arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

مراکز ترک الکل در ایران دایر می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 با افزایش مصرف مشروبات الکلی، از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور مجوز تاسیس مراکز ترک الکل صادر، و به سازمان بهزیستی این کشور ابلاغ  شد. ستاد مبارزه با مواد مخدر  پیشتر اعلام کرده بود که " سالانه حدود 80 میلیون لیتر مشروب الکلی به ارزش 73 میلیون دلار وارد ایران می شود.

یک مسئول مبارزه با اعتیاد در ایران گفته است این مجوز  از سوی وزارت کشور صادر شده و قرار است پیگیری شود.

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اعلام این خبردر یک نشست خبری در تهران گفت : بنا برگزارش ها و تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده از پایان نامه های دانشجویان به این نتیجه رسیده ایم که مصرف الکل در کشورزیاد شده است.


وی می گوید: بيشترين ماده مصرفي روانگردان در كشور الكل است. برهمین اساس با مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور مراکز اقامتی ترک الکل در کشور از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهد شد.

وی گفته است دربرنامه دولت برای این کار درسال گذشته سیزده میلیارد و پانصد میلیون تومان پیش بینی شده بود ولی نهایتاً فقط هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان دراین راه هزینه شد.

  از میزان دقیق شمار معتادان به الکل در ایران گزارشی در دست نیست . یک گزارش که درسال 1387 تهیه گردیده نشان می دهد که درآن سال در ایران شمار معتادان 200هزار نفربوده است.
ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پیشتر اعلام کرده بود که " سالانه حدود 80 میلیون لیتر مشروب الکلی به ارزش 73 میلیون دلار وارد ایران می شود.
نظرات بینندگان