arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

ال‌اسحاق: محبوبیت اصولگرایان الان هم بیش از دیگران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاندیدای احتمالی اصولگرایان گفت: عده‌ای به دنبال تخریب جریان اصولگرایی در وضعیت کنونی کشور هستند که باید بدانند هنوز هم این جریان محبوبترین نزد ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یحیی آل‌اسحاق ظهر امروز در نشست مشترک با خبرنگاران و بانوان کهگیلویه و بویراحمدی اظهار کرد: باید بدانیم که مشکلاتمان چیست و آن کسی که می‌خواهد برای انتخابات بیاید لازم است در همه حوزه‌ها اعم از داخلی و خارجی ظرفیت‌ها و تهدیدها و فرصت‌ها را بشناسد.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری به مشکلاتی که دشمن درصدد است برای این ملت ایجاد کند اشاره کرد و افزود: آن‌ها با تغییر جنگ از حوزه نظامی و سیاسی امروز می‌خواهند منابع مالی ما را قطع کرده و امکان رشد را از ما بگیرند و بگویند که دین اسلام برای حاکمیت مطلوب نیست و این‌گونه بین اسلام و مردم از یک سو و از سوی دیگر میان مردم و مسئولان فاصله بیندازند و آشوب ایجاد کنند.

آل‌اسحاق با ذکر این سخن که امروز در بیرون یک دشمن جدی داریم، تأکید کرد: این دشمن نمی‌خواهد پیشرفت‌های ما را ببیند چرا که تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و این یعنی همان چیزی که دشمن چشم دیدن آن را ندارد.

مشکلات اقتصادی کشور در دو حوزه خرد و کلان

وی روی دیگر سکه را برخی مشکلات در کشور دانست و بیان کرد: در کلان اقتصادی مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، برخی بی‌نظمی‌های ارزی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد را داریم.

کاندیدای اختصاصی حزب مؤتلفه اسلامی از مشکلات خرد اقتصادی هم گفت و افزود: مشکلات مسکن، سلامت، ازدواج و غیره هم وجود دارد که باید با تغییر نگاه در سه حوزه مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی گام در راه برطرف کردن آن‌ها برداریم.

وی مدعیان آبادانی اقتصاد در کشور را سه دسته معرفی کرد و با برشمردن اصلاحاتیون، دولتی‌های کنونی و اصولگرایان به تبیین دیدگاه‌های آنان پرداخت.

الگوی اصلاحاتی‌ها در اقتصاد تمام غربی است

آل‌اسحاق از دسته اول یا همان جریان اصلاحات و دیدگاه‌ها آنان گفت و افزود: آن‌ها معتقدند که با متد می‌توانند کشور را اداره کنند و عقبه ذهنی دارند و دارای برنامه هستند و جایگاه آن‌ها هم در نظام مشخص است.

وی بیان کرد: آن‌ها معتقدند بهترین راه اداره کشور بر طبق مدل‌های غربی و الگوی آن‌ها بانک جهانی است و در حوزه اقتصاد به سیستم توسعه اعتقاد دارند.

وزیر اسبق بازرگانی ادامه داد: دسته دوم دولتی‌ها هستند که کارنامه آن‌ها مربوط به کارهای امروز در عرصه اقتصاد است و اصرار دارند که وضعیت کنونی ادامه پیدا کند.

حامیان دولت در اقتصاد رادیکال فکر می‌کنند

آل‌اسحاق تصریح کرد: حامیان دولت رادیکال فکر می‌کنند و معتقدند کشور آرمانی باید جلو برود و تمام تفکر آن‌ها در حوزه اقتصاد و بین‌الملل بر همین اساس است.

وی اصولگرایان را در دسته سوم معرفی کرد و افزود: آن‌چه که اصولگرایان معتقد به آن هستند این است که می‌گویند پیشرفت بدون عدالت نمی‌خواهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: همه حرف جریان اصولگرا این است که پیشرفت بدون عدالت و عدالت بدون پیشرفت نمی‌خواهیم و شعار اصولگرای اصیل، واقعیت‌نگری همراه با آرمان‌گرایی است.

آل‌اسحاق با تأکید بر این که به دنیای مردم می‌اندیشیم، خاطرنشان کرد: منتها به این هم می‌اندیشیم چه باید کرد که وقتی دنیای مردم آباد می‌شود دین آن‌ها خراب نشود و آرمان‌ها از بین نروند.

پالان‌دوزی هم علم می‌خواهد چه برسد به اقتصاد

وی بهترین ابزار موفقیت در اقتصاد را علم دانست و با انتقاد از برخی کارهای غیر علمی در اقتصاد گفت: چطور است که بنا به ضرب‌المثلی ترکی پالان‌دوزی علم می‌خواهد و اقتصاد نیازی به علم ندارد.

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری با بیان این‌که آرمان‌ها را باید به عنوان اصل و نه به دید حاشیه در اقتصاد نگریست، افزود: اصولگرایان معتقدند در اداره امور کشور واقعیت‌ها را باید دید و اجازه نداد دشمنان با برخی کاستی‌ها آرمان‌ها را مورد هجوم قرار دهند.

آل‌اسحاق بهترین اگوی اقتصادی متناسب با نظام اسلامی را متعلق به اصولگرایان دانست و گفت: ادعای ما این است که دو جریان دیگر می‌خواهند به صورت انتزاعی کشور را اداره کنند همچنان‌که اصلاح‌طلبان معتقدند اگر کشور را توسعه بدهیم مشکلات اتوماتیک‌وار برطرف می‌شود و دولتی‌ها هم می‌گویند به هر قیمتی به دنبال رفع شکاف‌ها باشیم و همه بودجه را به سمت کارهای عمرانی ببریم.

وی از پریدن دولت روی شاخه هزینه گفت و عنوان کرد: با یارانه منابع را توزیع می‌کنند و نهایتا در این راه به سرمایه‌گذاری و تولید کمتر توجه ‌می‌شود و امروز هم که می‌بینیم بر اثر همین توزیع نادرست 45 هزار تومان یارانه می‌دهند و 75 هزار تومان تورم ایجاد شده است.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان مردم ایران را عاشق دین دانست و گفت: اسلام بهترین راه را در اقتصاد پیش روی ما گذاشته و همه به واسطه این دین دوستی ملزم به لحاظ کردن دستورات آن حتی در اقتصاد هستیم و دین‌ستیزان جایگاهی در این چرخه ندارند.
نظرات بینندگان