arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

ناجا: تمام گواهینامه‌های کاغذی و الکترونیکی تعویض می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین پلیس راهور ناجا از تعویض تمامی گواهینامه‌های کاغذی و الکترونیکی طی دو مرحله خبر داد.
 
سردار موسی امیری، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درخصوص تعویض گواهینامه‌ها به خبرنگار انتظامی فارس گفت: قوانین تعویض گواهینامه‌ها از سال پیش با مصوبه هیئت وزیران در دستور کار قرار گرفته و گواهینامه‌ها در پنج گروه پایه یک، پایه دو، پایه سه، ویژه و موتورسیکلت قرار می‌گیرد.
 
وی در ادامه گفت: برای اجرایی کردن این مصوبه، معاونت فن‌آوری و اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز به ایجاد یک نرم‌افزار سراسری داشت که این مسئله در حال حاضر انجام شده و طراحی گواهینامه جدید با طرح و رنگ جدید متناسب با گروه‌بندی‌های ذکر شده انجام شده است.
 
سردار امیری در ادامه گفت: در طرح تعویض گواهینامه‌ها در مرحله اول، گواهینامه‌های جدید برای افرادی که به تازگی موفق به گرفتن گواهینامه می‌شوند صادر می‌شود و همچنین افرادی که گواهینامه‌شان را تعویض و تمدید می‌کنند این گواهینامه‌ها را دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: در مرحله دوم فراخوانی گذاشته می‌شود که گواهینامه‌های قبلی که به صورت کاغذی و یا هوشمند بوده‌اند جمع‌آوری می‌شوند که جمع آوری گواهینامه‌های کاغذی در اولویت قرار دارد، این تعویض با دو هدف تغییر و جمع‌آوری گواهینامه‌های رانندگی صورت می‌گیرد.
نظرات بینندگان