arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

لاریجانی: بعضي از رجال سياسي افتخار مي‌کنند که حرکت حزبي و تشکيلاتي را قبول ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بعضي از رجال سياسي افتخار مي‌کنند که حرکت حزبي و تشکيلاتي را قبول ندارند و چنين تفکري را معادل مردمي‌بودن مي‌پندارند، گفت: بدون حضور تشکيلات، مردم‌سالاري در رفتار سياسي دچار پديده هرج و مرج و ناپختگي مي‌گردد و انر‍ژي جامعه را به جاي هم‌افزايي به سايش مي‌کشانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در آغاز جلسه علني امروز (چهارشنبه 5 تير) با اشاره به فرارسيدن هفتم تير سالروز شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش و هفته قوه قضاييه گفت: امام خميني (ره)  پس از حادثه ترويستي 7 تير و شهادت دکتر بهشتي، تاثر خود را بيش از هر چيز به جنبه مظلوميت آن مرد بزرگ مربوط دانستند و اين يک واقعه تلخ در دوران انقلاب بود که اشخاص ممتاز انقلاب ابتدا توسط ضد انقلاب و برخي افراد جاهل ترور شخصيت شده و بعد به شهادت مي‌رسيدند.
 
لاريجاني تصريح کرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و ايجاد فضاي آزاد فکري، گروهک‌هاي ضدانقلاب با استفاده از رسانه‌ها و پراکندن شايعات، شخصيت معنوي رهبران صدر انقلاب اسلامي را هدف‌گيري کرده و با انواع تهمت‌ها به تخريب وجهه آنان پرداختند، براي هر کدام هم سناريويي را اجرا کردند؛ شهيد مطهري را با اتهام دفاع از روحانيت و نظام و مخالفت با افکار التقاطي ابتدا ترور شخصيت کردند و بعد اين مرد الهي را به شهادت رساندند.
 
وي ادامه داد: شهيد مفتح که همان درد شهيد مطهري را داشت و پيگير تحقق انديشه‌هاي امام (ره) در صحنه دانشگاه بود، توسط گروهک فرقان ترور شد؛ سپس گروهک فرقان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، آيت‌الله سيدرضي شيرازي، آيت‌الله قاضي طباطبايي را ترور کرده و بعدها تعدادي از استوانه‌هاي استان‌ها و امامان جمعه که موثر در شکل‌گيري فکري مردم بودند توسط منافقين ترور شدند.
 
رئيس مجلس اظهار داشت: همچنين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي توسط منافقين ترور شدند که خداوند ايشان را براي انقلاب حفظ نمود، حادثه 7 تير در چنين فضايي رخ داد، و شخصيت موثر انقلاب دکتر بهشتي و  يارانش در حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: شهيد بهشتي از ابتداي پيروزي انقلاب با همکاري و همفکري ساير بزرگان انقلاب بناي حزب جمهوري اسلامي را گذاشت که هنوز پس از سي و اندي سال  ثمرات آن حرکت انقلابي در شهرها ديده مي‌شود و عملا نظام سياسي مردم‌سالار را صاحب الگو کرد.

نماينده مردم قم در مجلس تصريح کرد: شهيد بهشتي به خاطر به هم ريختگي ابتداي انقلاب مجبور بود هم در شوراي انقلاب تدبير امور کند و هم کاستي‌هاي اجرايي دولت موقت را جبران نمايد و بعد در دوران بني صدر که منافقين اطراف او را گرفته بودند و بناي مبارزه با ولايت فقيه و نظام نوپاي جمهوري اسلامي گذاشتند، با ايستادگي کم نظير جلوي اهداف پليد بني‌صدر را گرفت.

لاريجاني تصريح کرد: شهيد بهشتي استوانه‌اي برجسته در انقلاب بود که تمام وقت خود را صرف بالندگي انقلاب و نگه‌داري از نظام جمهوري اسلامي ايران کرد.


رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: بني‌صدر و منافقين از آن جهت با حزب جمهوري اسلامي و شهيد بهشتي مبارزه مي‌کردند و تهمت انحصارطلبي به آن‌ها مي‌زدند که حزب، ماموريت اصلي خود را عملياتي‌نمودن تئوري حکومت اسلامي مي‌دانست و در تربيت کادر و ساماندهي امور در اين جهت تلاش مي‌کرد.

وي ادامه داد: حزب، روحانيون و مديران سياسي را براي اين هدف مهم بسيج کرد و با تعاليم تئوريک و سازماندهي لازم از اهداف ولايت فقيه و نظام دفاع مي‌کرد، جدای از بنی‌صدر و منافقین در عناد با حزب جمهوری اسلامی برخی افراد داخل انقلاب نیز بازی خورده و یا برای قدرت‌طلبی با حزب جمهوری اسلامی مبارزه می‌کردند و گاه در تهمت به شهید بهشتی با ضدانقلاب هم‌نوا شده و یا سکوت می‌کردند. گرچه شخصيت‌هاي مهمي نظير دکتر بهشتي در اين معرکه افشاگري‌ها و تهمت راني‌ها با مظلوميت به شهادت رسيدند و حزب جمهوري اسلامي هم به تعطيلي کشيده شد، که البته برخي اشکالات و درگيري‌هاي داخلي هم موثر بود، اما مبارزات اين مرد بزرگ و همراهان او در حزب چند دستاورد مهم براي نظام جمهوري اسلامي دربرداشت.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور اظهار داشت: در ماجراجويي نفساني و پليد و منافقانه ضد انقلاب هر چند با هزينه زياد، اما صراط مستقيم انقلاب براي مردم روشن گرديد. مردم با شفافيت ملاحظه کردند يک طرف حق را بيان مي‌کند و با اعتقاد به امام(ره) و در راه او جانفشاني مي‌کند اما طرف ديگر با هوچي‌گري و تهمت‌زدن دست به ترور فيزيکي زده است.

وي ادامه داد: معادله ترور در مقابل منطق، افکار عمومي را  به حقانيت راه شهيد بهشتي متوجه کرد، اين يک درس بزرگ براي همه انقلابيون داخل و خارج است که در مبارزه با حق، گروهي که دست به ترور مي‌زنند، بازنده خواهند بود بنابراين فرصت‌طلباني که امروز در جهان اسلام با تغيير شرايط مسلمانان دست به خشونت زده‌اند و مسلمان‌کشي مي‌کنند ، سرنوشتي محتوم درنابودي خود را پيگير هستند.

وي با اشاره به کشتار شيعيان مصر در روزهاي اخير تصريح کرد: چند روز پيش در مصر به شيعيان حمله کردند و عده‌اي را به شهادت رساندند و همچنين هزاران نفر را در دو سال اخير در سوريه کشتند، همانگونه که اين جريان افراطي در ساير بلاد  اسلامي افغانستان، پاکستان و عراق و امروز در لبنان نيز جامعه مسلمانان را جهت تمکين آراي متحجرانه خود تهديد به ترور و کشتار کردند. اين در حالي است که منافقين که با حمايت غرب اينگونه فجايع را در ايران و عراق انجام دادند، امروز دستمزد خود را گرفتند و آمريکا منافقين را از ليست تروريست‌ها خارج کرد.

لاريجاني افزود: گروه‌هاي تروريستي و افراطي امروز در بلاد اسلامي با حمايت مخفي و علني سرويس‌هاي غربي به نابه سامان نمودن صحنه زندگي مردم پرداختند اما اين يک سنت الهي است که نتيجه عمل ظالمانه خود را در همين دنيا دريافت خواهند کرد و ان‌شاءلله به زودي حقايق بر مسلمانان روشن خواهد شد.

رئيس مجلس با بيان اينکه پايداري شهيد بهشتي و يارانش در حزب جمهوري اسلامي به عزل بن‌ صدر و اصلاح صحنه سياسي کشور به نفع نيروهاي انقلاب و حزب الله انجاميد، تصريح کرد: همزمان ، صحنه دفاع مقدس که در دوران فرماندهي کل قواي بني‌صدر دچار بن بست توهمي او شده بود، به ميدان حضور شيفتگان مجاهدت بدل گرديد و اين همگرايي صحنه سياسي و ميدان عملياتي به سرعت منجر به پيروزي‌هاي درخشان نظامي در شکستن حصر آبادان و آزادسازي خرمشهر شد و اين وعده الهي که نصرت از آن مجاهدان  و ثابت‌قدمان است، محقق گرديد.

نماينده مردم قم ادامه داد: پاي‌مردي شهيد بهشتي و رهبران صدر انقلاب اسلامي و ياران او در حزب جمهوري اسلامي، مسير توطئه‌آميز بني‌صدر را به صراط با طمانينه انقلاب رساند، همين درس پايمردي و شهادت‌طلبي، فرزندان خميني(ره) را در صحنه عراق و لبنان به پيروزي رساند و در جنگ 33 روزه هيمنه دروغين رژيم صهيونيستي را شکست، در واقع مردان استوار انقلاب چون شهيد بهشتي با انديشه و عمل خود نه تنها در ايران بلکه در جهان اسلام تغييرات استرات‍ژيک ايجاد کردند.

لاريجاني اظهار داشت: ثمره صحنه‌هاي شورانگيز مجاهدت و شهادت مردان حق شهيد مطهري، شهيد بهشتي، شهيد دکتر مفتح، شهيد باهنر، شهيد رجايي و شهداي محراب و شهداي حزب جمهوري اسلامي زدودن پيرايه‌هايي بود که برمبناي نظري و فکري انقلاب توسط منحرفين و منافقين و برخي عناصر خصلتي و بعضي از روشنفکرزدگان ايجاد شده بود، همه اين جريان‌ها براي تنها گذاشتن امام (ره) و روحانيت که نهاد ريشه‌دار در حفظ اسلام بود ، هدفگيري کردند و هر  کدام به نحوي در تخريب وجهه روحانيت، حوزه‌ها و مراجع تلاش کردند تا جايي که شهيد مطهري همه آنان را به منهاييون به معناي طرفداران اسلام منهاي روحانيت متصف کرد.   


وي ادامه داد: در کتاب مباني فکري حزب جمهوري اسلامي که مانيفست آن حزب تلقي مي‌شد، با صراحت اسلامي را مبنا قرار دادند که ريشه در حرکت عميق و ديرين حوزه‌هاي روحانيت داشت، رهبران انقلاب رنج بسيار و هزينه هنگفت براي از بين بردن اين ستم فرهنگي بر انقلاب تحمل کردند اما ثمره آن شفاف شدن قلمرو فرهنگي و سياسي از دسايس دروغين اين گروه‌ها در طرد روحانيت بود، اين درس که در نتيجه جانبازي شهيد بهشتي و يارانش به ملت هديه گرديد، براي ادامه راه انقلاب بسيار پرارزش بود و اين شهيد جلوي بسياري از انحرافات را گرفت.

لاريجاني تصريح کرد: ما به تجربه در اين سي و اندي سال که از انقلاب سپري شده است به کرات مشاهده کرديم کساني که با ولايت فقيه و روحانيت ستيز نمودند و يا راه خود را جدا کردند به دره‌هاي هولناک سياسي و معرفتي سقوط کردند.

رئيس مجلس يادآور شد: گرچه عمر حزب جمهوري اسلامي در انقلاب کوتاه بود اما امروز به خوبي ملاحضه مِي‌کنيم که فقدان تشکيلات مکتبي سياسي چقدر مسير مردم‌سالاري در کشور را با افت و خيز مواجه کرده است، بايد پذيرفت حضور احزاب و تشکيلات هم در تربيت کادر ورزيده جهت خدمت و هم تدوين برنامه کاري براي نظام‌هاي مردم‌سالار ضرورت دارد در غير اين صورت تحقق دموکراسي تا حدي خام و هزينه اداره کشور به دليل نبودن برنامه مدون و عدم تربيت کادر سياسي لازم زياد مي‌شود.

نماينده قم ادامه داد: شهيد بهشتي از ابتداي انقلاب اين ضرورت را به خوبي درک کرده بود و به همراه ساير رهبران حزب جمهوري اسلامي نقيصه را رفع کردند اما متاسفانه حرکت سياسي کشور در سه دهه اخير در جهت عميق‌تر نمودن ايده‌هاي شهيد بهشتي درغنابخشي به تشکيلات سياسي موفق نبوده و تاسف آورتر اينکه مبارزه و تخريب احزاب  تشکيلات نوعي ژست دروغين مردم پسند به خود گرفته است و گاه بعضي از رجال سياسي افتخار مي‌کنند که حرکت حزبي و تشکيلاتي را قبول ندارند و چنين تفکري را معادل مردمي‌بودن مي‌پندارند اما اين چنين افکاري يا کج انديشي يا رندي است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: داشتن نظم سياسي نظير هرگونه نظم در عرصه‌هاي ديگر پايه پيشرفت و تکامل است و نظام سياسي و تشکيلات در واقع نظام‌مند و قاعده‌مند نمودن حضور مردم در سرنوشت خويش بوده و نه اقدامي نامعلوم، لذا حيات فکري و سلوک عملي شهيد بهشتي اين تنبه و تذکر را بايد در دوستداران راه آن شهيد ايجاد نمايد و در عمل هم ما به صحت راه آن بزرگوار رسيده‌ايم که بدون حضور تشکيلات مردم‌سالاري در رفتار سياسي دچار پديده هرج و مرج و ناپختگي مي‌گردد و انر‍ژي جامعه را به جاي هم‌افزايي به سايش مي‌کشانند.
نظرات بینندگان