arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

بروجردي: وزارت امور خارجه فعال شدن دبيرخانه "جنبش غير متعهدها" را پيگيري کند

وی افزود: دبیرخانه این جنبش هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ فعالیت‌های میدانی آنگونه که انتظار می‌رفت ظاهر نشده و وضعیت راضی کننده‌ای ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با انتقاد از عملکر دبيرخانه "جنبش غير متعهدها"، گفت: امیدواریم وزیر امور خارجه هرچه سریعتر اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد چرا که جزء مسئوليت‌هاي وزارت امور خارجه است.

علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از عملکرد دبیرخانه "جنبش غیر متعهدها" انتقاد کرد و گفت: دبیرخانه این جنبش علی‌رغم ظرفیت بالقوه‌ای که دارد خوب عمل نکرده است.

وی افزود: دبیرخانه این جنبش هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ فعالیت‌های میدانی آنگونه که انتظار می‌رفت ظاهر نشده و وضعیت راضی کننده‌ای ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امیدواریم وزیر امور خارجه هرچه سریعتر اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

بروجردی تأکید کرد: فعال شدن دبیرخانه "جنبش‌ غیر متعهدها" جزو مسئولیت‌های رسمی وزارت امور خارجه است.

اين در حالي است که علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس چندي پيش در نشست خبري خود در پرسش به اين سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آيا تاكنون از ظرفيت جنبش غير متعهدها براي حل بحران سوريه به نحو احسن استفاده شده است يا نه گفت: خير، متاسفانه دولت از ظرفيت اين جنبش براي رفع بحران سوريه استفاه لازم را نکرده است.

بر همين اساس علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه براي پاسخگويي در قبال كم‌كاري جنبش غيرمتعهدها در خصوص مسائل منطقه به كميسيون امنيت ملي مجلس فراخوانده شده است.

گفتني است جنبش غيرمتعهدها بعد از سازمان ملل متحد دومين مجمع بزرگ بين‌المللي است که 120 کشور جهان در آن عضو هستند.

با برگزاري شانزدهمين نشست جنبش غير متعهدها که از 5 تا 10 شهريور ماه به مدت 6 روز در تهران برگزار شد، رياست اين جنبش از مصر به جمهوري اسلامي ايران انتقال يافت.
نظرات بینندگان