arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

خطر « انفجار سیاسی » در اروپا به روایت جانشین چاوز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه درباره خطر « انفجار سیاسی » در اروپا بر اثر بحرانی شبیه به نا‌آرامی های دهه هزار و نهصد و نود در آمریکای لاتین، هشدار داد.
به گزارش انتخاب، مادورو در مصاحبه ای مطبوعاتی با اشاره به برزیل، آرژانتین و اکوادور گفت: « آنچه که اکنون در اروپا می گذرد یادآور وضع منطقه ما در دهه هزار و نهصد و نود است. همه شاخص های اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته است و این می تواند به انفجارهای سیاسی و انقلاب منجر شود. بنابراین اروپا باید مراقب باشد .»
جانشین هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا در پاسخ به سوالی درباره تنش های بعد از انتخابات این کشور که با اعتراض مخالفان همراه بود، به کودتای آگوستو پینوشه در شیلی در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه اشاره و « یک گروه راست گرای افراطی را به تلاش برای حمله به حکومت » متهم کرد.
مادورو افزود: « ما اجازه نمی دهیم ونزوئلا شاهد ظهور پینوشه جدید باشد. ما این کار را، با دموکراسی انجام خواهیم داد .»
رئیس جمهور ونزوئلا با اعلام آمادگی برای برقراری روابط مثبت با آمریکا، از بدبینی خود به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور سخن گفت.
وی گفت: « اوباما می خندد و حمله می کند. او چهره ای متفاوت از جرج دبیلو بوش ( رئیس جمهور پیشین آمریکا ) از خود نشان داده است. این روش بیشتر منافع آمریکا را برای تسلط بر جهان تامین می کند .»
مادورو با دفاع از جهان چند قطبی، از اروپا خواست برای توازن، به گروه بریکس ( گروه متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ) بپیوندد.
وی گفت: « این گروه جدید با پیوستن اروپا، جهان را امیدوار می کند. اما مشکل این است که اروپا تحت حاکمیت سیاست های آمریکا قرار دارد. اروپا باید به بریکس بپیوندد تا شرایط برای ائتلاف جهانی بزرگ، شکل جدید هم زیستی و پایان یافتن مداخله و جنگ فراهم شود .»
رئیس جمهور ونزوئلا درباره مسائل اقتصادی از آمادگی کشورش برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی خبر داد.
وی به تاسیس « مناطق اقتصادی ویژه برای جذب سرمایه گذاری و فن‌آوری » با استفاده از تجارب چین اشاره کرد.
نظرات بینندگان