arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

تماس تلفنی عبدالله گل با حسن روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری منتخب ملت ایرانْ خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور شد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور منتخب،‌ عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه های دکتر حسن روحانی، از جانب خود و ملت ترکیه انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت ایران را تبریک گفت و برای دولت آینده ایران آرزوی موفقیت کرد.
 
بر پایه این گزارش،‌ عبدالله گل با بیان اینکه " برنامه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت پیگیری می کرده است"ْ ، گفت که جذب همه قشرهای ملت ایران ازجمله جوانان ، روشنفکران و زنان به برنامه ها و دیدگاه های جنابعالی تصویری بسیار خوب از شخصیت شما ترسیم کرده و برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که بتواند با رییس جمهوری منتخب ملت ایران در زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کند.
 
دکتر روحانی نیز با تشکر از تماس تلفنی عبدالله گل و پیام تبریک وی ابراز اطمینان کرد که با تدبیر دولت ترکیه مسائل جاری این کشوربه سامان برسد و افزود: تحریکات خارجی در مسائل داخلی ترکیه قابل قبول نیست.
 
رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: بی تردید تعمیق روابط و همکارهای دو کشور در حل و فصل مسایل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
نظرات بینندگان