقاط قوت پاي فشرد و ضعف‌ها را برطرف سازد، بي‌نياز از هر ائتلافي رقيب سرسختي براي گزينه نهايي و پنهان ائتلاف تجديد نظرخواهان و تكنوكرات‌ها خواهد بود و در بدبينانه‌ترين احتمال مي‌تواند در دور دوم رقيب را از پيش رو بردارد اما در اين ميان سرخوردگي تنها دستاورد اردوگاه مدعيان اصولگرايي خواهد بود.

- پرواضح است كه توجه مدعيان اصولگرايي به منويات رهبر معظم انقلاب در تاييد فكر و راه احمدي‌نژاد و شاخص قرار دادن او ! نه تنها به رقابت بي‌حاصل داخلي پايان مي‌دهد و ريشه بسياري از اختلافات را مي‌خشكاند بلكه دشمن ديرينه را نيز از آخرين طمع‌ورزي‌ها منصرف مي‌سازد.

- اما اگر قرار باشد كماكان بر طبل انحراف دولت بكوبند در ضمن اين كه با چشيدن طعم شكستي سخت از معادلات سياسي براي هميشه حذف خواهند شد بلكه در تضاد آشكار با عهد و پيمان خود كه حراست از كيان جمهوري اسلامي و پاي فشردن بر صراط مستقيم ولايت است نيز قرار مي‌گيرند و يك بار ديگر زمينه شيطنت دشمن و تلخكامي ملت بزرگ ايران اسلامي را فراهم خواهند كرد!
نظرات بینندگان