arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

سخنگوی آشتون: نظر ما و شورای همکاری درباره جزایر سه گانه مطابقت دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی آشتون گفت که اتحادیه اروپا نظر شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه را تایید می کند.

به گزارش عصر ایران، مایکل مان سخنگوی مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گفت که دیدگاه های اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس براساس بیانیه کمیته مشترک وزارتی دو طرف در اواخر 2010 در برابر مسائل سیاسی مختلف و از جمله جزایر سه گانه مطابقت دارد.

بحرین روز یکشنبه میزبان نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس است.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از 6 کشور جنوبی این دریا (کویت، بحرین، عربستان سعودی، قطر، امارات و عمان) نظر دولت امارات را درباره جزایر سه گانه تایید می کنند. دولت امارات مدعی مالکیت بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک است.

مقامات اماراتی همچنین ایران را به اشغال این سه جزیره متهم می کنند در مقابل، تهران این سه جزیره را بخش جدایی ناپذیر از خاک ایران می داند.

روزنامه اماراتی البیان نیز نوشت: شرکت کنندگان در نشست مشترک پارلمانی کشورهای آفریقایی و عربی در مراکش از ایران خواستند به سرعت مذاکرات با دولت امارات را برای حل مسئله جزایر سه گانه از طریق مسالمت آمیز براساس مبانی قانون بین المللی آغاز کند.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) هم در گزارش جداگانه ای از رباط پایتخت مراکش گزارش داد: شرکت کنندگان در نشست مشترک پارلمان های عربی و آفریقاییدر بیانیه پایانی از ایران خواستند برای حل مسئله جزایر سه گانه با امارات مذاکره کنند.

نظرات بینندگان