arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

توصیه ایت الله رفسنجانی به گروه های سیاسی

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به همه گروه‌هاي سياسي توصيه كرد تا با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن و ابراز وفاداري به آرمان‌هاي آن به همگان نشان دهند كه جايگاه انقلاب اسلامي در دل‌هاي مردم ايران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به همه گروه‌هاي سياسي توصيه كرد تا با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن و ابراز وفاداري به آرمان‌هاي آن به همگان نشان دهند كه جايگاه انقلاب اسلامي در دل‌هاي مردم ايران است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، اميد همراه با آگاهي را مهمترين ويژگي نسل جوان كشور به ويژه دانشجويان عنوان كرد و گفت: نقش دانشگاهيان در تحولات جامعه و پيشرفت آن محسوس است و مي‌توانند در راه اطلاع و آگاهي‌رساني به مردم تأثيرگذار باشند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: راه‌هاي آگاهي مردم را در دنياي امروز نمي‌توان مسدود كرد و حقيقت حتي از تپش قلب انسان‌هاي حق‌جو قابل شنيدن و درك است.

هاشمي‌رفسنجاني با توصيه نسل جوان كشور به حركت و فعاليت در مسير خدا و انقلاب، تأكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي حاصل خون شهداي بسياري است و حفاظت از آن وظيفه همه دوستداران آن مي‌باشد.

وي تأكيد كرد: انقلاب اسلامي خدمات بسياري براي ايران داشته است و كساني كه به دنبال سياه‌نمايي سه دهه انقلاب هستند، نمي‌توانند اين خدمات را مخدوش كنند.

هاشمي‌رفسنجاني، رياكاري، ظاهرسازي و تملق را از آفات يك نظام مبتني بر انديشه الهي عنوان كرد و گفت: اين‌گونه اعمال، انسان‌ها را از خداوند دور مي‌كند و به همراه خود دروغ، غيبت، تهمت و ضايع كردن حقوق ديگران را به همراه دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به بيداري ملل مسلمان و خيزش مردمي در مصر، تونس و برخي ديگر كشورهاي منطقه و اعتراض آن‌ها عليه حكام خود گفت: اين حركت‌ها قابل تحسين است و نشان مي‌دهد در همه نقاط جهان حركت تحولات به سود حاكميت مردم در جريان است هرچند در اين مسير هزينه‌ها بسيار و تغييرات زمان‌بر باشد.

وي فاصله گرفتن حكام اين كشورها از توصيه‌هاي دين اسلام و همچنين بي‌توجهي به حقوق اصلي مردم را از دلايل مهم شكل‌گيري اعتراضات گسترده عنوان كرد و گفت: امروز ادامه روش‌هاي قبلي براي بسياري از اين حكام امكان‌پذير نيست و تغيير براي آن‌ها اجتناب‌ناپذير شده است.

هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: تحولات در كشورهاي منطقه به ما نشان مي‌دهد كه قدر انقلاب و نظام اسلامي خود را كه پاياني بر ظلم و ستم پادشاهان موروثي بود بهتر بدانيم و همواره در راه تقويت آن گام برداريم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به همه گروه‌هاي سياسي و مردم فارغ از هرگونه گرايش سياسي توصيه كرد تا با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن و ابراز وفاداري به آرمان‌هاي آن به همگان نشان دهند كه جايگاه انقلاب اسلامي در دل‌هاي مردم ايران است و هيچ كس توان آسيب‌رساني به آن را ندارد و انقلاب را بيمه كنند.

در ابتداي اين ديدار، فاضليان دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران و يكي ديگر از حاضرين، گزارشي از روند فعاليت‌هاي اين انجمن و مسائل ديگر را به اطلاع رساندند.
نظرات بینندگان