arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۲

عارف: بگذارید پیشنهاد معاون اولی مطرح شود سپس ما آن را بررسی می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حضورش در کابینه حجت‌الاسلام روحانی و گمانه‌زنی‌های برخی درباره پست معاون‌اولی گفت: اگر این پیشنهاد شود، بررسی می‌کنم.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف معاون اول دولت خاتمی و یکی از کاندیداهای انصراف دهنده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اگر پیشنهاد معاون اولی را به شما بدهند، آیا می‌پذیرید یا خیر، اظهار داشت: بگذارید اول مطرح شود سپس ما آن را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چقدر برنامه‌های شما در دولت آقای روحانی اجرایی خواهد شد، گفت: آقای روحانی هنوز برنامه‌های خود را اعلام نکرده‌اند و بنده در جلسه دیروز خود با ایشان نقطه نظراتی را مطرح کردم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که شنیده شده که شما از کناره‌گیری به نفع آقای روحانی دلگیر شده‌اید، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و بنده آن را تکذیب می‌کنم چرا که بنده هر کاری انجام می‌دهم وظیفه است وهر کاری که مردم انجام دهند موجب خوشحالی من می‌شود.

عارف در مورد آرایش اصلاح‌طلبان در دولت آینده گفت: این مسئله به عهده آقای روحانی است و ما باید به رئیس‌جمهور منتخب در حل مشکلات یاری رسانیم تا بتواند کابینه مؤثر و قوی‌ای تشکیل دهد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب باید احساس اختیار کند بنابراین نباید به گونه‌ای رفتار شود که ایشان فکر کنند می‌خواهد کسانی را به وی تحمیل کنند. چرا که تشکیل کابینه در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور است و همه باید به این اختیارات احترام گذاشته تا آقای روحانی کابینه منسجم و قوی داشته باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا اصلاح‌طلبان به دنبال سهم‌خواهی در کابینه یازدهم هستند، گفت: اصلاح‌طلبانی که به دنبال سهم‌خواهی باشند دیگر اصلاح طلب نیستند.

نظرات بینندگان