arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۲
سیدرضا اکرمی:

روحانی از هاشمی و خاتمی خط نمی​گیرد اما مشورت می​کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مثلث در گفت و گویی با سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت:

* خط به معنای اینکه آقای روحانی از این و آن خط می‌گیرد یا مجری خطوط یا اندیشه دیگران باشد اینگونه نیست اما از باب اینکه ایشان 35 سال است که با آقای هاشمی کار کرده و با آقای خاتمی ارتباط داشته و از ناحیه ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده، قطعاً با آنها ارتباط دارد، اما اینکه بخواهد از آقایان هاشمی و خاتمی خط بگیرد چنین چیزی نیست. آقای روحانی خودشان فکر و فهم دارند. آقای روحانی با آنها مشورت می‌کند، اما خط گرفتن یعنی مطیع اوامر آنها بودن.

*آقای روحانی می‌تواند با آقای لاریجانی، هاشمی، خاتمی و... مشورت کند. «وامرهم شورابینهم» دستور قرآن است. ما هم نمی‌خواهیم برخلاف قرآن عمل

*در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم آقای روحانی با صراحت اعلام کردند بنده مستقل هستم، بنابراین اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و البته مستقل‌ها از ایشان حمایت کردند. اگر حمایت اصلاح طلبان هم نبود باز هم ایشان پیروز نمی‌شد.

* {در پاسخ به اینکه خیلی‌ها پیروزی حسن روحانی را پیروزی آقای هاشمی می‌دانستند. شما چنین تحلیلی را قبول دارید؟} خیر همانطور که در بیانیه روز سه‌شنبه (28 خرداد) عنوان کردم این انتخابات را پیروزی اسلام ناب‌محمدی، پیروزی انقلاب جمهوری‌اسلامی و مردم می‌دانم. خدا دل‌های ما را معطوف به ایشان کرد و روز جمعه رأی دادیم و نتیجه‌اش این شد که می‌بینیم.
نظرات بینندگان