arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

اعلمی: با «رانت» نمی‌توان رییس‌جمهور واقعی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده تبریز در مجالس ششم و هفتم گفت: کسی که با رانت صاحبان قدرت و گروه‌های بی‌شناسنامه سیاسی به قدرت برسد نمی‌تواند رییس‌جمهور واقعی مردم باشد و همواره وامدار کسانی خواهد بود که او را مطرح کرده‌اند و به این مقام رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا، اکبر اعلمی در دیدار با جمعی از اصناف آذربایجانی مقیم تهران، نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برای هرکس یک افتخار تلقی می شود و من از این که هشت سال توفیق نمایندگی مردم این خطه را در مجلس عهده‌دار بودم به خود می‌بالم. وی با بیان این اعتقاد که "حذف من از مجلس نتیجه لابی‌ها و رایزنی‌های کسانی بود که حضورم منافع و زیاده‌خواهی آنها را به مخاطره افکنده بود"، گفت: مجلس زمانی مقتدر خواهد بود که نمایندگان آن وکیل و سخنگوی واقعی مردم باشند نه آنکه به عنوان وکیل‌التجار یا وکیل‌الدوله و وکیل گروه‌های سیاسی بدون شناسنامه تنها در مقام کسب مناقع فردی و گروهی خود باشند و پابرهنه و با دیپلم وارد مجلس شوند و با بدست آوردن ثروت نجومی و مدرک دکترا از آن خارج شوند.

این فعال سیاسی افزود: کسی که با رانت صاحبان قدرت و گروه‌های بی‌شناسنامه سیاسی به قدرت برسد نمی‌تواند رییس‌جمهور واقعی مردم باشد و همواره وامدار کسانی خواهد بود که او را مطرح کرده‌اند و به این مقام رسانده‌اند. در مدتی که در مجلس بودم فارغ از حب و بغض ناشی از خط بازی های سیاسی رایج و تنها با مشاهده مواضع و عملکرد دولت ها چه دولت اصلاحات و چه دولت احمدی نژاد آنچه را که درست تشخیص می دادم صریح و مشفقانه بیان می‌کردم و برای من بعنوان یک نماینده قسم خورده بین دولت همسو با خودم و دولت اصولگرا هیچ تفاوتی وجود نداشت.

اعلمی ادامه داد: به همین سبب همچنان که دولت وزرای مختلف احمدی نژاد را برای ادای توضیح به مجلس فرامی‌خواندم با همان انگیزه خیرخواهانه و البته حساسیت بیشتری اجازه نمی دادم که آب خوش از گلوی وزرای دولت خاتمی هم پائین برود زیرا این دولت نام اصلاحات را برای خود برگزیده بود و با شکست او اهداف و آرمان های خودم با شکست مواجه می‌شد. به همین دلیل وقتی که خاتمی کابینه اش را معرفی کرد تندترین و البته مشفقانه‌ترین نطق را در مخالفت با ترکیب کابینه و عملکرد بعضی از وزرا ایراد کردم و خطاب به خاتمی گفتم که با این وزرا شما هرگز به مقصد نخواهید رسید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "انتقادات من از آقای هاشمی هم با همین هدف و انگیزه بود"، یادآور شد: وقتی او برای چندمین بار در سال ۸۴ کاندیدای ریاست جمهوری شد، گفتم که حضور مجدد او در انتخابات دو ایراد اساسی دارد؛ اول این که با روح قانون اساسی ناسازگار است و حضور بیش از سه دهه وی در قدرت تداعی کننده نوعی سلطنت طلبی است که قانون اساسی آنرا نمی پذیرد و دوم این که روحیات و عملکرد هاشمی در طول سالیانه گذشته به گونه ای بوده است که اگر وی در هر انتخاباتی شرکت کند، حضورش سبب تقویت رقبایش خواهد شد و بسیاری از مردم حتی کسانی که قصد شرکت در انتخابات را نداشته اند صرفا از بغض وی به رقیبش رای خواهند داد.

اعلمی افزود: همچنان که یکی از دلایل پیروزی خاتمی در سال ۷۶، عملکرد دولت کارگزاران بود، علت اصلی پیروزی احمدی نژاد در سال ۸۴ هم کاندیدا شدن هاشمی بود. از سال ۸۵ به این سو نیز در مورد احمدی نژاد هم هر چه گفتم یا پیش بینی کردم امروز به حقیقت پیوسته است. اگر نوشته ها و مصاحبه‌هایم در ۶ - ۷ سال گذشته و بویژه نطق‌هایم در مجلس هفتم را مطالعه کنید اذعان خواهید کرد هرچه را که آن روزها امثال بنده در خشت می دیدند امروز اهل بصیرت در آینه می بینند.

این عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آن روزها وقتی که ما این انتقاد سالم و سازنده خود را بیان می کردیم، همین افرادی که امروز علیه احمدی نژاد و دیگران شمشیر کشیده اند ما را شماتت می‌کردند و حتی دشنام می‌دادند و بی بصیرت می خواندند.

نظرات بینندگان