arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

برلین خواستار توضیح لندن درباره جاسوسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر:وزیر دادگستری آلمان با ارسال نامه ای به دولت انگلیس خواستار توضیح لندن درباره جاسوسی از شهروندان آلمانی شد.

به گزارش" رویترز"، "سابینه لویتهویسر" وزیر دادگستری آلمان با ارسال دو نامه جداگانه برای "کریس گریلینگ" وزیر دادگستری  و "ترزا می" وزیر کشور انگلیس، از خشم فزاینده مردم آلمان از این اقدام انگلیس خبر داده و از آنها خواسته رسما نام آلمانی‌هایی را که هدف این جاسوسی قرار گرفته‌اند، اعلام کنند.

پیش از این هم "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان از این برنامه انتقاد کرده و گفته بود این اقدامات نگرانی‌های فراوانی را به وجود آورده است.

این وزیر آلمانی نیز پیشتر نیز این اقدام دولت انگلیس را فاجعه خوانده بود.

اسنادی که اخیرا "ادوارد اسنودن"یکی از کارکنان سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) افشا کرده است نشان می‌دهد آژانس جاسوسی انگلیس هم به همراه دولت آمریکا طی برنامه‌ای تحت عنوان "حاکمیت بر اینترنت و بهره‌برداری از ارتباطات از راه دور بین المللی" از دسترسی خود به کابل‌های فیبر نوری بین المللی که حامل اطلاعات ارتباطات اینترنتی و مکالمات تلفنی جهان است سوء استفاده کرده و بخش بزرگی از اطلاعات حساس شخصی عبوری از این مسیرها را ذخیره‌سازی کرده است.

هدف از این برنامه ذخیره‌سازی حداکثری اطلاعات ارتباطات جهانی و اطلاعات شخصی افراد است. این برنامه بدون آنکه به اطلاع عموم برسد به اجرا گذاشته شده است.

در این عملیات که با نام سری "تمپورا" اجرا شده، حجم عظیم اطلاعات برداشته شده از فیبرهای نوری به مدت 30 روز ذخیره‌سازی شده و در این مدت مورد بررسی قرار می‌گرفته‌اند.

نظرات بینندگان