arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۲

آخرین وضعیت ساخت وساز مسکن مهر

در استان تهران 403 هزار واحد مسکن مهر در 10 شهرستان در حال ساخت است که دو شهر جدید پردیس و پرند با بیش از 200 هزارثبت‌نام کننده بیشترین متقاضی واحدهای مسکن مهر استان تهران را به خود اختصاص داده‌اند که البته اکنون ظرفیت ثبت‌نام در هر دو شهرمتوقف است تا ظرفیت جدید ایجاد یا پرونده ثبت‌نام‌کنندگان قبلی تعیین تکلیف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: دو شهر جدید پردیس و پرند که از جمله شهرهای پرمتقاضی مسکن مهر در کل کشور هستند، حال با ثبت‌نام بیش از 200 هزار متقاضی به فعالیت ساخت و ساز خود ادامه می‌دهند و مدیران عامل این دو شرکت عمران تحویل واحدهای در حال ساخت را پایان سال 92 وعده داده‌اند.‌

طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند و پردیس، قیمت نهایی هر متر از واحدهای مسکونی شهرپرند 360 تا 400 هزارتومان و هر متر از واحدهای مسکونی شهر جدید پردیس به ارزش 400 تا 500 هزار تومان به متقاضیان فروخته می‌شود.

دلیل استقبال از شهرهای اطراف تهران

شاید از جمله دلایل نزدیکی این دو شهر جدید به کلان‌شهر تهران و ارزا‌ن‌ بودن قیمت‌ها نسبت به قیمت مسکن در کلان‌شهر تهران برای اقشار متوسط باعث افزایش تقاضای خرید مسکن در شهرهای اطراف تهران شده است.

بر اساس آخرین آمار وزرات راه و شهرسازی، تاکنون حدود یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشورافتتاح شده و قرار است تا پایان سال 92 نیز یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر نیز در نقاط مختلف کشور واگذارشود.

در این میان سهم واحدهای مسکن مهر تهران 403 هزار واحد است که تقریبا نیمی از آن در دو شهر پرند و پردیس در حال ساخت است و نیمی دیگر در شهرهای رباط کریم، فیروزکوه، دماوند، صفادشت، واوان و پاکدشت ساخته می‌شوند.

با تحویل بیش از 403 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف استان تهران، تعداد زیادی از خانوارهای تهرانی به این شهرها مهاجرت کرده و عده‌ای دیگر نیز تا پایان سال در این شهرها ساکن می‌شوند.

آخرین وضعیت ساخت و ساز مسکن مهر پردیس

قرار است در شهر جدید پردیس 93 هزار واحد مسکن مهر ساخته شود که از این تعداد 13 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و 80 هزار واحد با پارکینگ و حیاط در حال ساخت است که طبق وعده مدیرعامل شرکت عمران این شهر1200 واحد تا نیمه خرداد واگذار می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر پردیس تکمیل شده و طبق اعلام شرکت عمران این شهرثبت‌نام‌کنندگانی که مدارک و اقساط خود را تکمیل نکرده‌اند تا 10 خرداد مهلت دارند پرونده خود را تکمیل کنند و در غیر این صورت از سامانه مسکن مهر حذف و متقاضیان دیگر جایگزین می‌شوند.

به گفته قائم مقام شرکت عمران شهر جدید پردیس در حال حاضر این شهر ظرفیت اسکان 100 هزار خانوار(حدود 500 هزار نفر) را دارد.

آخرین وضعیت ساخت و ساز مسکن مهر پرند

در شهر جدید پرند نیز 95 هزار واحد مسکن مهر باید ساخته شود که تاکنون 10 هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده و طبق وعده وزارت راه و شهرسازی قرار است نیمه نخست امسال ماهانه 10 تا 12 هزار واحد مسکن مهر این شهر واگذار شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی امسال تمام واحدهای مسکن مهر پرند به متقاضیان وگذار می‌شود.

شهر پرند که به گفته مدیرعامل شرکت عمران این شهر750 هزار نفر ظرفیت دارد، قرار است تا چند سال آینده یکی از 10 شهر پرجمعیت و بزرگ کشور شود.

ظرفیت ثبت‌نام واحدهای مسکن مهرپرند تکمیل شده و اکنون مدارک آخرین 5000 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در حال بررسی است.

در حال حاضر 86 انبوه‌ساز در پروژه مسکن مهر پرند کارمی‌کنند که 20 هزار واحد مسکونی در پروژه "کوزو"، 16 هزار و 80 واحد مسکونی در پروژه "کیسون"، 10 هزار واحد مسکونی نیز در پروژه "هسا" می‌سازند.

طبق آنچه پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده 20 هزار واحد مسکونی در این شهر آماده بهره‌برداری است.

به گفته نیکزاد تاسیسات زیربنایی این واحدها در حال تکمیل است و تاسیسات روبنایی مانند فضاهای آموزشی، تجاری، انتظامی و مترو نیز در حال ساخت هستند.

آخرین وضعیت ساخت و ساز مسکن مهردر 8 شهر دیگر استان تهران

203 هزار واحد مسکن مهر در دیگر شهرهای استان تهران از جمله ملارد، اسلامشهر، رباط کریم، فیروزکوه، دماوند، صفادشت، واوان و پاکدشت در حل ساخت است.

اواخر سال گذشته 3000 واحد مسکن مهر در پاکدشت به بهره‌برداری رسید که همزمان با پاکدشت، 8200 واحد مسکن مهر و مسکن خود مالکی در شهرستان‌های ورامین و ری نیز افتتاح شدند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی از این تعداد 3000 واحد 99 ساله، 3500 واحد مسکن مهر و 5200 واحد مسکن خودمالکی هستند. همچنین 1560 واحد در قالب 40 بلوک بلند مرتبه در شهرستان واوان در حال ساخت است.

در شهرستان فیروزکوه نیز 1500 واحد مسکن مهر در حال آماده‌سازی است.
نظرات بینندگان