arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

کواکبیان: برای آزادی موسوی و کروبی تلاش می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایسنا:
یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه "شعار ما زنده باد اصلاحات است"، گفت: عده‌ای اصلاحات را طاعون و سرطان می‌دانند ولی اصلاحات در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر است.

مصطفی کواکبیان که شامگاه 11 اردیبهشت ماه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان ساری سخن می‌گفت با اشاره به مقام والای حضرت زهرا(س) در جایگاه ولایت اظهار داشت: مقام امامت از نبوت والاتر و مقام ولایت عرفانی از امامت نیز بالاتر است و حضرت فاطمه زهرا(س) با برخورداری از عصمت الهی صاحب مقام ولایت است.

وی با بیان اینکه باید جایگاه زنان را پررنگ ببینیم، افزود: متاسفانه هنوز در برخی جلسات جایگاه سیاسی زنان ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این در حالی است که نظم و انضباط بانوان کمتر از مردان نیست.

کواکبیان با یادآوری این مطلب که فقط یک سی ام نمایندگان ما را زنان تشکیل می دهند، ادامه داد:حضرت فاطمه زهرا(س) نیز یک فرد سیاسی بود و یکی از برنامه های آینده ما نیز ارتقاء جایگاه سیاسی زنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:حدود 43 روز تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم که همزمانی این انتخابات با انتخابات شوراها باعث ایجاد شور و هیجان بیشتر در 24 خردادماه خواهد شد. البته ما با حضور 6 ساله نمایندگان مخالف بودیم چرا که مردم برای چهار سال به نمایندگان رای داده بودند.

کواکبیان با تصریح این مطلب که "تا بخواهید در کشور مشکل داریم" تاکید کرد: اگر مردم پای صندوق ها نیایند وضعیت بهتر نخواهد شد بلکه بدتر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که روند اجرایی کشور باید تغییر کند دولت خود را دولت اخلاق نامید و تاکید کرد که باید از قانون‌ناپذیری، بی‌برنامه بودن، عوام‌فریبی و بد اخلاقی در دولت دوری کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: حضور رییس‌جمهور در استان‌های مختلف کشور و استفاده از امکانات دولتی نباید ماهیت تبلیغاتی داشته باشد.

کواکبیان تصریح کرد: پنج برابر شدن یارانه‌ها،برابر با بنزین 4500 تومانی است، قرار نیست اقتصاد ما با توزیع پول شکل بگیرد بلکه باید قدرت و توان خرید مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی جامعه در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: هرچه نقدینگی جامعه افزایش یابد تورم نیز بیشتر خواهد شد.

کواکبیان همچنین ادعا کرد که تورم 17 درصدی گذشته امروز بر اساس آمار بانک مرکزی به 44 درصد تورم نقطه‌ای و 32 درصد میانگین تورم رسیده که بخشی از آن ناشی از اضافه کردن بی حساب و کتاب نقدینگی در جامعه است.

وی با بیان اینکه" هر یک دلار واردات مساوی با از دست رفتن یک شغل در کشور است"با بیان این ادعا که در خوشبینانه ترین حالت بیش از 11 میلیون نفر بیکار در کشور داریم، گفت: قرار نبود نظام جمهوری اسلامی به وضعیت این چنینی برسد.

کواکبیان با اشاره به این مطلب که "می خواستیم معنویت و اخلاق را به عنوان ارمغان انقلاب به جهان معرفی کنیم و باید در الگو معنویت و اخلاق موج بزند"، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیش قراول نظام تمدن ساز،فرهنگ ساز و اخلاق محور است و ما می خواهیم این مساله را به ملت های اسلامی بگوییم که واجب است این الگو را در داخل ایجاد کرده باشیم.

وی گفت: بنده هم که نماینده مجلس بودم اگر کاری می‌توانستم بکنم و انجام ندادم در مقابل وضعیت کارتن خواب‌ها،کودکان کار و مسائلی از این قبیل مسوول هستم.

کواکبیان شعار دولت خود را دولت اخلاق اعلام کرد به آن‌چه آن را بی‌اخلاقی‌هایی مانند روابط سه قوه عنوان کرد اشاره و افزود: این در حالی است که ذات انقلاب اسلامی، معنویت و اخلاق است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین با اشاره به این مطلب که "اصلاح طلبان در حقیقت از بنیان‌گذاران و طرفداران اصلی این نظام هستند" تصریح کرد: کسی که تفکر براندازی دارد شورشگر است و جزء اصلاح طلبان به شمار نمی‌آید.چه کسی گفته خاتمی در فکر براندازی بوده، او 8 سال رییس‌جمهور این کشور بوده است.

وی با طرح این سوال که "چرا در کشوری که در روز عاشورا یک ارمنی هم نذری میدهد در تلویزیون اعلام می‌کنیم اصلاح طلبان پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند؟"اذعان کرد:کسی که چنین کاری را انجام می‌دهد، مسلمان و اصلاح طلب نیست ولی متاسفانه این مسائل تفکیک نشده است.

کواکبیان با اشاره به اتفاقات رخ داده در سال 1388 گفت: اعتقاد داشتیم اعتراضات پس از انتخابات باید به روش قانونی پیگیری می شد و این مساله را تنها دو روز بعد از اعلام نتیجه در شبکه خبر تلویزیون اعلام کردیم، ما شورش را قبول نداریم.

وی ادامه داد:اصلاحات یعنی دانشجو، کارگر، روحانی، نماینده و روزنامه‌نگار باید فریاد بکشد و نابسامانی ها را بگوید،چون ما نظام را دوست داریم می گوییم باید مشکلات حل شود. اصلاحات یعنی در چارچوب مطالبات مردم و قانون اساسی نباید بگذاریم مشکلات در کشور تلمبار شود و همه خدمات دولت‌های قبلی را با بداخلاقی نادیده بگیریم.

کواکبیان افزود: البته احمدی نژاد ویژگی های مثبتی چون پشتکار، ساده زیستی و سفرهای استانی را نیز دارد و نباید منکر خدمات مثبت ایشان شد، ولی به شرطی که روح این سفرها خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه پشتکار هم باید در مسیر اصلی خود باشد به سفر اخیر رییس جمهور به آمریکا اشاره و به هیات همراه رییس‌جمهور در سفر به نیویورک که به گفته وی برخی از آنها نخبگان سیاسی نبودند انتقاد کرد.

کواکبیان با اشاره به این مطلب که برای دولت آینده 50 برنامه سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،اخلاقی،بین المللی و امور زیربنایی آماده کرده‌ام، تصریح کرد: اگر برای تحقق این وعده ها تضمین بخواهید می‌گویم شما می‌توانید بنده را وادار کنید تا این حرف ها عملیاتی شود،اگر مردم دولت را هر روز پاسخگو بخواهند بسیاری از مشکلات ما حل می شود و نباید این گونه باشد که مردم امروز رای بدهند تا 4 سال بعد. باید از کسی که انتخاب می‌شود پاسخ بخواهیم.

وی با تاکید بر این مطلب که "امر به معروف یک اصل است که باید در برنامه های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی احیاء شود" متذکر شد:امر به معروف تذکر دادن در خصوص آستین کوتاه نیست،بلکه امر به معروف یعنی ضعیف ترین فرد جامعه به بالاترین فرد اجرایی کشور مشکلات را متذکر شود.

کواکبیان ادعا کرد: امروز تا در ادارات زیرمیزی ندهی مشکلت حل نمی شود،مگر قرار ما این بود؟

به گزارش ایسنا، کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما به دنبال اجماع هستیم، ادامه داد:اگر اصول گرایان راست می گویند چرا این تعداد کاندیدا را معرفی کرده اند؟ آیا این میز قدرت آن قدر مهم است که 40 کاندیدا معرفی کرده‌اید؟امروز باید جبهه ضد پوپولیسم در کشور شکل بگیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که اصلاحان زمانی می تواند نتیجه بگیرد که خداوند کمک کند، تصریح کرد: توفیق باید از ناحیه خدا باشد،باید از خداوند استعانت بجوئیم تا به این ملت توانمندی برای اصلاح عنایت فرماید.

کواکبیان با بیان اینکه "در صورت اجازه مقام معظم رهبری می خواهیم طی 6 ماه با آمریکا رابطه برقرار کنیم"،اذعان داشت: هرکسی بتواند تحریم ها علیه ایران را برطرف کند به ملت ایران خدمت کرده است و اینکه هر روز تحریم‌ها بیشتر شود هنر نیست.

وی ادامه داد: در سال 1392 باید ارز کشور 1600 تومانی باشد نه 3600 تومان.

کواکبیان با اذعان به اینکه "مردم ما بسیار نجیب،فهیم و رشید هستند و پای انقلاب ایستاده اند"،یادآور شد:در 22 بهمن 91 همه مردم با شور و اشتیاق آمدند ولی می گفتند مشکلات وجود دارد.

وی بیان کرد: هرکس مردم را به هر عنوان از حضور در انتخابات مایوس کند به کشور خدمت نکرده است.

دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین اظهار داشت:چه کسی گفته اصولگرایان باید اصلاح طلبان را بیرون کنند؟ما آنها را بیرون می کنیم.البته من اعلام کرده ام در دولت آینده از اصولگرایان نیز در کنار خود استفاده خواهم کرد.

کواکبیان با بیان این مطلب که باید برای لغو تحریم ها و مسائل هسته‌یی،برای رابطه ایران و آمریکا علاجی بیندیشیم،خاطرنشان کرد:با حفظ مصلحت،عزت،منافع ملی و خطوط قرمز رهبری می توانیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم،البته فکر نکنید با برقراری رابطه با آمریکا همه مشکلات حل خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین با تصریح اینکه"اگر خاتمی بیاید بنده کناره گیری می کنم و قبلاً موضع خود را در این خصوص اعلام کرده ام"،افزود:بر اساس اطلاعاتی که دارم قطعاً آقای خاتمی و هاشمی در انتخابات حضور نخواهند داشت.

وی بهترین شرایط مذاکره را برد – برد دانست و افزود: اگر هم در مذاکرات امتیاز دادیم باید در چارچوب منافع ملی باشد.

کواکبیان در ادامه گفت: 21 نطق و800 تذکر کتبی و شفاهی در دوره اخیر مجلس داشتم که در تاریخ ادوار مجلس،هیچ نماینده ای در یک دوره این تعداد نطق نداشته است.

وی افزود: متعهد شده ام نرخ بیکاری را به زیر 10 درصد و تورم را به زیر 20 درصد کاهش دهم.

کواکبیان همچنین در پاسخ به سوالی گفت:در صورت رضایت رهبری،برای آزادی موسوی و کروبی از حصر خانگی نیز تلاش خواهم کرد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: اعتقاد داریم نظام بر پایه ولایت فقیه شکل گرفته و باید به ولایت فقیه احترام گذاشته شود، رییس جمهور هم باید با رهبری تعامل داشته باشد چراکه زیرمجموعه ولایت فقیه محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان