arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

کاخ سفید به اظهارات "پوتین" واکنش نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری روسیه مبنی بر عدم استرداد"اسنودن" اعلام کرد مبانی قانونی شفافی در این خصوص وجود دارد.

به گزارش مهر به نقل از "ان بی سی نیوز" ، در پی اظهارات روز گذشته "ولادیمیر پوتین" مبنی بر عدم استرداد "اسنودن" فاش کننده جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از کشورهای جهان کاخ سفید اعلام کرد مبانی قانونی شفافی در این خصوص وجود دارد.

روز گذشته بعد از اظهارات "جان کری" که خواستار استرداد اسنودن به آمریکا از سوی روسیه شده بود و پاسخ رئیس جمهور روسیه به وی که تحلیلگر "ان بی سی" از آن به عنوان سیلی دیپلماتیک پوتین بر چهره جان کری یاد کرده است مجددا " کایتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن درخواست استرداد اسنودن از روسیه اعلام کرد که آمریکا پاسپورت اسنودن را باطل کرده است.

این مقام آمریکایی در واکنش به اظهارات پوتین که گفته بود آمریکا و روسیه توافقنامه استرداد امضاء نکرده اند و به همین دلیل اسنودن را تحویل آمریکا نخواهد داد گفت: با اینکه ما قرارداد استرداد با روسیه نداریم، ولی مبانی قانونی شفافی در این خصوص وجود دارند که روسیه می تواند بر اساس آنها این فرد را اخراج کند مثل باطل شدن گذرنامه و اتهاماتی که به او وارد شده.

وی افزود ما از روسیه می خواهیم برای اخراج اسنودن بدون تاخیر اقدام کند و با این کار یک همکاری قوی انتظامی با ما ایجاد کند مثل آنچه که از زمان انفجارهای بوستون صورت گرفته است.

نظرات بینندگان