arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

هشدارهای آتش‌نشانی به کنکوری‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن ارائه هشدارهای ایمنی به کنکوری‌ها و متصدیان برگزاری کنکور، تمهیدات آتش‌نشانی در ایام برگزاری این آزمون را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان آتش‌نشانی در زمان برگزاری کنکور سراسری، اظهارکرد: با توجه به اینکه تعداد مراکز اخذ آزمون کنکور زیاد است، امکان اینکه در هر یک از مراکز استقرار خودرویی انجام شود، وجود ندارد. اما تمامی 100 ایستگاه آتش‌نشانی پایتخت در ایام برگزاری کنکور در آماده‌باش کامل قرار دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند به محل مورد نظر برسند.

ملکی با بیان اینکه عمده مراکز برگزاری آزمون سراسری را مدارس و دانشگاه‌ها شامل می‌شود، گفت: خوشبختانه با توجه به نوع کاربری این مراکز که از اماکن شلوغ و پرتردد محسوب می‌شوند، کارشناسان آتش‌نشانی اقدام به بازرسی دوره‌ای از تمامی این مراکز کرده و توصیه‌های لازم را به آنان ارائه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: اکثر متصدیان این مراکز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همچنین کپسول‌های آتش‌نشانی در این مراکز قرار دارد.

وی همچنین در توصیه‌ای به کنکوری‌ها و متصدیان برگزاری کنکور در مراکز مختلف، اظهارکرد: در صورت وقوع حادثه حاضران در مراکز آزمون باید ضمن حفظ خونسردی از انجام هر گونه حرکت عجولانه پرهیز و اقدام به ترک محل کنند.

ملکی با بیان اینکه متصدیان نیز باید در اولین فرصت با سامانه 125 تماس بگیرند، گفت: در ایام برگزاری آزمون باید تمامی درهای خروجی مراکز اخذ آزمون باز باشد و به بازبودن یک در اکتفا نشود تا در صورت بروز حادثه امکان خروج سریع وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان