arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

چمران: چرا تلویزیون به انتخابات ریاست جمهوری می پردازد، اما شورای شهر نه؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انشاءالله با خلوص و حسن‌نیت یک لیست توانمند از کسانی که کاندیدای انتخابات شوراها شدند را به مردم ارائه خواهیم داد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز یکشنبه در همایش "حماسه‌ خدمت‌گزاری، نمایش همدلی و وحدت" با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراها گفت: شوراها جایگاه بلندی در قرآن کریم و همچنین در روایات اسلامی و سنت پیامبر دارند، بنابراین در کشور ما به خاطر اهمیت اسلام بر مشورت و مشورت کردن تاکید ویژه‌ای داریم ضمن آنکه در قانون اساسی نیز به بحث شوراها اشاره شده است.

وی با بیان اینکه زمانی تشکیل شوراها در کشور ما به تعویق افتاد، افزود: این تعویق باعث شد یک عده به جای شوراها تصمیم بگیرند و وقتی که شوراها کار خود را شروع کردند، برای آنها سخت بود که تصمیمات این نهاد را بپذیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هنوز شوراها جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و امیدوارم با همت دولت و دوستان عزیزمان در مجلس و شورای نگهبان شوراها جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

چمران تصریح کرد: در شوراها باید نیروهای توانمند و کارآمد وارد شوند، سومین دوره شوراها در حال پایان است و شهریورماه دور چهارم شوراها آغاز به کار می‌کند لذا امیدوارم در این دوره افرادی خبره، توانمند، پرکار و باتجربه و با خلوص بیشتر پا در شوراها بگذارند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات شوراها با ریاست جمهوری افزود:‌ آقای دکتر حدادعادل فرمودند که نسبت به این همزمانی خوش‌بین هستند؛ من هم خوش‌بین هستم البته در دلم دغدغه‌هایی دارم و یکی از آن دغدغه‌ها این است که انتخابات شوراها زیر سایه انتخابات ریاست‌جمهوری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: هرگاه صداوسیما درباره انتخابات اطلاع‌رسانی می‌کند، اول از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهد و جایی برای شوراها باقی نمی‌ماند در حالیکه 1800 نفر برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کردند و این تعداد باید خود را به مردم عرضه کنند بنابراین کار سختی است.

چمران همچنین به اهمیت حماسه سیاسی پرداخت و با بیان اینکه حماسه سیاسی باید تحقق یابد، تاکید کرد: تحقق حماسه بدون حضور مردم عملی نیست، حماسه پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده  مردم شکل گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به دشمنی آمریکا با ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا ایران اسلامی را مقابل خود تلقی می‌کند اما ایمان ما فراتر از آنهاست و با همین ایمان، اعتقاد و با سلاح شهادت مقابل آنان ایستاده‌ایم و منتظر خلق حماسه سیاسی و اقتصادی دیگری هستیم.

"انتخاب اول از نظر ما شورای شهر و روستا و بعد از آن ریاست جمهوری است البته امیدواریم رئیس‌جمهوری آگاه، ولایت‌مدار، پرکار، بابصیرت، مدیر و سیاست‌مدار انتخاب شود؛ سیاستی که ما از آن سخن می‌گوییم، سیاست آمریکایی نیست".

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به اینکه امسال بودجه شهرداری 12 هزار میلیارد تومان بود، افزود: از این رو باید یک فرد توانمند و سالم این بودجه را به نحو مطلوب در شهر تهران مدیریت کند، همچنین هزینه‌ها نباید تکراری یا اشراف‌گرایانه باشد البته ما در شهرداری حسابرسی و آمار و جدول داریم و می‌دانیم چند پروژه شروع شده است و هر 6 ماه گزارش‌های خود‌ را به مردم، وزارت‌ کشور و نمایندگان مردم تهران در مجلس می‌فرستیم.

چمران ادامه داد: دغدغه ما در شورا طرح جامع بود که خوشبختانه در شورای دوم آن را اجرایی کردیم، همچنین چشم‌انداز 20 ساله تهران و برنامه 5 ساله هم داریم. برنامه جامع ترافیک را نیز تهیه کرد‌ه‌ایم، به همین جهت شورای بعدی دیگر فاقد برنامه نیست و همین طرح‌ها ‌را می‌تواند ادامه دهد لذا امیدوارم شهر ما شهری سالم و به دور از ترافیک و آلودگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که در شورای شهر تهران آرامش پیدا شد، شوراهای شهرهای دیگر نیز آرامش پیدا کردند البته ما در شورای سوم شاهد حضور سلایق مختلف سیاسی هستیم اما هیچگاه این سلایق را در کارهای تخصصی شورا لحاظ نکرده‌ایم، چراکه اگر شورای شهر منسجم نباشد، شهردار هم خوب نخواهد بود و نمی‌تواند برنامه‌های خود را در شهر انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به وحدت اصولگرایان در انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت:‌ هر جا که می‌روم، از من می‌خواهند ‌اصولگرایان و نیروهای انقلاب در انتخابات یک لیست بدهند تا مردم گیج نشوند‌ البته ما در این راستا تلاش کردیم و جلساتی را گذاشته‌ایم و انشاءالله با خلوص و حسن‌نیت بتوانیم یک لیست توانمند از کسانی که کاندیدای انتخابات شوراهای شهر شدند، به مردم ارائه دهیم و آنها هم با استفاده از این فهرست افراد حساب‌شده را انتخاب کنند البته بنده مستثنی از این فهرست هستم.
نظرات بینندگان