arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

92 درصد ابتلا به ایدز از طریق انتقال خون است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس‌ ایدز مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: 92 درصد ابتلا به ایدز از طریق انتقال خون است.

به گزارش مهر، علی کماسی ظهر چهارشنبه در سمینار آموزشی پیشگیری از هپاتیت و ایدز که در محل کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد یکی از راه های انتقال ایدز را سرنگ آلوده دانست و گفت: متاسفانه سرهنگ های آلوده و ناقل بیماری های خونی ممکن است در پارک ها رها شده و در صورت فرو رفتن تصادفی این سرنگ ها به بدن باید از فشردن محل آسیب‌دیده و یا بیرون آوردن خون بیش‌تر از آن محل خودداری کرد چرا که باعث گسترش سطح بریدگی و افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های خونی خواهد شد.

وی، 92 درصد انتقال های صورت گرفته در بیماری ایدز را از طریق خون آلوده دانست و گفت: کمتر از 3 درصد انتقال ها مربوط به سرهنگ های آلوده است.

کماسی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل نگرانی از لو رفتن بیماریشان اقدام به معاینه و معالجه نمی گیرند، گفت: مراکز مشاوره ای و آزمایشگاه ها رازدار اطلاعات این افراد هستند لذا این افراد می توانند با اطمینان خاطر به آنها مراجعه و مشاوره بگیرند.

وی مرکز مشاوره رفعتیه را یکی از مراکز معتبر و قابل اعتماد برای مشاوره مبتلایان به ایدز در استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: خدمات این مراکز در روزهای غیرتعطیل ارائه می شود.

کماسی افزود: هم چنین  بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه نیز به صورت همه روزه این خدمات را ارئه خواهند کرد.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر و ارتقا سطح آگاهی مردم در پیشگیری از این بیماری ها شد و گفت: هموره پیشگیری ساده تر از درمان است.

نظرات بینندگان