arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
چهارمین قهرمانی سپاهان

خداحافظی تلخ مهدوی کیا/ سپاهان یک جام داد و جامی دیگر گرفت

دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان از ساعت 18 امروز در حضور حدود 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی آغاز شد و دو تیم در پایان 120 دقیقه بازی به تساوی دو بر دو رسیدند تا ضربات پنالتی حکم به قهرمانی سپاهان بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، تیم فوتبال سپاهان و پرسپولیس در حالی 120 دقیقه را با تساوی دو بر دو به پایان بردند که در دیدار همزمان استقلال تیم فولاد را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و به قهرمانی رسید و تیم سپاهان قهرمانی در لیگ را از دست داده بود. در ضربات پنالتی این تیم سپاهان بود که بهتر عمل کرد و با نتیجه 4-2 به پیروزی رسید.
دو تیم در دقایق آغازین بازی به محک زدن یکدیگر پرداخته و حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه هم ترتیب دادند. بعد از گذشت یک ربع از بازی اشتباه نیلسون در دفع توپ نزدیک بود کار دست پرسپولیسی‌ها بدهد اما بعد از آن ضد حمله شاگردان گل‌محمدی اولین صحنه خطرناک بازی را رقم زد. کریم انصاری فرد در این صحنه توپ را از پشت محوطه جریمه با فاصله نزدیک از دروازه به بیرون فرستاد.
دقیقه 13 شوت سنگین انصاری فرد از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.
در دقیقه 19 فشنگچی توپ را روی دروازه سپاهان ارسال کرد و با برخورد به مدافعان پشت محوطه جریمه به نوری رسید و شوت این بازیکن از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.
دقیقه 25 فرار کریم انصاری فرد از قلب دفاع سپاهان باعث شد تا وی پس از عبور از سوشاک در یک موقعیت تک به تک بتواند با یک بغل پا گل اول را به ثمر برساند.
دقیقه 28 بازیکنان سپاهان در صحنه‌ای در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شده بودند و روی دروازه این تیم فشار آوردند این در حالی بود که عادل کلاه‌کج از پرسپولیس روی زمین افتاده بود و همین امر با اعتراض سرخ‌پوشان همراه بود و بازی به جنجال کشیده شد اما داور بازی فغانی بخوبی مدیریت کرد و به حقیقی کارت زرد نشان داد.
در ادامه دو تیم بیشتر در میانه میدان کار کردند و نتیجه با همین یک گل در نیمه اول به پایان رسید.
سپاهان با آغاز نیمه دوم برای جبران گل خورده در نیمه نخست به زمین آمده بود و اولین حمله خطرناک این نیمه را هم جواهیر سوکای در دقیقه 55 به وجود آورد. این بازیکن در حالی که در فاصله 2 متری دروازه قرار داشت توپ را با فاصله میلیمتری به بیرون فرستاد.
دقیقه 56 سوکای از پشت محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.
دقیقه 58 اشتباه مرگبار ماهینی با پاس به سوکای تکمیل شد تا این بازیکن گل مساوی در درون دروازه پرسپولیس جای دهد.
دقیقه 61 نوید کیا یک فرصت عالی را در پشت محوطه شش قدم از دست داد.
دقیقه 75 نوروزی در یک موقعیت عالی در پشت محوطه شش قدم از دست داد.
دقیقه 88 ضربه سر محکم غلامی را نیلسون مهار کرد.
بازی با نتیجه یک بر یک در 90 دقیقه به پایان رسید.
دقیقه 94 فرار نوروزی از تله آفساید ایجاد یک موقعیت عالی به وجود آورد که وی قدر این فرصت را ندانست.
دقیقه 95 نوروزی باز هم از تله آفساید فرار کرد اما ضربه وی را گردان مهار کرد.
دقیقه 98 پاس عالی رضایی به نوری رسید و این بازیکن با یک بغل پای عالی توپ را درون دروازه سپاهان جای داد.
دقیقه 100 ضربه سر بنگر با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 105 محمد غلامی در گوشه محوطه شش قدم با یک ضربه محکم گل مساوی را به ثمر رساند.
در ضربات پنالتی تیم سپاهان با نتیجه 4-2 به برتری رسید تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در حسرت جام لیگ برتر نماند.
ترکیب پرسپولیس:
نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، رضا حقیقی، محمد نوری، علی کریمی (میثم نقی‌زاده-85)، عادل کلاه‌کج، غلامرضا رضایی (مهدی مهدوی‌کیا-115) و کریم انصاری‌فرد (هادی نوروزی-56)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
ترکیب سپاهان:
شهاب گردان، اروین بولکو، علی احمدی، میلان سوشاک، محسن ایران‌نژاد، امید ابراهیمی، امین جهان‌عالیان (رادومیر جلاویچ-64)، حسین پاپی، محرم نوید‌کیا (احسان حاج‌‌صفی-82)، جواهیر سوکای (محمد غلامی-68) و محمدرضا خلعتبری
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
4
علی کریمی هم از فوتبال خداحافظی کرد
وی ادامه داد: امشب برای همیشه از فوتبال خداحافظی می‌کنم. این موضوع از قبل در ذهنم بود اما به جان دو فرزندم حتی همسرم از این تصمیم اطلاعی نداشت. اگر می‌بردیم هم همین تصمیم را داشتم ولی باز هم متاسفم در شب بدی این تصمیم را عملی می‌کنم. من از این فوتبال می‌روم تا کسانی که دایه مهربان‌تر از مادر شدند بیایند و این فوتبال را به جایگاهش برسانند.کریمی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویم از فوتبال خداحافظی می‌کنم از تمام عرصه‌هاست و این معنی را نمی‌دهد که از پرسپولیس خداحافظی کنم و در کنار تیم ملی باشم. مطمئن باشید برای همیشه خداحافظی کردم و حتی به مربیگری هم فکر نمی‌کنم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
4
4
می خوای بگی این سپاهان بود که در طول فصل صدرنشین بود نه استقلال؟جام قهرمانی در دست استقلال بود و امشب تونست قهرمانیشو تثبیت کنه!
نظرات بینندگان