arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

پرداخت 425 ریال سود به ازاء هر سهم مخابرات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از بررسی صورت‌های مالی سال 91 شرکت مخابرات ایران در پنجمین مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، سود قطعی سهامداران به ازای هر سهم مبلغ 425 ریال اعلام شد.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در جمع سهامداران شرکت سخن می‎گفت، اظهار داشت: در سال 91 سود خالص این شرکت از 1966 میلیارد تومان به 2 هزار و 187 میلیارد تومان و سود عملیاتی نیز از 1729 میلیارد تومان به 1970 میلیارد تومان رسید.

در این مجمع صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به اسفند ماه 91 توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت تشریح شد.

در همین حال، "اخابر" پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 91 را در نخستین پیش بینی مبلغ 416 ریال و در اسفند ماه سال 91 مبلغ 412 ریال اعلام کرده‌ بود. در همین حال، شرکت مخابرات ایران پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 92 را در اسفند ماه سال 91 مبلغ 465 ریال اعلام کرده‌ بود. این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (قبل از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی 92 را در اسفند ماه سال 91 مبلغ 508 ریال اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش هیات مدیره این شرکت اعلام کرد در نظر دارد معادل 90 درصد از سود هر سهم را جهت تقسیم بین سهامدارن به مجمع سال 92 پیشنهاد کند.

شایان ذکر است افزایش پیش بینی سود هر سهم (مبلغ 465 ریال نسبت به مبلغ 412 ریال) عمدتا ناشی از افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت های مخابرات استانی می باشد.

قابل ذکر است، سهامداران حقیقی می‌توانند از روز شنبه هفته آینده با مراجعه به شعب بانک ملت در سراسر کشور نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

گفتنی است؛ پیش از این روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود که سود تمامی سهامداران حقیقی و حقوقی پس از تعیین میزان سود سال 1391، از یک روز پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه پرداخت می شود.
نظرات بینندگان