arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۹
تعداد نظرات: ۲۳۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۲

ماجرای تصویر معدن در مناظره عصر جمعه!

در پایان اولین مناظره زنده تلویزیونی، هشت عکس نمایش داده شد و نظر هرکدام از نامزدها درباره آنها پرسیده شد..تصویر چهارمی نمایش داده شده با پاسخ های متفاوت کاندیداها مواجه شد و حتی این پاسخ ها باعث شد برخی ستادهای جنگ روانی پس از پایان مناظره، به تمسخر دیگر نامزدها بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



در پایان اولین مناظره زنده تلویزیونی، هشت عکس نمایش داده شد و نظر هرکدام از نامزدها درباره آنها پرسیده شد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، تصویر چهارمی نمایش داده شده با پاسخ های متفاوت کاندیداها مواجه شد و حتی این پاسخ ها باعث شد برخی ستادهای جنگ روانی پس از پایان مناظره، به تمسخر دیگر نامزدها بپردازند.

برداشت های 8 کاندیدا در این باره به شرح زیر بود:

عارف: این بیانگر یک دره ای است که در کشور ما بسیار فراوان است و جزو آثار بسیار زیبا و جاذب برای جذب توریست است که ما اشاره کردیم جذب توریست برای هر کشور جزو اولیت‌ها باید باشد و هم ارتقاء فرهنگی و مبادلات فرهنگی و هم افزایش ثروت و هم ایجاد اشتغال.

رضایی: این معدن است...یک معدن مال سنگ آهن یا مس است که اتفاقا نزدیک یزد و کرمان است که اتفاقا خاکبرداری شده و خاک را برده‌اند و درونش فلز تولید کنند و نشان می‌دهد که ما باید خام فروشی را باید در کشور تمام کنیم. اینکه خاک به این مهمی را برمیدارند و همینجوری می‌فروشند آسیب جدی می‌رساند و ما باید به خام فروشی در کشور  پایان بدهیم.

روحانی: این قاعدتا یک معدن است، آن هم یک معدن ارزان. چون معمولا در دنیا بسیاری از معادن در عمق بسیار زیاد برای استخراج تلاش می‌کنند ولی معدن روی زمین ارزان است و خیلی شبیه به معدن مسی است که من چند جا بازدید کرده‌ام.

غرضی: معدن متروکه... صاحبش حتما فراری شده، خانه‌ها هم رها شده، تورم پوست آن آدم را کنده و حتما صاحبش الان زندان است.

قالیباف: من فکر می‌کنم این یک نمونه از تخریب محیط زیست است. حتما باطله‌برداری از یک معدن بوده که کارشناسی غیرمنطقی انجام شده چون معلوم است رها شده و بعد هم در آینده اگر نزدیک شهر باشد، می‌شود محل انبوه زباله و معضلات بعدی. این نتیجه یک اقدام غیرکارشناسی است.

ولایتی: این یک کار عمرانی رها شده است و غیر فنی و غیر منصفانه بهره برداری شده است که بسیار آموزنده است. ممکن است برخی از عللی که باعث شده این نیمه کاره رها شده باشد، به خاطر فقدان بودجه عمرانی باشد.

جلیلی: بخشی از یک ظرفیت کشور است که احتیاج به یک مدیریت صحیحی برای یک استفاده حداکثری دارد.

حداد عادل: این عکس یادآور ثروت کشور عظیم ماست از حیث منابع زیرزمینی و معدن و به ما ایرانی‌ها یادآوری می‌کند که اگر در شمال جنگل داریم، در کویر معدن داریم و همه جای ایران صاحب ثروت‌های خدادای است و منتظر عزم و اراده ما ملت با دولت خوب است تا این ثروت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

در این حال، ذیل یکی از اخبار «انتخاب» بحث و مجادله ای میان کاربران شکل گرفت.

یکی از بینندگان «انتخاب» نوشت: عکس مورد اشاره در مناظره امروز تلویزیون، یک معدن متعلق به ایالت یوتا آمریکا است  با این حال گردشگری معادن در واقع یکی از زیرشاخه های ژئوتوریسم است. یعنی معدن حتی بعد از آن که متروک هم بشود می تواند یکی از منابع درآمدزایی و اشتغال زایی باشد.

بیننده دیگری نوشت: اشتباه نکنید در خیلی کشورها این معادن به عنوان مناطق گردشگری به جهانگردان نشان داده میشود.مثلا در مالمو در جنوب سوئد اکثر مردم به تماشای عظمت معدنی مشابه این تصویر میروند و عکس میگیرند

دیگری نوشت:  در بخش معدن همه اشتباه پاسخ دادند.حتی محسن رضایی که گفته باعث تخریب محیط زیست شد .این یک معدن روباز باز به روش استخراج طبقات می باشد که ایشان از نوع خاکبرداری ایراد گرفتند در صورتی که برای استخراج ماده معدنی رمپ زدند.چه خوب در مورد چیزی که اطلاع ندارن بگویند که نمی دانیم.نه اینکه مدام بگویند سیوالات اشتباه است

بیننده دیگری نوشت: این عکس متعلق به سال 1995 معدن مس در یوتای امریکاست که پس از اتمام بهره برداری ازآن، اکنون به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. نزدیکترین پاسخ ها را آقای روحانی و عارف دادند.

یکی دیگر از بینندگان «انتخاب» نوشت: عکسی که آقای عارف گفتند که یک مکان توریستیست و 7 نفر دیگه گفتند که معدن آهنه، این عکس معدن آهن copper در آمریکاست که به یک مکان توریستی تبدیل شده. یعنی آقای عارف درست گفته! جالب اینجاست که قالیباف گفت که از این بازدید کرده!!!!!

اما این عکس متعلق به کجاست؟

تصویری که مرتضی حیدری به نمایش گذاشت همانگونه که اکثر کاندیداها به درستی اشاره کردند، مربوط به یک معدن است. معدن یوتا در جنوب غربی امریکا است که با 1200 متر عمق بزرگترین گود معدنی ایجاد شده توسط بشر در جهان است.

کار خاک برداری این حفره عظیم از سال 1863 شروع شد و هنوز ادامه دارد و هر روز بر بزرگی آن افزوده می‌شود. این معدن متعلق به شرکت شرکت ریو تینتو (Rio Tinto) است. این معدن به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ مس در ایالات متحده، حدود 13 درصد از مس مورد نیاز این کشور را فراهم می‌کند.

این معدن به مدت بیش از 100 سال مشغول عملیات بوده و بیش از هر معدن دیگری در جهان سنگ معدن مس تولید کرده است (حدوداً 16.4 میلیون تن).

معدن مس یوتا در هر سال حدود 272000 تن مس، همراه با 500000 اونس طلا، 4 میلیون اونس نقره، حدود 30 میلیون پوند مولیبدن و تقریباً 900000 تن اسید سولفوریک، به عنوان فرآورده فرعی کارخانه ذوب، تولید می‫کند.

 زادگاه هر یک از مدال‌های طلایی که به ورزشکاران حاضر در رقابت‌های المپیک لندن اهدا شد‌، در دل 350 تن توده خاک و سنگ خاکستری رنگ معدنی در معدن رو باز یوتا در آمریکا بوده است.

معدن روباز یوتا،‌ منطقه‌ای وسیع و محل تردد کامیون‌های دامپ‌ به بزرگی یک خانه کوچک است که با سر‌وصدایی که زمین را به لرزه می‌اندازد،‌ تخته‌سنگ‌هایی هم‌وزن یک جت جامبو را حمل می‌کنند،‌ تکه نخاله‌های معدنی که در دلشان رد و نشانه‌های طلا،‌مس و نقره را پنهان کرده‌اند.

مدال‌های این رقابت‌ها در کوهستان بیابانی یوتا‌ در حاشیه شهر «سالت لیک» و فلات‌های دورافتاده آن متولد شده‌اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
1281
574
آقا ماست مالی ممنوع!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-4965.html
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
چه ربطی داره اینکه همه کاندیدا ها رو با این عکس یه امتحان هوشمندانه کردن خیلی هم خوبه و خوب تر از اون اینه که بدونیم این معدنه جریانش چی بوده
بیسمارک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف که گفت توی این هشت سال که اصولگراها بودند مشکلات زیاد شده و من هم از اصولگراها استفاده خواهم کرد و هم از اصلاح طلب ها. خب اصولگراها تو کار معدن و تخریب و خاک برداری استاد هستن و اصلاح طلب ها در فرهنگ و گفتگوی تمدن ها و ارتباطات. علت اینکه بقیه زرتی گفتن معدن چون اصولگرا هستن و در تخریب تبحر دارند. اما عارف سعی کرد حتی از یک چنین رفتار بدی با طبیعت جنبه ی صالحانه اش رو ببینه.

تخریب گرها خوب میدانند معدن چیست.
سهیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
محض رضای خدا دست از مسخره کردن دیگران برداریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دکتر عارف به درستی به جاذبه گردشگری آن اشاره کردند http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-
4965.html
http://www.utah.com/attractions/kennecott.htm
http://photography.nationalgeographic.com/photography/enlarge/copper-mine_pod_image.html
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خوشم میاد که حالا حالاها باید ماست بخرند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چی ماست مالی شده توسعه بدون متوزازن برای ترافیک دکتر جلیلی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واسه بقیه زمین کشاورزی و کشتی روی آب و .. بود .. یه دفه این عکس عجیبو که مال ایرانم نیست؟ واسه عارف گذاشتند؟
خوب در ضمن تنها کسی که گفت بازار تهران دکتر عارف بود ...بقیه یاشک داشتن که بازاره یا نمایشگاه یا کلا گفتن یه بازاره ..
البته منم قبول دارم آدم چیزیو که تردید داره با تردید بگه
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظرم از فاصله دوري كه اين عكس گرفته شده واقعا تشخيصش خيلي سخته. نمي فهمم اين جور آزمون هاي درك محتوا چه ربطي به مناظره رياست جمهوري داره. شايد دارن غير مستقيم ميگن انتخابات سوري و مسخره است.
رضا
| UNITED KINGDOM |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جناب دکتر عارف درست گفتند. از نویسنده سایت انتخاب می خواهیم متنشون رو اصلاح کنن. در خود سایت معرفی این معدن گفته شده که این معدن از جاذبه های توریستی هستش
http://www.kennecott.com/visitors-center
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
20
362
تصادفا copper همون مس خودمون نیست؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
669
280
حالا توجیه کن
منم بودم توجیه می کردم
:(
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
Kennecott Utah Copper's Bingham Canyon Mine
The mine is open 24 hours per day, 365 days a year. Visitors may come (weather permitting) April 1 through October 31, seven days a week from 8 a.m. until 8 p.m. To allow time to tour the Visitors Center, vehicles will not be admitted later than 7 p.m. Entrance fees are $5 for passenger vehicles, $25 for mini tour buses and $50 for tour buses. All entrance fees are donated to charity and are tax deductible. Motorcycles are not allowed on Kennecott property for safety purposes.


http://www.utah.com/attractions/kennecott.htm
ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من اصلا میگم ایشون صد در صد اشتباه کرده . بی اطلاعی ایشون از یک مکان آیا میتونه ملاکی بر ریاست جمهوری باشه ؟ مسخره بازی و لودگی بس نشد ؟ تورم و بیکاری و هزاران مشکل مملکت فراموش شد و عکس بازی شروع شد ؟؟ 4سال پیش شما با همین عکس نشون دادنها شیفته احمدی نژاد نشدید ؟
آیا شماها که با اون اشتباه فاحش کشور رو به این افتضاح کشوندید ، هنوز برای خودتون قوه تشخیص قائلید ؟ هنوز فکر میکنید میتونید پیزی رو انتخاب کنید چه برسه به شخص ؟

لودگی و مسخرگی و فراموشکاری متاسفانه آفات ذهن مردممونه که گویا هر روز بدتر از قبل میشه
سید روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
15
1133
جدیدترین پیامک ها:

* صدا و سیما: کاندیداهای محترم تا ساعت 23 فردا شب فرصت دارند کاردستی های خود را تحویل دهند!
* تکرار مناظره ی نامزدها؛ فردا ساعت 18 در شبکه ی پویا!
* به دلیل پخش برنامه مفرح «مناظره ها» تا اطلاع ثانوی برنامه «خنده بازار» تعطیل شد!
* مراحل بعدی مناظرات: کشیدن نقاشی با آبرنگ/ طناب کشی/ حبس نفس/ زووو/ ماست خوری!
* احتمالاً مرحله بعد مناظره ، به هر نفر یه جمله می دن که شش بار تکرار کنند. مثلا: شیش سیخ جیگر سیخی شیش هزار!
* در این مناظره تنها جای مرحوم نوذری کم بود! که از شرکت کنندگان !! بپرسد از کی بپرسم و جناب غرضی بگویند: از خودم بپرسید! ما نفهمیدیم این مسابقه هفته بود یا مناظره؟
پاسخ ها
میرمهدی رهسپار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
خیلی باحال بود. فقط با آفتابه پر از آب روی سر سخنرانی تبلیغاتی کنید!!!
مجید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
واقعا با این برنامه شان رئیس جمهور و کشور رو زیر سوال بردن.
hamed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
عالی بود .. ای ول
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عالی بود......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خيلي خنديديم
عالي بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ماشاله به اين همه سسرعت عمل
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعا هم کاندیداها و هم مردم رو به تمسخر گرفتند با این شیوه مناظره!
حاصل هزاران نفر ساعت تلاش همین بود؟!
ارسلان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
D: عالی بود . . .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
7
417
همه چیز را همگان دانند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دليلي نداره كه همه, همه جا رو بلد باشند مثل اين كه راه ديگهاي براي خراب كردن آقاي عارف نداشتند چرا از تو اين همه حرفي كه در منازره زده شد اين عكس رو صفحه اول گذاشتند
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
140
1050
به نظر من حتی اگه عارف اشتباه هم گفته باشه ولی من دلم میخاد بعنوان یه توریست اینجا رو ببینم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
به نظر من هم پاسخ عارف تیزهوشانه بود، آخه زیبایی این جور معادن به عنوان یک جاذبه توریستی در بسیاری از کشورها استفاده میشه، اما برخی چون نوک دماغشون رو بیشتر نمی بینن فکر می کنن، که آره همون که ما میگیم درسته.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
عارف بیچاره از فرط ناراحتی از این سخره نامه قاطی کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
اتفاقاً عارف با زیرکی نمام رویکرد خودش به توسعه توریسم را ارائه کرد. قابل توجه! آقایانی که در 8 سال گذشته استحاله فرهنگی نظام را به عنوان تنها راه توسعه توریسم می دانستند و مسایل فرهنگی را به عنوان مانع توسعه گردشگری ذکر می کنند.
ل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
بابا درست گفته .... یک معدنه که الان بهره برداریش تموم شده و به دلیل زیبایی جاذبه توریستی شده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
گاف با کاف پاک نمی شود.
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
442
388
حالا نمیشد آقای عارف بگوید : نمیدانم ؟

یا بپرسد : این سوال چه ربطی به اتنخابات دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
چرا وقتی پاسخی به این قشنگی داشت بگه نمی دونم؟ واقعا این به عنوان یه جاذبه توریستی حرف نداره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
این عکس متعلق به سال 1995 معدن مس در یوتای امریکاست که پس از اتمام بهره برداری ازآن، اکنون به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. نزدیکترین پاسخ ها را آقای روحانی و عارف دادند.
hamed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
بابا درست گفته .... یک معدنه که الان بهره برداریش تموم شده و به دلیل زیبایی جاذبه توریستی شده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بله دریغ از یک جو صداقت وشجاعت من نمیدانم
جی جی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خب اون گناه نکرده که نفهمیده معدنه و اینکه نفر اول بود. شاید اگر رضایی نمی گفت بعضی دیگه هم به خطا میافتادن. بی نمکی صدا سیما بود و حالا عارف یا هر کدوم دیگه اشتباه می گفتن هیچ چیز خاصی نداشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فعلا که درست گفته!!
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف حرف درستی زد.من اهل یزدم.ما رو تا حالا دو بار از طرف دانشگاه به معدن سنگ آهن بافق بردن که یه همچین نمایی داره و در هر دو دفعه تورهای خارجی رو دیدم که برای بازدید به اون منطقه اهرده بودن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
قرار نبود که بگه اینجا کجاست
قرار برداشت خودشو بگه که به اهمیت توریسم اشاره کرد.
واقعا من از این ملت تعجب می کنم مگه مسابقه اطلاعات عمومیه؟
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اشتباه نكنيد. سؤال اين نبود كه اين عكس درباره كجاست؟ سؤال اينه كه نظرتون راجع به عكس چيه؟ پس قرار نيست كسي اطلاعاتشو بگه يا اتفاقي كه تو عكس ميفته رو تعريف كنه.
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
برادر من گفت نظرت رو بگو... اونم چیزی ک ب ذهنش رسید گفت
از 100000 نفری یه نفر میدونست این چیه
آخه تخصصش این نیست ک بدونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
12
177
طوری هم نیست...
تست فرافکن رورشاخ بود
سمیرا
|
GERMANY
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
80
321
از سایت انتخاب متشکرم که در روشنگری نسبت به بقیه سایتهای خبری- تحلیلی پیشتاز هست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دليلي نداشت به يك اشتباه ساده كه هيچ اهميتي نداره اين همه بها بدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
100
516
من هم ابتدا فكر كردم يك محل گردشگري است

اگر محسن رضائي نميگفت معدن است
جليلي چه ميگفت؟

جالب اين كه همه گفتند اين يك معدن در ايران است و بلا استفاده افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
پاسخ عارف از همه بهتر بود چون واقعا یه جاذبه است. من معدن خوندم این معادن بعد از اتمام پروژه جز بهترین اماکن برای بازدید توریست ها هستن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
ببخشید ولی این کاملا مشخص بود مایی که تو خونه نشسته بودیم همون اول فهمیدیم معدنه!! حالا رییس جمهور اینده نمیدونه!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
خدایی خدایی این درسته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
عزیزم کلاس چندمی شما ؟ عارفتون مطمئنی دکترا داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
حالا چرا جلیلی. روحانی چه میگفت؟ قالیباف که جغرافیا خونده چی؟؟؟؟
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
قالیباف جغرایای سیاسی خونده که کلا بحثش جداست.در ضمن نگفت من هم این معدن رو دیدم.بلکه مثل آقای روحانی گفت مشابه این رو دیدم.نشون به اون نشون که آقای روحانی گفت این شبیه به یکی از معادن مس هستش.
نا شناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعا هم قالیباف رو بگو که میگه باعث تخریب محیط زیست میشن با این کار
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بابا نپرسيده كه اين عكس چيه؟ گفت نظرتونو راجع به عكس بگين. ممكنه يكي با ديدن اين عكس ياد كره مريخ بيفته و از فضانوردي بگه. اين كه درست و غلط نداره
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
458
172
آقای عارف گفتند که این یک دره هستش!!!!!
در حالی که یک معدنه
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
یه معدن نمی تونه توی دره باشه؟هان؟! توریستی هم که هست .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
دره ها می توانند طبیعی باشندیا می توانند براثر فعالیت بشر شکل بگیرند. محمد آقا بیخود ایراد نگیر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
بچه جون برو گم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
انصاف داشته باشین بابا....چون طرفدارشین که نباید افراط کرد... همه اشتباه میکنن... یه معدنه اشتباها گفته دره.... بین معدن و دره خیلی تفاوته اگه قبول کنین اشتباه شده جیزی ازتون کم میشه؟؟؟؟ هر چی میکشیم افراط هست هم از اصولگرایان و هم از اصلاح طلبان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
67
436
به نظر من این عکس نشان داد که این نامزد ها جرات گفتن " نمیدونم" را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
افرین...واقعا همینه..کسیم که نخاد ابراز کنه چیزیو نمیدونه ممکنه دست به هر خرابکاری بزنه..حالا معدن یک مثال بود
ناشناس
| FRANCE |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در جواب دوست عزيزم بگم خود نامزدها هم اول به همين موضوع شكايت كردند چون نامزدها را متعهد به جواب دادن كردند در ضمن كدام يك از اين عكس هايي كه نشان دادند به مديريت ربط داشت ؟ اتفاقا اعضاي خانواده من هم به اشتباه فكر كردند يك جاي تفريحي است اما چون رشته من معدن هست و يك بار كه از طرف دانشگاه از سنگ معدن بافق يزد ديدن كرده بودم ميدانستم اين يك معدن است و اينكه هر يك از كانديدها غلط يا درست حرفي زده باشند چيزي از انها كم نميشود و به نظر بنده اقاي رضايي مناسبترين كانديدا هستند چون تحصيلات اقتصاد دارند و اين تحصيلاتشان مانند بعضي افراد سمبليك نيست و در جنگ امتحان خود را پس دادند و بيش از 30 كشور حامي عراق را انگشت به دهان گذاشتند از طرفي اقاي روحاني هم كانديداي مناسبي هستند
ابراهیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چه ربطی به نمیدونم گفتن داره آخه
سوال این بود که برداشتی که از این عکس میکنید چیه، نه اینکه اینجا کجاست
می تونی این طور بگی که نباید نظر الکی بدن
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سؤال اين نيست كه ميدونيد يا نه؟ مي خواد نظرشونو راجع به عكس بدن. نميدونم يعني چي؟!!!
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
41
514
نه اشتباه نگفت
من خودم هم نتونستم تشخیص بدم که کجاست
یه عکس رو 5 ثانیه نشون میده بعد میخواد زود جواب بده
دکتر عارف نابغه هستن دلیلش هم رتبه 2 کنکور ریاضی بودن و گرفتن مدرک دکترا از استنفورد آمریکاس اما طرز انجام این مناظره(البته اکه بشه گفت بهش مناظره)بسیار ضعیف و غیر کارشناسی بود
یعنی چی که عکس نشون بدن بگن این چیه یا نظرت چیه
خب تو اون عکس معدن متروکه بود معدن متروکه کاربری دیگری جز بازدید نداره
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
استمفورد عزیزم استمفورد
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر شما هرکس رتبه فلان کنکوره نابغه است؟؟؟؟!!!!!
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
593
265
دیگه زدین جاده خاکی...ما که کلی به نظر عارف خندیدیم....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
خنده بر هر درد بی درمان دواست، بخند شاید شفا بگیری
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-4965.html
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
این عکس متعلق به سال 1995 معدن مس در یوتای امریکاست که پس از اتمام بهره برداری ازآن، اکنون به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. نزدیکترین پاسخ ها را آقای روحانی و عارف دادند.
ریاضیات گسسته
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
معمولا" کسانی که عقل و سواد درست و درمانی ندارند زیاد میخندند اونم به متخصصین و متفکرین!
سهیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
همونطور که میلاد قبلی گفت:
دکتر عارف نابغه هستن دلیلش هم رتبه 2 کنکور ریاضی بودن و گرفتن مدرک دکترا از استنفورد آمریکاس
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خودت بودی حتما درست میگفتی ازخندیدن مشخص عالمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ما هم 8 سال به شما خندیدیم
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
هر کسی امکان داره اشتباه کنه،این که دلیل نمیشه به افراد بخاطر اشتباهشون بی احترامی کنیم و اونها رو مورد تمسخر قرار بدیم
حمیدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خندیدن که احتمالا خیلی ها خندیدن . اما اگر بخوان این موضوع رو به عنوان ملاک رای و این مسائل مطرح کنن و دکتر عارف رو زیر سوال ببرن ، باید گفت که شعور سیاسی خودشون زیر سواله .
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
35
217
لطفا عادل بوده و نظرم را منتشر کنید.

۱. احتمالا برخی معادن به جاذبه گردشگری تبدیل می شوند ولی هرچه باشد در نگاه اول معدن است نه دره یا جاذبه گردشگری.

۲. معدنی بسیار شبیه به همین معدن, معدن سنگ آهن چغارت یزد است که دکتر رضایی حداکثر اشتباه در تشخیص تفاوت بین این دو معدن داشتند بقیه اش درست بود.(عکسای دو معدن را مقایسه کنید)

۳. دکتر رضایی بحث محیط زیست رو مطرح نکردند آقای قالیباف داشتند.

۴. اینکه دکتر عارف اشتباه کرد اتفاق بدی نیست و پیش میاد, هیچ فرد منطقی این اشتباه را در نگاه و نظر خودش نسبت به دکتر عارف یا ... دخیل نمی داند, شیوه طرح سوال و خود سوال جالب نبود, طرفداران دکتر عارف لطفا توجیه نکنید.

تشکر.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
درود بر تو
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از نظر شما بسیار سپاسگذارم
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
6
68
عکس معدن شبیه این معدن در بافق یزد:

http://icioc.com/wp-content/uploads/2012/10/DSC00598.jpg
http://www.iranindustrial.com/company/icioc/2.jpg
http://www.ahestan.ir/wp-content/uploads/2011/04/Picture-203-copy.jpg
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-4965.html
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
15
149
من فک کردم جاده است!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
منتها به قعر زمین!!!برادر یکم دقت کن اخه جاده باید مقصدش نامعلوم باشه...اینکه معلومه صاف داره میره تو عمق!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
201
143
عارف فرق معدن با دره زیبا نمیدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا به کی میخاید رای بدید؟
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
17
149
عارف واقعا در این مناظره عالی بود

اگرباور ندارید به نظرسنجی ایسنا و انتخاب نگاهی بیندازید.
معادن بعد از اتمام در آمریکا و اروپا برای صنعت گردشگری کاربرد دارند. به عبارتی سخن عارف صحیح بود.
اون دوستمون هم که آهن رو به اشتباه copper (مس) معرفی کرده اند آن را تصحیح کنند.
آهن iron میباشد.-روش معدنکاری هم استخراج پله ای است نه طبقاتی.
سید روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
27
جدیدترین پیامک ها:

* صدا و سیما: کاندیداهای محترم تا ساعت 23 فردا شب فرصت دارند کاردستی های خود را تحویل دهند!
* تکرار مناظره ی نامزدها؛ فردا ساعت 18 در شبکه ی پویا!
* به دلیل پخش برنامه مفرح «مناظره ها» تا اطلاع ثانوی برنامه «خنده بازار» تعطیل شد!
* مراحل بعدی مناظرات: کشیدن نقاشی با آبرنگ/ طناب کشی/ حبس نفس/ زووو/ ماست خوری!
* احتمالاً مرحله بعد مناظره ، به هر نفر یه جمله می دن که شش بار تکرار کنند. مثلا: شیش سیخ جیگر سیخی شیش هزار!
* در این مناظره تنها جای مرحوم نوذری کم بود! که از شرکت کنندگان !! بپرسد از کی بپرسم و جناب غرضی بگویند: از خودم بپرسید! ما نفهمیدیم این مسابقه هفته بود یا مناظره؟
aref
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
37
agha doctor aref amrica dars khunde miduneste unja kojas va alan daran be onvane yejazebe gardeshgari estefade mikonan goft.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
5
73
من نگرانم...رای آقای عارف داره میره بالا و این جای خوشحالی داره....رای اقای روحانی ولی داره میاد پایین و دو دستگی تو رای ها....اینطوری ائتلاف هم نمی کنن و... یکی یه کاری کنه!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
64
اصلا چه معنی داره عکس یه معدن تو آمریکا رو توی مناظره انتخاباتی نشون میدن مگه خودمون معدن نداریم ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
8
251
آقای عارف سخنانشون و اطلاعاتشون و برنامه هاشون در همه زمینه ها چه سیاسی چه آموزشی چه اقتصادی و ... عالی و کامل و بدون کوچکترین ابهام است لطفا با فکر رای بدید و با بی طرفی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
5
78
اتفاقا جاذبه توریستیش بیش تر به چشم می خوره چون اگه معدن بود انقدر متروکه نمی شد. پس نشون از بی لیاقتی بعضی ها داره . در ضمن اگر بخواهیم موردی کاندیداها را تخریب کنیم بلایی که چن سال پیش سرمون اومد دوباره گریبان گیرمون میشه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
6
31
ببینید دوستان مجری پرسید نظر شما در مورد این عکس چیست؟ عارف هم چون میدونست معدن مال کجاست و الان داره ازش بهره برداری توریستی میشه اون جواب رو گفت.جواب کاملا درست و دقیق بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
3
25
از نامزدها پرسیده نشد، بگید این چیه؟ گفت نظرتون رو بگید؟ نظر ایشون این بود که می تونه بعنوان یه دره گردشگری استفاده بشه، کاری که در بسیاری از کشورهایی که چنین معادنی دارند استفاده می شود،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
25
74
اگه محل گردشگری هم باشه چیزی که تابلوه اینه که عمرا آقای عارف نمیدونسته که این یه معدنه. الکی توجیه نکنید.
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
27
این خودکار رنگیا که گذاشتن رو میز كانديداهامعلوم شد واسه چیه. آیتم بعدی نقاشی با خودکاره بوده که دیگه روشون نشد اجرا کنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
4
81
باید این سوال و صدا سیما جواب بده که چرا بحث برانگیز ترین عکس و عارف نشون داد؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
1
35
به نظر من این برنامه مناظره در واقع به سخره گرفتن مردم بود ...یعنی منتخب شما که رییس جمهور مملکت هست پشمک هستن... برنامه اصلا در شان ریاست جمهوری نبود ..به ریش مردم خندیدن اینا و کسایی که این هشت نفر رو تایید کردن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
149
61
ما که خنده هامونو کردیم به معاون اول آقای خاتمی...
جای چیز چیز پر شد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
37
31
از انتخاب متشکریم
این عکس را درگوگل سرچ کنید حتما متوجه میشید که انتخاب کاملا درست گفته است. این سایت تز سال 1954 تعطیل شده و اینک جزو سایت های گردشگری یوتای امریکاست
و مکروا و مکرالله فالله و خیرا ماکرین
در ضمن همین الان جام جم برنامه حقطع شده دکتر عارف را در حال پخش مجدد است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
7
http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-4965.html

لینک تصویر رو هم بذارین.
بی طرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
8
35
حالا خداییش اگه جلیلی میگفت شما چیکار می کردید؟؟؟؟
ملیحه
|
GERMANY
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
7
22
این مکان استفاده توریستی هم می شده است که موقتاً تعطیل است.
منبع: http://www.kennecott.com/visitors-center
علیرضا سیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
5
20
همه اشتباه گفتن
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
37
حالا معدن یا جزبه ی گردشگری یا هر کوفت دیگه ای این چه مشکلی از مردم حل میکنه اصلا حس نکردین همه رفتیم قاتی باقالیا؟ جدی؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
28
اصلا چه ربطی به برنامه های یک رییس جمهور داره اقای عارف هم اشتباه میکنه مثل همه بعضی دوستان خوبی های عارف را میخان بااین جوابشون خراب کنن
ساحل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
35
واقعا مسخره بود این مناظره!!! اخه این عکسا چه ربطی به انتخابات داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
49
64
کسی که فرق معدن و دره توریستی رو نمیدونه میخواد رئیس جمهور بشه!!!درضمن ایشون چطور فهمیدن اون بازار در تهران هسن؟!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
9
28
حالا کار نداریم یعنی واقعا یه رییس جمهور باید از روی یه عکس سریع حدس بزنه این معدنه یا....والا اگه اینو اولین بار جلوی خود طراح میذاشتند کتاب چرند و پرند نوشته میشد.
بسيجي امام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
4
33
فقط خدا ميدونه اگه آقاي رضايي به معدن اشاره نميکرد بقيه ي کانديدها چه برداشتي از اين تصوير ميکردن !!!! حيف شد کاش نوبت آقاي رضايي آخرسر بود..
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
4
45
نکته جالب اینکه فقط آقای حداد عادل بود که جواب همه سوال ها رو از روی نوشته می خوند انگار سوالها رو از قبل می دونست
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
20
68
عجب گندی زدی دکتر!! خداییش اگه رضایی نمی گفت تا ته همشون می گفتن دره ست!! خدا رحم کنه با این نامزدها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
26
10
اینا میخان بیان 30 درصد بودجه کشور رو از معادن تولید کنند؟اینا که حتی نمی دونن معدن چیه؟
اتفاقا باید بودنن.چطور میخان واسه مهندسای معدن و اکتشاف و زمین شناسی تولید اشتغال کنند؟
چطور بعد از اینکه یه پروژه معدنی به ثمر میرسه از اونا واسه افتتاح دعوت می کنن و حرف اخرو اونا میزنن؟فقط واسه افتتاح لازمشون دارن؟ما نمیگیم بیاین معدن کاوی کنین یا اکتشاف کنین..ولی فقط بدونین معدن چیه!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
1
9
واقعاً اصل مارا را ول کنید فرع بسنجید یک سوالی را بر اثر اینکه ناراحت شیوه برگزاری ماسبقه بود ،اشتباه گفت ظرف 5 ثانیه بابا اینها مهم نیست .
یک شاهد عینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
26
با این سئوال و جواب ها در واقع صدا و سیما به رئیس جمهور آینده ملت ایران که از بین این عده انتخاب خواهد شد به نوعی توهین مینماید که این توهین به ملت تلقی خواهد شد .
بهترین کار را دکتر عارف کرد که در اعتراض به این جسارت سیما به یکسری از سئوالات پاسخ نداد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
39
70
آقای عارف باید اقای خاتمی رو هم با خودش بیاره. اخه کلا هر چی میخواد بگه باید به اقای خاتمی افتخار کنه نه خودش
اگه آقای خاتمی هم بود احتمالا با هم میشدن رتبه یک کنکور!!!!!!!
cesar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
13
10
به نظر من به درد سوال کنکور جغرافیا میخوره. اگه طرحش کنن چه تستی میشه. پر از دام های آموزشیه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
27
کاربران عزیز میشه برای یه بارهم شده با فکر حرف بزنید اولا اصلا شیوه مناسبی برای سوال نبود توی 5ثانیه باید بگن کجاست و چیه مگه افراد علم غیب دارن؟! بعدهم یعنی هرکسی سوالی رو ندونست یا اشتباه گفت یعنی هیچی نمیدونه و باید مسخرش کرد؟همه کاندیداها قسمتی رو درست گفتندو قسمتی رو اشتباه حتی بعضی ها هم کلا اشتباه گفتن!آقای عارف اشتباهشون فقط توی این بود که گفتن دره ست والا جاذبه توریستی رو کاملا عالی گفتن که اصلا به مغز دیگر کاندیداها نرسید!اتفاقا خیلی هم زیباست و یک جاذبه توریستی عالی هم هستش!یه دره گفتن از منزلت کسی کم نمیکنه یخورده عادل باشیم میبینیم آقای عارف برنامه هاشون و سخنانشون در همه زمینه ها از بقیه بهتر و کاملتر و بدون هیچ ابهامی و با دلسوزی کامل هستش
جاوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
119
معلومهکه باید از همه چی سر در بیارن! طرف استاد الهیاته میذارنش رئیس پدافند هوایی، یا اینکه پلیس راهنمایی رانندگی بوده ، میشه سرمربی فوتبال! رشته ی تحصیلی اش نساجیه، میشه مدیر عامل خودروسازی! جملگی از اعضای سپاه پاسداران هستند که همه چی دان هستند و به هیچ پست و مقامی نه نمی گویند. حتی ریاست جمهوری!
یک شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
43
اگر دکتر رضایی معدن نمی گفت کلشون همون حرف عارف رو می گفتن!
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
8
39
دمتون گرم که روشن گری کردید نزارید حتی به فکر تخریب چهره ی آقای عارف بیافتند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
7
86
نزديك‌ترين‌تشخيص را‌ عارف و روحاني دادند؛یک‌معدن‌توریستی
شاپورحکمی شلمزاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
27
سلام برنامه مناظره امروز بخصوص قسمت تستی که همه کاندیدا مخالف بودند آقای حیدری بایستی توضیحات اخر اول میگقتند تا مورد تمسخر کشورهای دیگر قرار نگیریم وباید حرمت کاندیداهای ریاست جمهوری حفظ شود بخصوص پاسخ معدناکثریت رابه اشتباه واداشت واین پاسخ ها جزء بی حرمتی چیز دیگری نبود باید روش تغییر کند یکی برنامه هایش رابگوید بقیه موافق وخالف ثبت نام وپاسخ بدهند وبارعایت ادب بدون جناحی وسیاه نمائی وتخریب دیگران چون نه تنها مردم ایران بلکه دنیاما رامورد ارزیابی قرار می دهند
mehdi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
1
25
سلام در اینکه صدا و سیمای ضرغامی، شان ریاست جمهور رو رعایت نکرده و کاندیداها رو وارد تئاتر عروسکی کرده تقریبا همه متفق القول هستیم ولی من نمیدونم چرا ما اینقدر می خواییم همه چیز رو بد ببینیم!! اگه دوستان دقت کرده باشند هدف برداشت ببینده از تصاویر بود نه اینکه کی جواب رو درست می گه!
همون جور که جواب فانتزیه آقای غرضی یه برداشته!
دیدگاه محیط زیستی قالیباف! یا طبیعتی عارف!
در حقیقت تحلیل های روانشناسانه ای که مطمئنا در روزهای آینده منتشر خواهند شد نوع نگاه کاندیداها را روشن خواهد کرد
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
4
18
دمتون گرم که روشن گری کردید نزارید حتی به فکر تخریب چهره ی آقای عارف بیافتند
taha
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
8
11
این مال انگوران زنجانه
http://entekhabha.ir/1392/03/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%82-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
2
26
انتخاب خواهش می کنم این نظرو بزار که بعضی ها که بدلایل احمقانه تمام محاسن دکتر عارف رو نادیده میگیرند بدونن
درسته که دکتر عارف شاید به دلیل خطای دید نتونست معدن رو تشخیص بده ولی عکسی که نشون داده شد یه معدن عادی نیست بلکه یکی از بزرگترین معدن های جهان در utah در امریکاست که از سال 1966 به عنوان جاذبه ملی و تاریخی انتخاب شده و هم اکنون فقط جاذبه توریستی داره متن انگلیسی زیر از سایت ایالت utah آمده که امیدوارم دوستانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند بخونند و لااقل از شدت تخریب های جهان سومی و نامردانه نسبت به ایشون بکاهند ممنون!
The mine is open 24 hours per day, 365 days a year. Visitors may come (weather permitting) April 1 through October 31, seven days a week from 8 a.m. until 8 p.m. To allow time to tour the Visitors Center, vehicles will not be admitted later than 7 p.m. Entrance fees are $5 for passenger vehicles, $25 for mini tour buses and $50 for tour buses. All entrance fees are donated to charity and are tax deductible. Motorcycles are not allowed on Kennecott property for safety purposes.
لینک منبع
http://www.utah.com/attractions/kennecott.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Bingham_Canyon_Mine
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
8
24
به نظر من اینگونه سوالات خیلی خوب و جالب هست چون کاندیدای ریاست جمهوری رو وادار میکند تا چیزی خلاف آنکه برایش نوشته و آماده کردن مطرح کند و در زمانی کم تحلیل ذهنی خود را در مورد یک عکس یا سوال مطرح کند که این زمان کوتاه باعث میشود تا فرد آن چیزی که واقعا در ذهنش هست را بگوید آن چیزی که مردم می پسدن.

به نظر من درست گفتن اسم و رسم این تصویر مهم نیست مهم نوع نگرش هست به محتوی و نوع دید هر کاندیدا.
یکی دید گردشگری دارد، یکی از نگاه شهرداری، یکی از نظر استفاده بهینه و ... اینها هست که مهم می باشد.

مسلما این تصاویر و سوالات که نادیده گرفته شد توسط یک گروه کارشناس حرفه ای انتخاب شده است...
mobina
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
23
کاندیدای مورد نظر من از ابتدا آقای عارف نبود ولی نظر اقای عارف در مورد عکس چیزی بود که به ذهن اکثر بیننده ها اومد خود من هم اول فکر کردم دره هستش
بد شانسی عارف این بود که قبل از رضایی جواب داد بعد رضایی همه گفتند معدن! دلم میخواست قبل از رضایی قالیباف و جلیلی و حداد عادل جواب میدادند قطعا جوابشون بهتر از عارف نبود!!!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
14
این عکس متعلق به یکی از معادن مس در سال 1995 است که الان تبدیل شده به یه منطقه گردش گری (نظرمو بذارین اگه بی طرفین)
http://photography.nationalgeographic.com/photography/enlarge/copper-mine_pod_image.html
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
16
7
معدن انگوران زنجان می باشد..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
10
2
به نظر من اینگونه سوالات خیلی خوب و جالب هست چون کاندیدای ریاست جمهوری رو وادار میکند تا چیزی خلاف آنکه برایش نوشته و آماده کردن مطرح کند و در زمانی کم تحلیل ذهنی خود را در مورد یک عکس یا سوال مطرح کند که این زمان کوتاه باعث میشود تا فرد آن چیزی که واقعا در ذهنش هست را بگوید آن چیزی که مردم می پسدن.

به نظر من درست گفتن اسم و رسم این تصویر مهم نیست مهم نوع نگرش هست به محتوی و نوع دید هر کاندیدا.
یکی دید گردشگری دارد، یکی از نگاه شهرداری، یکی از نظر استفاده بهینه و ... اینها هست که مهم می باشد.

مسلما این تصاویر و سوالات که نادیده گرفته شد توسط یک گروه کارشناس حرفه ای انتخاب شده است...
تقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
18
خوب این عکس چه ارتباطی دارد با ریاست جمهوری؟
واقعا توهین آمیز بودن سوالات آشکار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
26
پیشنهاد میدم مجری مناظره فرهنگی عمو پورنگ و امیر محمد باشند. دور هم خوش میگذره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
7
11
با این حساب دکتر روحانی نزدیکترین جواب رو دادند . معدن مس...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
20
مخصوصا مجری طوری عکسها را چیده بود که این عکس به دکتر عارف اول بیفتد و فرصت فکر کردن نداشته باشد/اما 90درصد صحیح تشخیص داد جاذبه توریستی /اینها باید بدانند رئیس جمهور 24خرداد عارف است
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
7
آره منم فکر کردم یه کاریکاتور از یه جاده است
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
37
غرضی: معدن متروکه... صاحبش حتما فراری شده، خانه‌ها هم رها شده، تورم پوست آن آدم را کنده و حتما صاحبش الان زندان است.
شاپورحکمی شلمزاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
11
سلام اصولا" اگر اطلاعاتی که درآخر آقای حیدری دادند ابتدا میگفتند شاید به کسی برنمی خورد واتفاقی نمی افتد ولی این حرکت کشور مارا دردنیامورد تمسخر قراردادند ما ازاول تاآخر زمان سوالات تستی خندیدیم ودلمان بحال همه کاندیدهاسوخت اگر قرار است اینها مقام دوم کشور داشته باشند باید حرمت آنها حفظ شود کوچک کردن مگر چطور اتفاق میافته تشخیص عکس آنهم با زمان کم بسیار مشکل است
شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
36
آقا من خودم هنوز رییس جمهور مورد نظرم رو انتخاب نکردم ولی نظرم بر آقای ولایتی و رضایی و عارف هست که اتفاقا هیچکدومشون از لحاظ حزبی اصلا به هم نزدیک نیستن ولی تشخیص من این بوده و بالاخره تا روز آخرتصمیم به رای به یکی از این سه بزرگوار رو میگیرم و این طبق دموکراسی نظر منه و کسی هم نمیتونه بگه که چرا به این رای می دی و به دیگری نه.
ولی در مورد تصویر خوب انسان جایز الخطاست.من خودم تا تصویر رو دیدم متوجه شدم معدنه و دره نیست ولی خوب شرایط فرق میکنه شاید یک نفر دیگه که شاید حتی ضریب هوشی و تجربه و علمش از من 100 برابر بیشتر باشه متوجه نشه و این اصلا گناه نیست.بار ها شده که ما هم اشتباه می کنیم.
اون اشتباهی بده که از روی عمد باشه مثل بی احترامی به شخص مقابل و ...
در هر صورت این اتفاق هیچ تاثیری رو نظر من نذاشت چون فکر می کنم برای انتخاب یک نامزد به عنوان رییس جمهور چیزای مهمتری هم وجود داره.
هم وطن
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
19
تشخیص و یا عدم تشخیص یک تصویر هیچ چیز از ارزش های مدیریتی و علمی استاد عزیز دکتر عارف کم نمی کند ضمن اینکه موضوع سوال تشخیص تصویر نبود بلکه برداشت شخصی از تصویر بود.
این برداشت دکتر عارف نظر بر توجه ایشان بر صنعت گردشگری دارد و می خواهند صنعت درامد زای گردشگری مجددا احیا. نمایند
در ضمن عکس مربوط است به یکی از معادن مس امریکا( معدن روباز یوتا) در دهه پنجاه که الان تبدیل به جاذبه توریستی شده است.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
28
عارف واقعا در این مناظره عالی بود

اگرباور ندارید به نظرسنجی ایسنا و انتخاب نگاهی بیندازید.
معادن بعد از اتمام در آمریکا و اروپا برای صنعت گردشگری کاربرد دارند. به عبارتی سخن عارف صحیح بود.
اون دوستمون هم که آهن رو به اشتباه copper (مس) معرفی کرده اند آن را تصحیح کنند.
آهن iron میباشد.-روش معدنکاری هم استخراج پله ای است نه طبقاتی.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
10
103
نظر اقای عارف خنده دار نیست ایشان نظر شخصی خودشان را گفته اند. بنده و خیلی از مردم هم نمدانند. تنها زمین شناسان و مهندسان معدنان و افراد مرتبط میتوانند تشخیص دهندو البته کسانی که از نزدیک از معدن بازدید داشته اند (مثل اقای رضایی). و بنده که فوق لیسانس مهندسی شیمی دارم نتوانستم تشخیص دهم. نباید از این موضوع بر علیه ایشان استفاده نمود.
پاسخ ها
چلیبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بنده لیسانس عربی هستم در نگاه اول تشخیص دادم معدنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
13
133
اشتباه گفته که گفته چه ربطی به ریاست جمهوری داره
عارف تنها کسی بود که برنامه داد
تازه خوشم اومد شعورش رو نشون داد وقتی گفت به سئوالهای تستی جواب نمیدم
پاسخ ها
سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چه ربطی به شعور داشت اگه بخوایم اینطوری بگیم پس وقتی که اشتباهی گفت مکان گردشگریه خدای نکرده شعورش لکه دار می شه که !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
7
59
عکس عجیبی بود اصلا قیاففش به معدن نمی خورد .آخه بگو صدا و سیما نمی تونستی یه عکس واضح تر بذاری؟چه حالی می داد همه اشتباه جواب میدادن!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
17
به نظر من آقای دکتر عارف چشمشون ضعیف است و در نگاه اول دچار اشتباه شدند. این سوال معیار ارزیابی دکتر عارف از سوی بینندگان فهیم نخواهد بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
103
21
اقاي عارف كه اون همه سوالو جواب نداد،برا اين عكسم نظر نميداد تا ضايع نشه!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
13
دکتر عارف به درستی به جاذبه گردشگری آن اشاره کردند http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-
4965.html
http://www.utah.com/attractions/kennecott.htm
http://photography.nationalgeographic.com/photography/enlarge/copper-mine_pod_image.html
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
128
6
بهترین جواب برای جلیلی
لطفا بی طرفانه نظر بدید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جلیلی: ظرفیت
ظرفیت
ظرفیت
...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
12
به نظر من آقای دکتر عارف چشمشون ضعیف است و در نگاه اول دچار اشتباه شدند. این سوال معیار ارزیابی دکتر عارف از سوی بینندگان فهیم نخواهد بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
14
69
دست عارف دردنکنه عالی بود دکتر نشون بده ذوب در...نیستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
8
77
حقیقتا باید به سواد و اطلاعات عمومی دکتر عارف تبریک گفت. و گردشگری که ایشون اینقدر در موردش تاکید دارند به جا و صحیح است. چون صنعت گردشگری پس از نفت و خودروسازی، سومین صنعت پردرآمد در جهان است.

http://toursofutah.com/kennecott-utah-bingham-canyon-copper-mine-tour
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
8
102
اشتباه سهوی بینایی اشکال نداره
مشکل فهم و شعور ه که نگران کننده است
مثلا بدبختی وقتیه که مسئولی فرق قطعنامه با کاغذپاره رو ندونه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
51
معدن Copper Mine که در مناظره نشان داده شد در دانشنامه ی جامع ویکی پدیا ذیل دسته ی Visitor attractions in Utah (جاذبه های گردشگری یوتا) دسته بندی شده است.
ر.ک. categories در پایین صفحه
http://en.wikipedia.org/wiki/Bingham_Canyon_Mine
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
11
95
به نظر من آقای دکتر عارف چشمشون ضعیف است و در نگاه اول دچار اشتباه شدند. این سوال معیار ارزیابی دکتر عارف از سوی بینندگان فهیم نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بیننده فهیم کجا بود
دیدی سلام ما رو برسون
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نظرتون درست و منطقی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
9
به نظر من آقای دکتر عارف چشمشون ضعیف است و در نگاه اول دچار اشتباه شدند. این سوال معیار ارزیابی دکتر عارف از سوی بینندگان فهیم نخواهد بود.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
52
21
عارف واقعا در این مناظره عالی بود

اگرباور ندارید به نظرسنجی ایسنا و انتخاب نگاهی بیندازید.
معادن بعد از اتمام در آمریکا و اروپا برای صنعت گردشگری کاربرد دارند. به عبارتی سخن عارف صحیح بود.
اون دوستمون هم که آهن رو به اشتباه copper (مس) معرفی کرده اند آن را تصحیح کنند.
آهن iron میباشد.-روش معدنکاری هم استخراج پله ای است نه طبقاتی.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
56
51
عارف واقعا در این مناظره عالی بود

اگرباور ندارید به نظرسنجی ایسنا و انتخاب نگاهی بیندازید.
معادن بعد از اتمام در آمریکا و اروپا برای صنعت گردشگری کاربرد دارند. به عبارتی سخن عارف صحیح بود.
اون دوستمون هم که آهن رو به اشتباه copper (مس) معرفی کرده اند آن را تصحیح کنند.
آهن iron میباشد.-روش معدنکاری هم استخراج پله ای است نه طبقاتی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
6
20
دریغ ازقدری صداقت
شانار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
14
از مردمی که فقط به خندیدن فکر میکنند نه به فلسفیدن نه به فکر کردن .....
میمانم به شما مردم عجول چه بگویم
ملتی که مسخره میکنند حتما مسخره خواهند شد
ملتی که نتواند تنوع منطقی و نوآوری را تاب بیاورد و کسانی که نخواهند هزینه معنوی کم تغییر و رو به بهبود رفتن رابپردازند روزی با هزینه های گزاف مادی ومعنوی تغییر به او تحمیل میشود....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
24
6
باید اذعان کرد که پرت ترین پاسخ را آقای عارف داد، در حالی که نظیر این معدن در استان ایشان وجود دارد.
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
15
دقیقا این جاذبه توریستی هست و اینم لینکش بروید ببینید. چون عارف توی امریکا درس خونده راجع بهش می دونست و تنها کسی هم که درست جواب داد عارف بود. به لینک زیر یه سری بزنین متوجه میشین.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bingham_Canyon_Mine
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
15
دکتر عارف به درستی به جاذبه گردشگری آن اشاره کردند http://www.uploadimages4free.com/browse_images/copper_mine_utah_1995-
4965.html
http://www.utah.com/attractions/kennecott.htm
http://photography.nationalgeographic.com/photography/enlarge/copper-mine_pod_image.html
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
8
9
آقای رضایی با برنامه ترین کاندید هستند و سرکار نیامده برنامه های خود را آماده کرده دیگر کاندیدا فقط حرفهای ایشان را کپی و تکرار می کنند و گواه این امر هم سی هزار صفحه برنامه های آقای رضایی در سایت http://wikirezaee.com/
هستند .
دیگر کاندیدا ها تا برنامه ای طراحی کنند حداقل یک سال وقت مردم را تلف و کشور را چندین سال به عقب می برند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
17
عكسي كه به هفت نامزد نشان داده شد تشخيص آن بسيار آسان بود اما در مورد عكسي كه به عارف نشان داده شد تنها با اطلاع قبلي امكان پاسخ گويي بود. به نظر من احتمال دارد كه اين عكس را بخاطر انتقادي كه عارف از صدا و سيما كرد به او نشان دادند.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
10
111
آقای رضایی با برنامه ترین کاندید هستند و سرکار نیامده برنامه های خود را آماده کرده دیگر کاندیدا فقط حرفهای ایشان را کپی و تکرار می کنند و گواه این امر هم سی هزار صفحه برنامه های آقای رضایی در سایت http://wikirezaee.com/
هستند .
دیگر کاندیدا ها تا برنامه ای طراحی کنند حداقل یک سال وقت مردم را تلف و کشور را چندین سال به عقب می برند
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
14
این خودکار رنگیا که گذاشتن رو میز كانديداهامعلوم شد واسه چیه. آیتم بعدی نقاشی با خودکاره بوده که دیگه روشون نشد اجرا کنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
11
معدن Copper Mine که در مناظره نشان داده شد در دانشنامه ی جامع ویکی پدیا ذیل دسته ی Visitor attractions in Utah (جاذبه های گردشگری یوتا) دسته بندی شده است.
ر.ک. categories در پایین صفحه
http://en.wikipedia.org/wiki/Bingham_Canyon_Mine
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
54
84
زمان موسوی هم چیز چیز راه انداخته بودند الان احمدی نژاد کشور رو به اینجا رسونده، خجالت نمی کشند فکر می کنند میتونند دکتر عارف رو تخریب کنند.
محمد
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
58
12
منطقی ترین جوابو روحانی داد که گفت شبیه معدن مس هست چون رضایی گفت آهن یا مس که تازه مکانشم تعیین کرد کرمان و یزد!!!
بقیه ام که ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
108
28
طبق لغتنامه دهخدا، فرورفتگی و گشادگی میان کوه را دره گویند، پس آن یک دره است، زیبا و جذاب نیز هست و موجب جذب توریست نیز می شود، ولی:

آقای رضایی آن نزدیک یزد و کرمان نیست!
آقای روحانی آن یک معدن ارزان نیست!
آقای غرضی آن یک معدن متروکه نیست!
آقای قالبیاف آن نمونه تخریب محیط زیست نیست!
آقای ولایتی آن یک کار عمرانی رها شده نیست!
آقای جلیلی آن بخشی از ظرفیت کشور نیست!
آقای حداد آن یادآور ثروت کشور ما نیست!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
47
34
آقای رضایی با برنامه ترین کاندید هستند و سرکار نیامده برنامه های خود را آماده کرده دیگر کاندیدا فقط حرفهای ایشان را کپی و تکرار می کنند و گواه این امر هم سی هزار صفحه برنامه های آقای رضایی در سایت http://wikirezaee.com/
هستند .
دیگر کاندیدا ها تا برنامه ای طراحی کنند حداقل یک سال وقت مردم را تلف و کشور را چندین سال به عقب می برند
ساها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
20
کاندیدا می بایست هر چیزی که به ذهنشان می رسید پس از دیدن عکس ها می گفتند نه اینکه بگویند آن عکس چه جایگاه و یا در چه کشوری است. عکس چهارم برای دکتر عارف یادآور صنعت گردشگری بود. و ازنظر من و خیلی ها این منظقی و درست است.
علی حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
16
به نظر شما این در شان مبارزات انتخاباتی این مرز و بومه..این جزء توهین به نامزدهای محترم چیز دیگری را در بر داشت
مگر سال 88 سیما چه کرد که حالا می خواهد چه گلی بر سر ما بزند!!!!!!!!!!
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
11
عکس آخر یعنی ساعت ثانیه شمار نداشت و این یعنی تو ایران زمانبندی دقیق کارها بی معناست و اول از همه خود صدا و سیما
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
17
آقا این حرفا چیه؟
تو استودیوی به اون بزرگی , تلویزیونی که جلوشون گذاشتن حداقل 15 متر فاصله داره. ما که از دو متری نگاه کردیم اولش اشتباه کردیم چه برسه به آقای عارف!
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
12
7
آقای عارف گفت دره-یعنی اصلا نمی دونست معدنه-اگه محسن رضایی نمی گفت معدنه هیچکی بلد نبود
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
12
آقا این حرفا چیه؟
تو استودیوی به اون بزرگی , تلویزیونی که جلوشون گذاشتن حداقل 15 متر فاصله داره. ما که از دو متری نگاه کردیم اولش اشتباه کردیم چه برسه به آقای عارف!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
20
من در مورد هیچکدام از کاندیداها نظری ندارم با توجه به عملکرد شورای نگهبان ولی به نظرم دکتر عارف مناظره را بالاتر از حد انتظار نشان داد و از دیگران به مراتب بهتر عمل کرد.
اشتباهی که در مورد عکس آقای عارف مرتکب شد را باید در اساس زیر سوال برد. آخر در کجای دنیا در مناظره عکس به کاندیدای ریاست جمهوری نشان نی دهند و بعد مثل مسابقات سرگرمی از افراد سوال می کنند؟ به نظر من آقای عارف باید همان پاسخ "نظری ندارم" را ادامه می داد که خیلی جواب کوبنده ای بود!
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
15
آقا این حرفا چیه؟
تو استودیوی به اون بزرگی , تلویزیونی که جلوشون گذاشتن حداقل 15 متر فاصله داره. ما که از دو متری نگاه کردیم اولش اشتباه کردیم چه برسه به آقای عارف!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
2
تیتر یک!
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
26
13
آقا خداییش چرت گفت دیگه..قبول کنین
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
13
جزو مناطق دیدنی ذکر شده است. ایام بازدید از آن هم مشخص است. هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
24
اقا دم آقای ضرغامی گرم همینجوری پیش بره دیگه هیشکی حریم سلطان نگاه نمیکنه ماهواره تعطیل طنزمناظرات انتخاباتی رومیبینیم
ضمناعارف درست گفت این یه معدن متروکه است که تبدیل شده به منطقه توریستی اگر منظور صداوسیما معدن بود که یه چیز واضح میذاشت نه این عکس که اگه رضایی نمیگفت معدن معلوم نبود بقیه چی میگفتن ...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
16
3
دکتر گفتن از این مناطق گردشگری توی ایران زیاد داریم یعنی اولا توی ایرانه بعد هم دره نه معدن یعنی هیچ طور نمیشه ربطش داد
پاییز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
27
با خوندن پاسخ سوالات کاندیداها نظرمثبتم ازروحانی به عارف برگشت!خیلی خوب جواب دادن اقای دکتر عارف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
15
البته این تصویر هرجا که باشه و هرچی که باشه بخاطر زیبایی و خاص بودنش میتونه منطقه گردشگری باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
30
4
من ميخواستم به آقاي عارف راي بدم ولي با اين گناه نا بخشودني نظرم عوض شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
8
به نظر من آقای دکتر عارف چشمشون ضعیف است و در نگاه اول دچار اشتباه شدند. این سوال معیار ارزیابی دکتر عارف از سوی بینندگان فهیم نخواهد بود.
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
52
32
دوستان عزیز، یه کم فک کنیم. به نظر می رسه خیلی بیشتر از شخصیت علمی و باسوادی، باید به "خودمون" بخندیم! به خودمون و فرهنگمون و معیارهای قضاوتمون و حافظه ای ضعیفی که ما ایرانی ها ثابت کردیم هیچوقت نمیخوایم درمانش کنیم!
به حرف ها و ایده ها و کارنامه ی آقای دکتر عارف نگاه کنیم بهتر از این سبک غلط، مبتدیانه و مضحک صداوسیماس.
آقای عارف -به نظر من- بی شک موفق ترین شخص تو این شوهای صداوسیما بوده...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
17
به نظر من آقای دکتر عارف چشمشون ضعیف است و در نگاه اول دچار اشتباه شدند. این سوال معیار ارزیابی دکتر عارف از سوی بینندگان فهیم نخواهد بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
13
12
زنده باد غرضی پیروز قاطع مناظره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
65
متاسفم برات انتخاب!
بجای اینکه مثلا پاسخ دکتر عارف به قالیباف در مورد آلودگی رو تینر یک کنی رفتی چسبیدی به این خاله زنک بازی ها
این نظر رو هم تایید نمیکنی ولی آب توو آسیاب دشمن نریز!
گلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
14
3
به خدا دارید ماست مالی می کنید. بسه دیگه. هر چند دلمونو گرفتیم و داریم می خندیم. مخصوصا توجیهات، بسیار خنده دار هستند.
حمیدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
10
10
جالب اینجاست که جناب روحانی گفتند یک معدن ارزان و کم عمق هست در حالی که این معدن عمیق ترین معدن دنیاست
جناب عارف یک معدن امریکار جنوبی رو فرمودند جاذبه گردشگری کشور ... اگه مثل قبلی ها میگفتند نظری ندارم شرافت مندانه تر بود
حالا خوبه اقای رضایی گفتنند معدن ... البته خود ایشون هم گفتند نزدیک یزد و کرمان هست ... حالا کرمان کجا امریکای جنوبی کجا
البته مشکل از کاندیدا ها نبود مشکل 100 درصد از صدا و سیما بود که اولا این مناظره مسخره و بقول اقای رضایی مسابقه هفته رو راه انداختند . و دوم اینکه عکس یک معدن خارجی رو گزاشتند خب نباید انتظار داشت که این حضرات اسم تمام معادن دنیا و شکلشون رو حفظ باشند ...
خدا عاقبت مناظره های بعدی رو بخیر کنه هرچند برخی گفتند درصورتی که همینطور باشه شرکت نمیکنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
33
از اون جائي که مخالفين دکتر عارف نتوانسته اند از ايشان اتوئي بگيرند حالا با اين يکي خوش باشند 4ساعت همه آنها را مچل کرده بودند هيچکدام جرات ايستادن نداشتن تا دکتر عارف اعتراض کرد بقيه تازه فهميدن که حکومت چه کلاه بزرگي برسرشان گذاشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
15
بهترین جواب هردوانه یعنی هم معدن هم دره توریستی
آریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
24
واقعا باید به ذکاوت سیاسی دکتر عارف به خاطر پاسخ ندادن به سوالات و نیافتادن در دام مضحکه صدا و سیما تبریک گفت. من نمیدونم سایر سیاستمدارانی که به این راحتی مضحکه دست صدا و سیما شدند و بدون اعتراض به سوالات پاسخ دادند چه جوری درآینده میخواهند از منافع ایران حمایت کنند؟ اینها در حد کاندیدای ریاست جمهوریند؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
15
شانس اوردند رضایی نفر دوم بود وگرنه به جز اون هیچکدوم نمی دونستند چی هست.
حالا ازون گذشته چرا بعضیا می گن از نزدیک اونو بازدید کردم
نوروزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
37
شما اگر به صحبتهای آقای عارف در جلسات گذشته توجه کرده باشید متوجه اهتمام ایشان در بهبود روابط خارجی ،تجارت و جذب توریست و ایجاد سهم بزگ اشتغال از جذب توریست شده و نگاه ایشان را حتما درک خواهید کرد.
اساسا توسعه ، رشد و نبوغ یعنی نگاه نو.
و نگاه آقای عارف یک حقیقت نو بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
9
بهترین جواب هردوانه یعنی هم معدن هم دره توریستی
عروس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
17
من میگم فهمیدن اینکه اینجا معدنه یا مکان گردش گری چه دردی رو از جامعه حل میکنه؟اگر بخوام بی طرفانه قضاوت کنم باید در یک جمله گفت ...رسانه ملی یا رسانه میلی...مشکل در این است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
5
7
آبرو رفت غیر علنی برگزار شود لطفا تمام دنیا دار نگاه میکنه ...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
8
بهترین جواب هردوانه یعنی هم معدن هم دره توریستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
6
30
اگه عارف اصولگرا بود که میگفتین تصویر واضح نبوده،هر کسی دیگر هم بود اشتباه میکرد.چه خوشتون بیاد،چه نیاد عارف تو نظر سنجیا وضیعتش خیلی خوبه!
حمیدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
14
به نام خدا
برای رای دادن به کسی بهترین کار نگاه دقیق به کارنامه فرده . حالا اینکه در یک مناظره ی مضحک اشتباها نتونسته معدن رو از دره تشخیص بده که مهم نیست .
واقعا اگه کسی بخواد از روی این مسائل و مناظرات بی هدف و بی نتیجه و بعضا مضحک انتخاب کنه ، باید کمی در شعور سیاسیش شک کرد .
مستشار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
5
4
به استناد این منبع ، این یک معدن در شیلی است

http://www.actualidadviajes.com/2007/10/17/santiago-de-chile-el-legado-inca-i/
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
13
شانس اوردند رضایی نفر دوم بود وگرنه به جز اون هیچکدوم نمی دونستند چی هست.
حالا ازون گذشته چرا بعضیا می گن از نزدیک اونو بازدید کردم
متین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
24
یک کم مدنیت و جنبه چیز بدی نیستااااااااااااااااااااااااااااااا !!
اشتباهه ممکنه پیش بیاد
بر اثر خستگی ناشی از 3-4 ساعت نشستن
بر اثر پرسش ناگهانی و ذیق وقت و سرعت در جواب دادن...
انصاف داشته باشین ولو به کاندیدایی که موردنظرتون نیست.
موفق باشید و انتخاب خوبی داشته باشید!
باباخان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
14
7
اکنون که کاندیداها تصمیم به دفع بد اخلاقی از صحنه های سیاسی گرفته اند بهتر است ما ها هم همت کنیم ضمن اینکه بد اخلاقی را از نوشته های خود برای همیشه دور می کنیم به اتفاقات هم منصفانه بنگیریم در مورد مسئله عکس معدن آقای دکتر عارف اشتباه کرد به همین سادگی.شاید بگویید که اگر این اشتباهات را در دولت ای که قرار است تشکیل دهد انجام بدهد وا مصیبت ها میشود نخیر شاید در آن موقع هم اشتباه کند اما مشاوران و همکارانشان کمکش خواهند کرد.
اما بدانید که کاندیدای ای که من به او رای خواهم داد آقای دکتر عارف نیستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
19
منوچهر نوذری روحش شاد که برنامه مسابقه هفته را اجرا می کرد! البته بسیار فاخرتر از مسابقه هفته امروز بود.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
19
غرضی بهترین نظر رو داد.صاحبش فراریه و فقط اون میدونه اینجا دقیقا کجاست و چیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
4
9
کاش در هر مرحله از مناظره دو نفر حذف میشد حالا به نظرتون کیا حذف میشدند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
23
کاشکی فردوسی پور مجری بود
ناشناس
|
TURKEY
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
18
لینک زیر در تایید نظر دکتر عارف می باشد.
http://www.tripadvisor.com/Tourism-g56934-Bingham_Canyon_Utah-Vacations.html
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
20
شانس اوردند رضایی نفر دوم بود وگرنه به جز اون هیچکدوم نمی دونستند چی هست.
حالا ازون گذشته چرا بعضیا می گن از نزدیک اونو بازدید کردم
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
37
اصلا من مانده ام صدا سیما به چه دلیل باید عکسی رو نشون میداد که مربوط به ایران نبود و یک معدن متروکه در امریکاست؟!!!!!!!!!!!!
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
47
10
رضایی پیروز مناظره بود. برنامه محور بود
گلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
75
56
به خدا دارید ماست مالی می کنید. بسه دیگه. هر چند دلمونو گرفتیم و داریم می خندیم. مخصوصا توجیهات، بسیار خنده دار هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
52
38
قالیبلف گفت من از اینجا دیدن کردم کسی نبود سوال کنه از یک معدن متروکه برای چی دیدن کردی؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
13
این عکس مربوط به معدن دره‌ی بینگام است. یک استخراج معدن روباز در جنوب غربی شهر سالت‌لیک، مرکز ایالت یوتای آمریکا که از سال 1906 در تولید مس فعال بوده است و منجر به ایجاد حفره ای به عمق 970 متر و عرض 4 کیلومتر شده است. این معدن از سال 1966 تحت نام رسمی Bingham Canyon Open Pit Copper Mine به عنوان نشانه ی تاریخی ملی و جاذبه گردش‌گری در ایالت یوتا در آمریکا شناخته می‌شود.
این معدن همچنان یکی از بزرگترین معادن استخراج روباز در جهان است که ارزش فلز استخراج شده از آن در سال 2006 بالغ بر 1.8 میلیارد دلار بوده است.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
8
29
شانس اوردند رضایی نفر دوم بود وگرنه به جز اون هیچکدوم نمی دونستند چی هست.
حالا ازون گذشته چرا بعضیا می گن از نزدیک اونو بازدید کردم
محمد از اصفهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
12
32
زبان در دهان ای خردمند چیست--- کلید در گنج صاحب هنر--- چو در بسته باشد چه داند کسی ---- که گوهر فروش است یا پیله ور---- یکی نیست بگه می میرید چیزی را که نمی دانید راجع بهش چیزی نگید کاندیدای ریاست جمهوری
mehdi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
9
76
من موندم اگه هاشمی تایید صلاحیت میشد میخواستن واسه اونم تست و عکس و خاله بازی نشون بدن!!!!!!
فریاد کویر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
69
11
عارفی که از نادیده گرفتن شخصیت و تحقیر شدنش شکایت داشت و سکوت کرد . چرا برا چیزی که نمی دانست و اطلاعی نداشت نظر خواهی بیهوده کرد و سکوت نکرد .
من اول با عارف بودم اما با این عکس اعلملش نظرم رفت رو محسن رضایی و روحانی .
رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
56
41
دکتر عارف درست گفتند. به این سایت برید که به انگلیسی این معدن رو معرفی کرده که از جاذبه های توریستی بوده که سه میلیون بازدیدکننده داره
http://www.kennecott.com/visitors-center
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
1
66
دقت کردین از هر ده کلمه غرضی نه تاش تورم هست.
غرضی: معدن متروکه... صاحبش حتما فراری شده، خانه‌ها هم رها شده، تورم پوست آن آدم را کنده و حتما صاحبش الان زندان است.
پاشا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
60
108
نميدونم اگه جليلي دو كلمه ظرفيت واساسي رو نداشت ميخواست چي بگه؟
گلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
108
115
به خدا دارید ماست مالی می کنید. بسه دیگه. هر چند دلمونو گرفتیم و داریم می خندیم. مخصوصا توجیهات، بسیار خنده دار هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
138
281
زنده باد عارف
نظرات بینندگان