arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

حباب 20 درصدی قیمت مسکن/ کاهش قیمتها آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: فروشندگان ملک مسکونی، رویکرد افزایشی ندارند و در هفته های اخیر شاهد کاهش قیمتها هستیم اما هنوز حباب این بازار به طور کامل حذف نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی قلی خسروی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: پیش از این بازار مسکن 20 درصد حباب داشت و 5 درصد این حباب تاکنون حذف شده است!

وی گفت: همکاران ما در بازار مسکن علاقه مند هستند تا قیمتها کاهش یابد تا ضمن رونق خرید و فروش، درآمد بنگاه های مشاوران املاک هم افزایش یابد.

خسروی اضافه کرد: در حوزه اجاره مسکن هم روند مطلوبی دیده می شود و امیدواریم همه صاحبان املاک تا حد امکان تلاش کنند اجاره مسکن را با مستأجران فعلی تمدید کنند، زیرا سه بار جا به جایی منزل به معنی یک بار آتش سوزی در اسباب و اثاثیه منزل است، چون در این جابه جایی ها، بخش زیادی از اسباب و اثاثیه منزل از بین می رود.

وی با بیان اینکه در کشورهای خارجی 70 درصد خانه ها استیجاری و در ایران 30 درصد است گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن روند خوبی داشته است، امیدواریم با تداوم گسترش ساخت مسکن استیجاری در سال های آینده بتوانیم بازار اجاره را هم ساماندهی کنیم.

خسروی افزود: خوشبختانه رئیس جمهور منتخب هم از تقویت تولید مسکن حمایت کرده که خبر خوبی برای ساماندهی بازار مسکن است.

نظرات بینندگان