arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

تهران خنک می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس ارشد هواشناسی از کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود دمای هوای کلان‌شهر تهران دو درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

به گزارش فارس، محمد اصغری اظهار داشت: طی روز پنج‌شنبه در شرق استان خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی و همچنین طی روز جمعه در برخی نقاط استان خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان شاهد بارش موقتی باران گاهی با وزش باد و رعد و برق خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی بیان داشت: پیش‌بینی‌می‌شود بعد از ظهر و اوایل شب، شاهد بارش باران در شرق استان خراسان شمالی و شمال‌غرب استان خراسان رضوی باشیم که از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: از عصر امروز تا پایان روز پنجشنبه سرعت باد در جنوب استان سمنان و شرق کشور افزایش می‌یابد که این امر موجب بروز پدیده گردوخاک و به دنبال آن کاهش کیفیت هوا بویژه در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم و همچنین شمال یزد می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: طی امروز و فردا شرق و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه طی امروز و فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: دمای هوا طی روز پنج‌شنبه و جمعه در پایتخت نیز حدود دو درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد ضمن آنکه در هفته آتی دمای هوا در این کلان‌شهر روند افزایشی پیدا می‌کند به طوریکه پیش‌بینی می‌شود به 37 درجه سانتیگراد برسد.

نظرات بینندگان