arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

در دیدار موتلفه با حسن روحانی چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمیدرضا ترقی در گفت و گو با مثلث آنلاین درباره دیدار اعضای حزب موتلفه با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب، گفت: آقای عسگراولادی در این دیدار انتخاب آقای روحانی را تبریک گفت و آمادگی حزب موتلفه برای حمایت از دولت او برای غلبه بر مشکلات اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: از طرف اعضای حزب موتلفه راهکارهایی درباره نوع مواجهه دولت یازدهم با مسائل اقتصادی، فرهنگی و موانع بین المللی مطرح شد.



ترقی با بیان اینکه موتلفه موفقیت روحانی را موفقیت خود می داند، یادآور شد: سیاست موتلفه همکاری نزدیک با دولت یازدهم است و در نظر دارد که پیشنهادهای و نقدهای خود را در جلسات خصوصی به آقای روحانی منتقل کند تا او با در نظر گرفتن همه ابعاد، در پیشبرد امور اجرایی موفق عمل کند.

وی درباره پیشنهاد موتلفه به حسن روحانی برای انتخاب اعضای کابینه، گفت: آن جلسه هیچ صحبتی درباره ترکیب نیروهای حاضر در دولت مطرح نشد، موتلفه نه به استفاده از نیروهای خود در کابینه یازدهم اصرار دارد و نه پیشنهادی به رئیس جمهور منتخب می دهد اما اگر خود آقای روحانی بخواهد این آمادگی وجود دارد که در حوزه نیروی انسانی و ارائه راهکار برای حل مشکلات به ایشان کمک شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: آقای روحانی با نگاهی فراجناحی از نیروهای معتدل دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب استفاده می کند و همکاران خود قطعا فارغ از گرایش سیاسی آنها بر می گزیند.

وی درباره میزان استفاده از نظرات موتلفه در دولت یازدهم، یادآور شد: رئیس جمهور منتخب از همه طیف ها برای اعلام نظر و پیشنهاد دعوت کرد از این رو برنامه های متعددی به دست ایشان رسیده، اینکه چقدر از دیدگاه های موتلفه استفاده کند بستگی به مشاورانش دارد که در فرایند تصمیم گیری چه ایده هایی را گزینش می کنند.

ترقی از بیان جزئیات بیشتری از دیدار اعضای موتلفه با رئیس جمهور منتخب خود داری کرد و گفت: قرار است بیشتر از آنچه بین اعضای موتلفه و آقای روحانی توافق شد رسانه ای نشود.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی درباره تغییر در آرایش سیاسی کشور بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم متشکل از نیروهای معتدل دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب، تصریح کرد: بعید است تغییری در آرایش سیاسی ایجاد شود آقای روحانی با شعارها و نوع موضعگیری که داشت توانست پایگاه اجتماعی اصلاحات را جذب خود کند اما اکنون اصلاح طلبان در حال استفاده از آقای روحانی هستند و برای نجات خود از انزوای سیاسی سعی می کنند بر موج ایجاد شده سوار شوند، البته آقای روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به بازسازی موقعیت آقای خاتمی کمک کرد و شاید در آینده هم به بازسازی جایگاه آقای خاتمی بیشتر کمک کند و اصلاح طلبان بتوانند از حمایت آقای روحانی بیشتر بهره ببرند.
نظرات بینندگان