arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

عربستان: دختران می توانند در مدارس ورزش کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریات عربستان سعودی، روز یک شنبه گزارش دادند که از این پس دختران در مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) اجازه خواهند داشت که تحت «احکام شریعت» به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که فعالیت‌های ورزشی برای دخترانی که در مدارس دولتی در عربستان سعودی به تحصیل مشغول هستند، همچنان ممنوع است.

مقامات عربستان سعودی در سال 2011 تعهد نموده بودند که انجام فعالیت‌های ورزشی برای دختران در مدارس دولتی را نیز مجاز اعلام نمایند اما تاکنون به این وعده عمل نشده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی در نشست خبری روز یک شنبه متذکر شد که با صدور این حکم، مدارس غیردولتی موظف شدند تا امکانات لازم از جمله تجهیزات ورزشی مناسب برای ورزش دختران جوان را فراهم نمایند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس قوانین وضع شده، دانش آموزان دختر باید هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی پوشش اسلامی تعیین شده را برتن داشته باشند و زیر نظر مربیان زن به ورزش بپردازند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی خاطرنشان کرد که پیش از این در مدارس غیردولتی دختران اجازه داشتند تا به فعالیت‌های ورزشی بپردازند اما قوانین حفاظتی در مورد آنان به درستی رعایت نمی‌شد.

در عربستان سعودی قوانین شریعت اسلام به شدت به اجرا درمی آید. زنان در عربستان سعودی با برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها روبرو هستند؛ آنان حق رانندگی ندارند و نمی توانند به تنهائی سفر کنند.

ورزش دختران و بانوان هم از جمله فعالیت‌هائی است که با مشکل عدم مجوز در این کشور روبروست. در تابستان گذشته، به هنگام بازی‌های المپیک در لندن، عربستان سعودی زیر فشار سازمان‌های ورزشی بین‌المللی اجازه داد تا دو دختر ورزشکار به مسابقات اعزام شوند.

نظرات بینندگان