arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

زخمی شدن فرمانده جبهه النصره در درگیری با ارتش لبنان/ حکم دستگیری الاسیر صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاهی در لبنان حکم دستگیری احمد الاسیر را صادر کرد و از سوی دیگر یکی از فرماندهان جبهه النصره سوریه در صیدا لبنان زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، قاضی «صقر صقر» در لبنان حکم دستگیری 132 نفر از شبه نظامیان سلفی لبنانی از جمله احمد الاسیر سرکرده این شبه نظامیان را به اتهام ایجاد آشوب در شهر صیدا صادر کرد.

همچنین در میان افرادی که باید دستگیر شوند، نام «فاضل شاکر» خواننده لبنانی که عضو سلفی‌ها در این کشور شده و برادر احمد الاسیر نیز دیده می شوند.

از سوی دیگر نشست امنیتی وزرای کابینه لبنان به ریاست میشل سلیمان رئیس جمهور این کشور که در قصر «بعبدا» بیروت برگزار شده بود، به پایان رسید.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که شهر صیدا در جنوب لبنان از روز گذشته درپی حملات طرفداران شیخ احمد الاسیر-مفتی سلفی مورد حمایت عربستان و قطر- شاهد موجی از ناآرامی‌ها بوده است.

بنابر گزارش‌ها دستکم 16 نفر از نیروهای ارتش لبنان در درگیری‌های اخیر در صیدا کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

همزمان خبرگزاری آناتولی از حضور 60 نفر از نیروهای گروهک القاعده‌ای موسوم به «جند الشام» در ناآرامی‌های اخیر در شهر صیدا خبر داد.

جند الشام یکی از شاخه‌های القاعده در منطقه است که در اردوگاه آوارگان فلسطینی در عین الحلوة لبنان فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر در عرصه میدانی، نیروهای ارتش به شدت با نیروهای الاسیر در محدوده‌ای در محله عبرا در شهر صیدا درگیر شده و در این درگیری‌ها «بلال بدر» از رهبران جبهه النصره سوریه نیز حضور داشت که  هدف قرار گرفت و زخمی شد.

این درحالی است که ساعتی قبل روسیا الیوم هم از زخمی شدن احمد الاسیر خبر داده بود.

نظرات بینندگان