arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

بيانيه جدید حسن روحاني بعد از ائتلاف اصلاح طلبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني بيانيه اي در خصوص تحولات اخير صادر نموده كه در آن آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

ملت بزرگ ايران

اكنون در آستانة تحولي ديگر قرار گرفته‌ايم تا با عنايات پروردگار متعال و در راستاي فرمايش حضرت امام(ره) كه (ميزان راي ملت است)، حماسه‌اي نوين خلق كرده و دوشادوش هم در تداوم حضور پرشور سال 1368 و برآوردن دولت سازندگي و خرداد 1376 و استقرار دولت اصلاحات، بار ديگر در خرداد 1392 گفتمان اعتدال و اخلاق و دولت تدبير و اميد را در افكنيم.

چراكه برادر بزرگوار جناب آقاي دكتر عارف و من، هر دو به عشق اسلام و ايران و آرزوي خدمت به شما ملت عزيز به صحنه آمده‌ايم؛ و اينك كه ايشان صميمانه رداي خويش در قامت اصلاحات را بر دوش گفتمان توامان اصلاحات و اعتدال نهاده است، سوگند مي‌خورم كه پاسدار راستين قانون اساسي و انديشه‌ها و دغدغه‌هاي گفتماني همة ملت ايران باشم؛ تا با تشكيل دولت تدبير و اميد، دوشادوش يكديگر و دست در دست بزرگان اين مرز و بوم، مراجع عظام ديني، نخبگان و انديشه‌ورزان، و اشراف حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر بزرگوار انقلاب، صفحه‌اي نو در سربلندي ايران گشوده و با شما ملت بزرگ از گردنه‌هاي خطرناك در راه عبور نماييم.

ملت عزيز ايران

گفتمان اعتدال و اخلاق،  گفتمان فراگير سازندگي، اصلاحات و اصولگرايي است؛ گفتمان حكمراني خوب و حاكميت راستگويي و درستكاري است؛ گفتمان منافع و امنيت ملي، حقوق شهروندي، آزادي و آباداني، امنيت و آرامش، انسجام و وحدت ملي، ‌ثبات و پايداري است. گفتمان اخلاق و ميانه‌روي، دوري از افراط و تفريط، و اولويت ايران و ايراني است. آنچه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني آن را اعتدال اسلامي و تداوم فرهنگ اصيل اهل‌بيت و حكومت راستين ايشان خوانده است، و حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي دوري از افراط‌‌گرايي و گريز از تندروي ناميده است.

ايرانيان عزيز

آفرينش اين حماسه مي‌طلبد كه دست در دست هم و با آرامش خاطر، در روز جمعه، بر سر صندوق‌هاي راي حاضر شده و ميهن خويش را كنيم آباد. من پيشاپيش اين حضور را به شما عزيزان تبريك گفته و از همه طرفداران اعتدال و ميانه‌روي فروتنانه درخواست مي‌كنم كه خود را براي اين تحول بزرگ آماده نمايند.

حسن روحاني
نظرات بینندگان