arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

اصلاح‌طلبان مطرح کردند؛ تقاضای بازشماری 10درصد آرای تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق نوشت:

تعجیل مهدی چمران برای آغاز به کار زودتر شوراها و تصویب دوفوریت اصلاح قانون تجمیع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌جمهوری که با حضور او در مجلس همراه بود، با مخالفت مجلس روبه‌رو شد این درحالی است که اصلاح‌طلبان به نتیجه انتخابات شورای شهر تهران معترض هستند و خواستار بازشماری 10درصد آرای تهران هستند.

این اعتراض از جانب اصلاح‌طلبانی که 90درصد اعضای علی‌البدل شورا را شامل می‌شوند، پیگیری می‌شود. آنها همچنین با نماینده حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب مذاکره کرده‌اند و اعتراضشان به فرمانداری همچنان بی‌پاسخ مانده است. در عین بی‌پاسخ‌ماندن اعتراض اصلاح‌طلبان در جریان بررسی دوفوریت اصلاح قانون تجمیع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌جمهوری دیروز در مجلس «مهرداد بذرپاش» پیشنهاد این دوفوریت را مطرح کرد و «سیدحسین نقوی‌حسینی» نیز در مخالفت با این پیشنهاد گفت: همان‌طور که استحضار دارید نتیجه انتخابات شورای شهر و روستا هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها تایید نشده و هیات‌های نظارت در حال بررسی اعتراضات هستند و با توجه به اینکه این قانون تقریبا یک ماه نیز از زمان تصویب آن نمی‌گذرد، نباید با دوفوریت، آن را تغییر دهیم. این در حالی است که «ابراهیم نکو»، عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت بررسی شکایت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران گفت: «بعد از اتمام بررسی این شکایات در هیات‌های اجرایی‌، ‌هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها در حال رسیدگی هستند که پیش‌بینی می‌شود کار آنها تا پایان هفته به پایان برسد.» «افشین حبیب‌زاده» یکی از اعضای علی‌البدل شورای شهر تهران که تنها اصلاح‌طلبی است که اعتراضش از سوی فرمانداری وارد دانسته شده است، درباره اعتراض خود به «شرق» گفت: در حال حاضر مسوولان فرمانداری در حال شمارش 10درصد آرا هستند و اعتراض من به دلیل تشابه اسمی صورت گرفته و در انتظار اعلام نتیجه اعتراض از سوی مسوولان فرمانداری هستم.

«زهرا صدراعظم‌نوری» دیگر عضو علی‌البدل شورای چهارم معترض به نتیجه انتخابات شورای شهر در این زمینه گفت: اصلاح‌طلبان علی‌البدل معترض به نتیجه انتخابات اعتراض خود را به فرمانداری تهران به‌عنوان رییس هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اعلام کرده‌اند و به صورت فردی و جمعی پیگیر بوده‌ایم اما متاسفانه تاکنون پاسخی از طرف فرمانداری داده نشده است. وی افزود: با توجه به جو قالب در کشور و اقبال مردم به اصلاح‌طلبان اعتراض جمعی ارایه شده است چرا که 90درصد اعضای علی‌البدل اصلاح‌طلب هستند و بدون اینکه بخواهیم نتیجه انتخابات را زیر سوال ببریم و خدشه‌دار کنیم با توجه به همزمانی دو انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری و فشار و خستگی کار خواستار شمارش 10درصد آرای 43نفر اول هستیم تا بتوانیم صورت‌جلسه‌های تجمیعی را مشاهده کنیم اما متاسفانه تاکنون فرمانداری پاسخ روشنی به این درخواست نداده است و به هیچ‌کدام فرصت دیدار با فرماندار را پیدا نکرده‌ایم و از میان اصلاح‌طلبان تنها به اعتراض افشین حبیب‌زاده پاسخ داده شده و جالب اینکه اعتراض سیدمناف هاشمی معاون سابق قالیباف که نفر 64 است و علیرضا احمدی معاون آموزش‌وپرورش دولت احمدی‌نژاد که نفر شصت و یکم است مورد قبول واقع شده است که جای تعجب دارد. صدراعظم نوری تاکید کرد با توجه به بی‌نتیجه‌ماندن اعتراضمان به هیات اجرایی به هیات نظارت استان هم اعتراض کرده‌ایم و با هیات نظارت مرکزی و نمایندگان مجلس هم مذاکراتی داشته‌ایم. همچنین از طریق نمایندگان رییس‌جمهور منتخب نیز اعتراضمان را پیگیری می‌کنیم و با مهندس ترکان در این زمینه صحبت شده است و وی ترک‌نژاد نماینده رییس‌جمهور منتخب در وزارت کشور را برای پیگیری امور به اصلاح‌طلبان معرفی کرده است. وی در ادامه تاکید کرد: درخواست ما کاملا قانونی و منطقی است و با توجه به اینکه آرای مردم حق‌الناس است، انتظار داریم مسوولان امر پیگیر احقاق حقوق باشند.
نظرات بینندگان