arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

آژاکس با پیروزی پر گل قهرمانی در هلند را جشن گرفت

آژاکس آمستردام با کسب پیروزی قاطعانه و پرگل 5 بر صفر برابر ویلم، از عنوان قهرمانی که فصل گذشته در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال هلند، موسوم به اردویسیه به دست آورده بود دفاع کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، آژاکس آمستردام با کسب پیروزی قاطعانه و پرگل 5 بر صفر برابر ویلم، از عنوان قهرمانی که فصل گذشته در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال هلند، موسوم به اردویسیه به دست آورده بود دفاع کرد.

در این بازی سیگتورسن (12)، اریکسن (25)، فیشر (69)، سیم دی یونگ (82) و هوئسن (89) برای تیم تحت هدایت فرانک دی‌بوئر گلزنی کردند تا آژاکس اختلاف 4 امتیازی خود با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش، پی اس وی آیندهوون را حفظ کرده و یک هفته به پایان رقابت‌ها جشن قهرمانی را در خانه برگزار کند.

آژاکس در شرایطی برای سی و دومین بار فاتح اردویسیه شد که از 33 بازی خود در این فصل از رقابت‌ها 21 پیروزی و 10 تساوی کسب کرد و تنها دو بار متحمل شکست شد. شاگردان دی‌بوئر که با 31 گل خورده، قوی‌ترین خط دفاع لیگ را این فصل در اختیار داشته‌اند، با 81 گل زده دارنده دومین خط حمله قدرتمند پس از پی اس وی آیندهوون محسوب می‌شوند.

در جدول 18 تیمی لیگ هلند در پایان هفته سی و سوم این رقابت‌ها، آژاکس با 73 امتیاز صدرنشین است، آیندهوون با 4 امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد و فاینورد با 66 امتیاز روی پله سوم ایستاده است.

به این ترتیب آژاکس به عنوان نماینده اول هلند به طور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده حضور پیدا خواهد کرد و آیندهوون به عنوان دومین تیم از مرحله مقدماتی وارد لیگ قهرمانان خواهد شد. تیم های فاینورد و ویتسه آرنهم نیز جواز حضور در رقابت‌‌های لیگ اروپای فصل آینده را کسب کردند. ضمن اینکه در هفته آینده تکلیف 4 تیمی که می‌توانند در مرحله مقدماتی لیگ اروپا حضور پیدا کنند نیز مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان