arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

قالیباف: کارنامه برخی توزیع فقر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدباقر قالیباف جریان فتنه و جریان انحرافی را دو خطر اصلی انقلاب عنوان کردو گفت: جریان فتنه و انقلابی نماها دو لب یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می زنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر قالیباف در همایش جهاد ادامه دارد که با حضور جمع کثیری از جوانان، ایثارگران در سالن سیدالشهدا تهران برگزار شد تصریح کرد: ما برای احیای دین و عزت قیام کردیم و نسل امروز نیز نشان داده که پای انقلاب ایستاده و این انقلابی که مبنای دینی دارد و ریشه در محرم و صفر دارد حفظش به مراتب سختتر از پیروزی آن است.

وی خاطر نشان کرد: اگر برای پیروزی انقلاب لازم بود خون بدهیم برای حفظ آن علاوه بر خون دادن باید خون دل بخوریم البته ضمانت انقلاب این است که  آرمانها و ارزشهای انقلاب محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر چه جنگ تمام شده اما جهاد و مجاهدت ادامه دارد ادامه داد: اگر دیروز می بایست در میادین میدان مین و معبرباز کنیم و خاکریز بزنیم امروز من به عنوان یک بازمانده از نسل دفاع مقدس تاکید می کنم که می بایست برای حفظ انقلاب کارآمدی دین در اداره جامعه به اثبات برسانیم.

 شهردار تهران با بیان اینکه نباید زحمات انجام شده در گذشته را نادیده بگیریم و این بی انصافی و بداخلاقی است اظهار داشت: البته دشمنی های دشمن را می دانیم.

وی با تاکید براینکه بر دوران بعد از دفاع مقدس دو خطر وجود دارد این دو خطر را لیبرالیسم و انقلابی نمایی عنوان کرد و گفت: ما از دفاع مقدس آموخته ایم که تن به ذلت ندهیم و عزت خود را برای دنیا نفروشیم و این را از اهل بیت فهمیده ایم که برای دینمان جان بدهیم.

وی اضافه کرد: برخی بودند که حرف انقلاب را زدند و به اصطلاح انقلابی نمایی کردند و شعار دادند اما شعارهای خود را محقق نکردند که این خیانت به آن آرمانها است.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد در جامعه ایی که در آن فقر باشد امر به معروف و نهی از منکر چه جایی دارد در این جامعه شرافت و دین انسانها در خطر است وقتی فقر آمد آن جامعه در برابر قدرت و ثروت سر تعظیم فرو می آورد و نمی تواند عزت خود را حفظ کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه دفاع از انقلاب با شعار نیست تصریح کرد: خدا به حرف خوب پاداش نمی دهد بلکه به عمل خوب پاداش می دهد ما افرادی را می بینیم حرفهایی می زنند و شعارهایی می دهند اگر شعار بدهیم که به آن عمل نشود به آن شعار خدشه وارد کرده ایم.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی فقط وظیفه ما ساخت جاده و سد نیست گفت: اگر تنها اینها هدف باشند فرقی با کشورهای غربی نداریم منطق این است که راه و سد بسازیم مشکلات اقتصاد و تورم را حل کنیم وشرایط حداقلی زندگی مردم را فراهم کنیم تا شرایط برای رشد و تعالی انسانها فراهم شود. عده ایی هستند که می خواهند عزت ما را بدهند تا به ما نان و آب بدهند در حالی که ما حاضریم نان و آب که هیچ جانمان را بدهیم تا عزت داشته باشیم.

قالیباف اضافه کرد: اگر در حوزه مدیریت و حل مشکلات مردم کاری انجام ندهیم وقتی با شعارهای انقلابی می آییم و در عمل خلاف آن صورت می گیرد این خیانت به شعارها است و انقلابی نمایی به شمار می رود. و آیا این شعارها خیانت به خون شهدا و انقلاب نیست.

وی با انتقاد از رفتارهای تخریبی و بداخلاقیها گفت: انقلابی نماهایی هستند که فقط حرف و حرف و حرف می زنند و شعارهایی تند و روحیه تخریب دارند اما وقتی به آنها می گوییم کارنامه تان چیست می بینیم در جامعه فقر توزیع کرده اند.

قالیباف جریان فتنه و جریان انحرافی را دو خطر اصلی انقلاب عنوان کرد و گفت: جریان فتنه و انقلابی نماها دو لب یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می زنند.

وی افزود: قبل از اینکه کشور به شعار نیاز داشته باشد به عمل نیاز دارد و شعار بی عمل خیانت به ارزشهاست و حزب اللهی کسی است که بتواند کارآمدی دین را در اداره جامعه عینیت ببخشد. و البته خلف وعده در جامعه ما نشانه بی دینی است.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ دفاع مقدس پرده دری ، بداخلاقی، دروغ و ریا نبود گفت: هرچه بود صفا و صمیمیت و گذشت و ایثار بود و امروز نیز کشور به همان روحیه نیاز دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ایران ظرفیتهای بسیاری در حوزه امکانات و منابع انسانی دارد گفت: ظرفیتهای کشور آنقدر زیاد است که با همین شرایط سخت و مبارزه خیلی بهتر از این می توان کشور را اداره کرد.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود همین مشکلات ما مسائل شهری را جلو برده ایم و با اطمینان عرض می کنم ظرف 2 سال وضع آشفته اقتصادی را که قیمت یک بسته پنیر در آن ثبات ندارد و مردم نمی دانند ماشین بخرند یا بفروشند و وضعیت تشویش ذهنی وجود دارد را ساماندهی کرد و اقتصاد را به آرامش رساندتا بیش از این به مردم فشار نیاید.
نظرات بینندگان