arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به افزایش شهریه‌ دانشگاه‌های كشور، گفت: امسال شهریه دانشگاه‌ها با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی همراه خواهد بود.

به گزارش فارس حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۸۰ قرار شد كه هر سال مبلغی به شهریه دانشگاه‌ها افزوده شود و امسال این افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

نادری‌منش تصریح كرد: افزایش قیمت برای دانشگاه‌های مجازی، شبانه، بین الملل و غیر انتفاعی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم دولت درمورد افزایش شهریه، گفت: افزایش شهریه قانونی است كه هر سال اجرا می‌شود و برای سال‌های بعد و دولت‌های بعدی نیز این افزایش شهریه وجود خواهد داشت.

نادری‌منش با اشاره به احداث پردیس‌های دانشگاهی، گفت: همه دانشگاه‌ها در سراسر كشور می‌توانند پردیس دانشگاه ایجاد كنند اما در حال حاضر تنها دانشگاه‌های بزرگ یا دانشگاه‌هایی كه قطب علمی كشور هستند می‌توانند پردیس دانشگاه احداث كنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با مقایسه شهریه دانشگاه‌ها با مدارس خصوصی گفت: دانشجویان شبانه و غیر انتفاعی در مقطع ارشد، شهریه كمتری نسبت به دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی می‌پردازند.

وی با اشاره به آیین نامه‌ها برای شعب خارجی گفت: تاكنون آیین نامه‌ای برای شعب خارجی دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است ولی برای دانشجویانی كه قصد تحصیل در خارج از كشور دارند، شرایطی در نظر گرفته می‌شود.

نادری‌منش در پایان گفت: دانشجویانی كه برای تحصیل به كشورهای دیگر می‌روند باید شرایطی داشته باشند و از نظر علمی بررسی شوند چون این دانشجویان نمایندگان ایران در كشورهای دیگر هستند.
نظرات بینندگان