arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

محکومیت 10 نفر به اتهام فعالیت در شرکت‌های هرمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگستری استان قزوین آرای صادره برای متهمان یک شرکت هرمی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دادگستری استان قزوین، این شرکت هرمی 80 متهم داشت که پس از رسیدگی‌های قضایی، رای مقتضی صادر شد.

گردانندگان این شرکت برای خارجی جلوه دادن سایت شرکت، اقداماتی از قبیل اجاره فضای اینترنتی در سرورهای خارجی، اجاره تلفن کشور پاناما و استفاده از VPN برای مشخص نشدن IP مدیریت سایت انجام داده بودند.

متهمان اقدام به ایجاد مختصات جغرافیایی در اینترنت برای جستجو در گوگل جهت مکان‌یابی اینترنتی محل استقرار شرکت در کشور پاناما، تهیه ضمانت نامه‌های امنیتی از شرکت‌های معتبر خارجی جهت مقابله با هک سایت و .... کرده بودند.

متهمان ردیف اول تا سوم توانسته بودند از طریق فعالیت در این شرکت هرمی حدود 25 میلیارد ریال سود کسب کنند که به صورت مساوی بین خود تقسیم می‌کردند.

متهمان این پرونده پس از انجام اقدامات امنیتی و بررسی‌های لازم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و دادگاه با استناد به مواد 1 و 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و بند ز و تبصره‌های الحاقی به ماده یک قانون مزبور، متهمان ردیف اول تا سوم را به تحمل 5 سال حبس و ضبط اموال محکوم کرد.

متهمان ردیف چهارم تا ششم نیز به تحمل 10 ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت 100 میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت و رد مال و وجوه در حق شکات به طور تساوی و متهمان ردیف هفتم تا دهم نیز به تحمل شش ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت 50 میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان قزوین، در مورد سایر متهمان به لحاظ ضعف ادله اثباتی و این که متهمان در مقام احقاق حق خویش بوده به طوری که متضرر از اقدامات شرکت هرمی شده بودند و بدوم علم و اطلاع از ماهیت حقیقی شرکت و با نیت سرمایه گذاری مشروع و مضاربه وارد این شرکت شده‌اند، حکم بر برائت آن‌ها صادر شد.

نظرات بینندگان