arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۲

شایعه است؛ گوش نکنید، ضد آفتاب لک نمی آورد / رژ لب سرب ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در برنامه اي تحت عنوان " رازهاي زيبائي "  كه بطور زنده از شبكه راديو سلامت پخش شد ، موضوع باورهاي غلط در مورد محصولات آرايشي و بهداشتي مورد بحث و بررسي قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار عصرایران؛ در این برنامه پرمخاطب که با حضور کارشناسان به نام پوست و مو و هچنین حضور تلفنی کارشناسان دیگر انجام شد؛ برخی شایعات مطرح در جامعه به خصوص در میان بانوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به برخی شایعات و باور های غلط مردم پاسخ داده شد.

بنابراین گزارش، در خصوص برخی مباحث و سوالات مخاطبان برنامه درباره لک آوری محصولات مجوزدار از وزارت بهداشت، متخصصين پوست و پزشكان و داروسازان حاضر در اين برنامه، اعلام کردند که «ادعاي لك آوري ضدآفتاب ها و كرم پودرها و ساير محصولات بهداشتي و آرايشي ، به هيچ وجه واقعيت نداشته و اين شايعات بي اساس ، به دليل رقابت هاي ناسالم تجاري بعضي از برندها ساخته و پرداخته مي شود» و همچنین «شايعه وجود سرب يا جيوه در برخي محصولات آرايشي ازجمله رژلب و پنكيك و ...... نيز كاملا نادرست و   بي اساس بوده و برمبناي همان رقابتهاي تجاري ناسالم شكل گرفته است».

در ادامه برنامه نیز یکی از متخصصین حاضر در برنامه درباره نحوه تعیین وجود سرب در لوازم آرایشی اظهار داشت: «تست سنجش سرب با استفاده از حلقه طلا و سياه شدن رژلب روي پوست، كاملا باطل است و نه تنها نشانه وجود سرب نيست ، بلكه نشاندهنده مرغوبيت رژلب به واسطه ي استفاده از موم طبيعي و بي ضرر زنبور عسل در فرآورده است».

یکی از متخصصین پوست که مهمان برنامه بود نیز با اشاره به آغاز فصل گرما و تابستان و افزایش میزان نور خورشید درباره نحوه مراقبت درست از پوست در برابر خطرات ناشي از اشعه ماوراء بنفش خورشيد گفت:

الف - ضدآفتاب مناسب پوست خود را با توصيه پزشكان متخصص پوست و زيبائي  انتخاب كنيد .

ب -  ضدآفتاب را در تمامي سنين و در همه فصلهاي سال ، بطور مستمر استفاده نمائيد . 

ج -  مصرف ضدآفتاب را در تمام طول روز ، حتي در منزل ، هر سه ساعت  يكبار تكرار كنيد .

د -  در هرنوبت از مصرف ،  2.5  بندانگشت از ضدآفتاب را به قطر دهانه خروجي كرم ، با  پوشش كامل و يكنواخت بر روي پوست  كل صورت و گردن ، استفاده نمائيد .

در پایان برنامه نیز با اجماع حاضران برنامه و میهمانان تلفنی برنامه بر این نکته تاکید شد که «اگر محصولي داراي مجوز رسمي وزارت بهداشت بود و آن را از داروخانه و يا فروشگاه مجاز و معتبر خريداري نموديد ، بدون توجه به شايعات دروغين لك آوري و وجود سرب و جیوه و... با اطمينان خاطر آن را مصرف كنيد».

نظرات بینندگان