arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۲

سردار نقدی: آمریکا 15 سال برای مذاکره با ایران التماس می کند/ فرجام سوریه فروپاشی اسرائیل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره مذاکره با آمریکا گفت: آمریکاییها 15 سال برای مذاکره التماس می کنند و آنها به این مذاکره نیاز دارند.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدی شامگاه شنبه در ادامه سفر به گلستان و حاشیه افتتاح طرح های اردوهای هجرت سه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آمریکا در دنیا خوار شده و در داخل کشور خود نیز رسوا شدند و نیاز شدید به اعاده حثیت دارند.
 
وی در مورد خط مش بسیج گفت: بسیج در طول تاریخ خود منش خود را که همگام با رهبری بوده، نشان داده است و بیشترین همکاری با دولت را در دوران دفاع مقدس داریم.
 
وی اظهار داشت: بسیج ظرفیتهای عظیمی دارد، تاکنون از این ظرفیت استفاده کافی نشده که انشاء الله با راهکارهای مختلف از این ظرفیتها استفاده شود.
 
فرجام سوریه فروپاشی اسرائیل است
 
سردار نقدی در مورد سوریه نیز گفت: فرجام بحران سوریه فروپاشی اسرائیل خواهد بود و آنچه که در ترکیه و سوریه اتفاق افتاده نشان می دهد که تلاش می کنند ما به سمت غرب برگردیم ولی ما به نیروها و توانمندیهای خود اتکا می کنیم و هرگز این کار را نخواهیم کرد.
 
وی درباره برنامه های اردوهای جهادی بیان داشت: 10 هزار تعمیرات مساجد، اماکن مذهبی، خانه های بهداشت، پل ها، جاده ها انجام و 10 هزار مدرسه با همکاری آموزش و پرورش بازسازی می شوند.
 
تغییر رویکرد اردوهای هجرت
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: رویکرد اردوهای هجرت امسال تغییر کرده و از خدماتی بسمت تولید تغییر یافته است.
 
وی یادآورشد: برای احداث چهار هزار واحد تکثیر جوجه در استان برنامه داریم و انشاء الله بتوانیم ظرف امسال و سال آینده 50 میلیون قطعه جوجه تولید کنیم.
 
سردار محمدرضا نقدی عنوان کرد: برنامه های بسیج از صبح امروز شروع شده و ما برنامه های ترویجی خود را شروع کردیم و امسال این برنامه ها در ابعاد گسترده اجرا می شود.
 
تولید 50 میلیون قطعه مرغ در کشور
 
وی افزود: تولید 50 میلیون قطعه مرغ در کشور در دستور برنامه خواهد بود و انشاء الله در چند سال آینده به 300 میلیون قطعه که یک سوم نیاز کشور است خواهیم رسید و این طرح در خانه ها و واحدهای خانگی مرغی اجرا می شود.
 
رئیس بسیج مستضعفان کشور ادامه داد: همچنین چهار هزار واحد تکثر جوجه کشی در دست برنامه داریم که 500 واحد آن اهدایی و بقیه بصورت اقساطی در اختیار روستاییان قرار گرفته که به پرروش مرغ و ماهی می پردازند.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، دو هزار واحد تولید قارچ در شهرهای مختلف کشور در دستور برنامه داریم و 10 هزار واحد ورمی کمپوست نیز جاگزین 600 هزار تن کود فسفات وارداتی کشور می شود.
 
ایجاد 50 هزار شغل مستقیم
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره اشتغالزایی طرح های اردوهای هجرت گفت: حدود 50 هزار خانوار تحت پوشش قرار می دهیم و برای این طرحها فرهنگسازی شده تا بسیاری از مردم آموزش ببییند و 50 هزار شغل مستقیم و تعدادی شغل غیر مستقیم نیز ایجاد می شود.
 
وی درباره رسیدن به نقطه مطلوب گفت: ما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم ظرفیتهای کشورمان زیاد است و باید از آن استفاده شود و امیدورایم با فرهنگسازی کشاورزان به این سمت راه یابند.
 
سردار نقدی گفت: مردم به طرف مصرف زدگی رفته اند و باید تنبلی را ضد ارزش و کار و تلاش را ارزش بدانند.
 
گلستان استان برتر اقتصادی مقاومتی است
 
وی با اشاره به حماسه اقتصادی عنوان کرد: در حماسه اقتصادی باید همه وارد صحنه شوند و هر ایرانی یک تولید کننده باشد و گلستان یکی از سه استان کشور در اقتصاد مقاومتی است و طبیعت آن ظرفیت های بسیاری زیادی برای کار دارد.
 
سردار نقدی افزود: باید تولید و بازاریابی تقویت شود و جوانان بصورت گروهی، تعاونی برای خرید و عرضه محصولات ایجاد کنند.
 
نظرات بینندگان