arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

مشایی: من می سوزم تا ایران از چشم بد دور شود/ گناه من این است که یار اسفندم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسفنديار رحيم مشایی گفت: گناه من این است که یار اسفندم.

به گزارش ایسنا، رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در جشنواره شعر بهار که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با بیان اینکه اسفندیارم اما کینه‌ای از رستم در دل ندارم گفت: با هم تاریخ کشور عزیزمان و ملت بزرگمان را می‌سازیم. وی با بیان اینکه فصل حماسه، فصل پاک کردن کینه‌ها و زدودن نفرت‌هاست، افزود: سوءتفاهم نشود که اگر به بهانه بهار از اسفند دعوت می‌کنند. اما بدانید که اسفند پشت به زمستان دارد و رو به بهار.

مشایی با طرح این سوال که برای خیلی‌ها سوال است که چرا این همه تو را بهانه می‌کنند، ادامه داد: من با خود فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که گناه من این است که یار اسفندیارم اما از قدیم‌الایام مردان و زنان ما به یاد دارند که با سوزاندن ما چشم بد را از خود دور می‌کردند. مشایی گفت: اسفند را می‌سوزانند تا ساحت قدسی مردان پاک و آگاه و هوشیار و با بصیرت ایران عزیز اسلامی‌مان از چشمان بد در امان بماند و مصونیت یابد و این افتخار بزرگی است.

مشاور رییس جمهور اظهار کرد: بارها گفتیم که عنوان بهار خیلی خیلی بالاتر از آن است که از آن به یک واژه سیاسی برای یک حزب و یک گروه تعبیر کنیم. ظرفیت بالاتر از اینهاست. مشایی اظهار کرد: انتخابات مهم است، حماسه مهم است، اهتزاز پرچم پرافتخار میهنمان مهم است. سرزمین ایران است، مدفن پاک شهیدان است. همه اینها درست اما بهار یک حقیقت مجسم دارد.

مشایی تاکید کرد: اگر دوستانی هستند که مایلند همچنان از بهار برای تحقق منویات سیاسی خود بهره ببرند، مانع نیستم اما خواهشم این است که آن جایگاه رفیع بهاری یعنی وجود نازنین امام فراموش نشود. زنده باد بهار فرزندِ شجاع ملت در سازمان ملل فراموش نشود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غافل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
8
21
حالا واسه اینکه تو نذر نخوری چی بسوزونیم ؟!!
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
6
35
از این حرفا توهم میباره وبازی با کلماته هیچی توش نیست گول نخوریم چون بوی ریا میده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
6
39
با این حرفای شاعرانه نمیشه مملکت را اداره کرد و نتیجش میشه تورم و بدبختی فعلی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
7
38
آخی جیگرم کباب شد!!
نظرات بینندگان