arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

قالیباف: با عدالت کرامت انسان حفظ نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران با بیان این که دو قشر در جامعه هستند که کشور را پیش می برند گفت: قشر اول دانشگاهیان هستند که باید این حوزه که امروز به دلایل مختلف در حاشیه قرار گرفته اند به متن زندگی مردم بازگردد و استقلال خود را حفظ کند و قشر دوم نیز که مکمل این حوزه است، کارگران و زحمت کشانی هستند که باید دانش دانشگاه را به عمل تبدیل کنند و و با این حرکت است که پیشرفت محقق می شود.

به گزارش "تهران سما"، دکتر محمدباقر قالیباف امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری با بیان این مطلب اظهار کرد: خدا را شاکرم که در جمع با صفا و با اخلاص کارگران هستم که روحیه و نشاط توام با محبت و قناعت آنان من را به یاد دوران دفاع مقدس و فرهنگ بسیجیان آن دوران می اندازد و این روز را به یکایک کارگران تبریک می گویم.

وی افزود: روز کارگر، روز قناعت و زحمت و فعالیت است که این روز با ولادت حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) که به عنوان مردی الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت مصادف شده است که همه این ایام را به شما کارگران که با ثمره عمر خود و با زحمت فراوان شهر و کشور را می سازید تا دیگر مردم در شهر و کشور زندگی کنند تبریک گفته و دست یکایک شما را می بوسم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: همان طور که دو سال پیش گفتم بی انصافی است اگر به کار و فعالیت، نگاهی فقط به عنوان شغل و کسب درآمد و اقتصاد داشته باشیم چرا که کار جوهره انسان و جزء لاینفک زندگی است و تنها برای ارتزاق و اداره زندگی نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: چندی پیش در جمع کشاورزان گفتم که شما تولیدات خود را ارائه می دهید اما در واقع وعده الهی را که گفته هیچ کدام از بندگانم را بی رزق نمی گذارم محقق می کنید و این همان اساس کار است و اگر در اسلام کارگران را با ارزش ترین انسان ها می دانیم به معنای آن است که آنان به زندگی معنا می دهند و چون شمع آب می شوند تا دیگران گرما ببینند و هرگز ما به ازای چنین ایثاری پول نیست.

قالیباف خطاب به کارگران اظهار کرد: شما کارگران، جان و عمر خود را می دهید که اگر آن را جز خدا به هر کسی و با هر قیمتی بفروشید ارزان فروخته اید چرا که شما راست مردان تاریخ و مردان مرد هستید که در محیط کار تلاش می کنید و جز به یاد و نام خدا و برای خدمت به بندگان خدا به چیز دیگری نمی اندیشید و این بزرگترین سرمایه شماست.

شهردار تهران افزود: هیچ خلفی صالح تر از آثار کاری که انسان درزندگی خود باقی می گذارد نیست و شما کارگران هر روز تاریخ را می سازید و با این کار هم عزت دنیوی و هم اخروی خود را دارید.

وی با بیان این که این دوره مدیریت شهری رو به اتمام است و چند ماه آینده، فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر به پایان می رسد و شاید دیگر فرصت نداشته باشم که در جمع شما همکاران و همسنگران خود باشم گفت: در مقابل شما و چشمان با محبت شما و دستان گرمتان و در محضر خداوند و شهروندان شریف تهران می گویم که اگر امروز در تهران اتفاقی افتاده و هر انسان منصفی قضاوت مثبتی نسبت به تهران دارد و مردم شهر با هر گرایش و سلیقه ای نمی توانند تغییر و تحولات شهر را را منکر شوند، صادقانه می گویم که هرگز زحمت و تلاش و مدیریت من حقیر، دلیل آن نیست و این تنها با دست بیش از 100 هزار کارگر گمنام و بی نام در شهر انجام شده که با جان خود مایه گذاشتند و در هر عرصه ای ایستادند و امروز نیز در عرصه ساختن شهرشان ایستادگی کردند و به واقع می گویم که این شهر را شما ساختید و با افتخار بر دست یکایک شما بوسه می زنم.

قالیباف در ادامه گفت: در طول مدت خدمتم در شهرداری هیچ وقت از توجه و تلاش برای حل مشکلات مجموعه شهرداری با تاکید بر قشر کارگر، فارغ از این که مستقیم یا غیر مستقیم با شهرداری ارتباط داشتند غافل نشدم و تلاش کردم تا اجازه ندهم این عزیزان در مقابل خواسته های به حق خانواده و فرزندان خود شرمنده شوند که اگر آن ها شکسته شوند قبل از آن من شکسته شده ام.

شهردار تهران افزود: نمی گویم مشکلات شما را با این شرایط سخت اقتصادی حل کردیم و ما هرقدر تلاش کردیم دراین موقعیت و با این تورم و گرانی که دو سوم قدرت خرید را از کارگران که بیشترین زحمت را می کشند اما کمترین حقوق را دریافت می کنند، نتوانستیم وضعیت اقتصادی تان را به 6 یا 7 سال قبل برگردانیم اما تمام بضاعت خود را به کار گرفتیم که هم ثبات کاری داشته باشید و هم شرمنده خانواده خود نشوید.

وی با تاکید بر این که بخشی از مشکلات امروز جامعه دست ما نیست گفت: وقتی در جامعه شغل و فرصت شغلی نیست یعنی مشکلات وجود دارد اما با همه فراز و نشیب ها، تحریم ها، گرانی و ضعف مدیریت ها و رفتارهای غیرمنطقی که با شهرداری طی سال های اخیر انجام شد هیچ وقت اجازه ندادیم که پروژه ای در شهرداری تعطیل شود یا رو به کاهش رود و تا امروز نیز هر روز کار و فعالیت و پروژه ها  در شهرداری افزایش یافته و حوزه کار در شهرداری با بالغ بر 100 هزار نفر که فقط به طور مستقیم در شهرداری مشغول هستند ادامه دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: در پروژه های عمرانی شاهد بودیم که میل گرد از کیلویی 800 تومان به 2300 تومان رسید که تاثیری منفی داشت اما اجازه ندادیم پروژه ها تعطیل شود در حالی که در کلان کشور، تورم قربانیان و صدماتی به جا گذاشت و اولین کسانی که دراین میان آسیب دیدند نیز کارگرانی بودند که بیشترین زحمت را برای کشور می کشند.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز آن چه از همه گران تر و غیر قابل دسترس است، بحث کار و پیشرفت است و آن چه ارزانتر و در دسترس تر است آبروی افراد را بردن است تا معضلات دیگری در جامعه ایجاد کنیم و ما باید تلاش کنیم تا این بحث ها را خاتمه دهیم و با وحدت و همدلی از این ظرفیت عظیم در حوزه منابع مادی و معنوی کشورمان استفاده کنیم.

وی با بیان این که تا در کشور پیشرفت اتفاق نیفتد ، عدالتی هم نیست و تا عدالت نباشد کرامت انسان ها حفظ نمی شود گفت: دو قشر در جامعه هستند که کشور را پیش می برند، قشر اول حوزه دانشگاه است که باید این حوزه که امروز به دلایل مختلف در حاشیه قرار گرفته اند به متن زندگی مردم برگردد و استقلال خود را حفظ کند و قشر دوم نیز که مکمل این حوزه است، کارگران و زحمت کشانی هستند که باید دانش دانشگاه را به عمل تبدیل کنند و و با این حرکت است که پیشرفت محقق می شود.

قالیباف در ادامه گفت: امیدواریم با دست شما کارگران و فکر اندیشمندان حماسه سیاسی و اقتصادی شکل گیرد و این ملت در حماسه سیاسی به گونه ای عمل کند که حماسه اقتصادی را نیز که مهم ترین چالش امروز کشور ماست محقق کند و موجب عزت و سربلندی کشور شود.

شهردار تهران تصریح کرد: ما باور داریم که تا نتوانیم در کشور خود تحسین برانگیز باشیم قطعا در دنیا نیز ما را تحسین نمی کنند.
نظرات بینندگان